کد خبر: ۱۵۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
رییس اتحادیه مشاوران املاک کشوری با اشاره به اینکه قیمت‌ها در امسال با ثبات خواهد بود،گفت: قیمت اجاره حتی با وجود کاهش نرخ سود بانکی هیچ تغییری نمی کند وحتی یک درصد هم افزایش نمی یابد
 نامه نیوز، طی سال های اخیر به واسطه افزایش قیمت ها در بازار مسکن قدرت خرید مردم کاهش یافته و همین موضوع باعث ایجاد رکود در بازار شده است. کاهش قدرت خرید مردم باعث شده است تقاضا برای خرید مسکن کاهش یابد اما به منظور تامین نیاز مسکن تقاضا برای اجاره مسکن افزایش یافته است.

این تعادل در شرایطی در بازار از بین رفته است که شورای پول و اعتبار افزایش وام خرید مسکن به میزان 80 میلیون تومان را تصویب کرده است و ثبت نام برای این تسهیلات از فردا در بانک مسکن آغاز می شود و از سال آینده پرداخت خواهد شد. اما با توجه به این که این تسهیلات در سال آینده پرداخت خواهد شد پیش بینی می شود بازار اجاره مسکن در سال جاری نیز با افزایش تقاضا مواجه شود.

فرشید پورهاجر دبیر کانون انبوه سازان کشور درباره افزایش میزان وام خرید مسکن اظهار کرد: افزایش وام خرید مسکن در شرایط فعلی تاثیری در بازار مسکن نخواهد داشت. وی با بیان این‌که این وام در سال آینده به متقاضیان پرداخت خواهد شد، گفت: تاثیر آن نیز در سال آینده مشخص می‌شود.

پورهاجر با اشاره به این‌که همه بانک‌های تجاری می‌توانند اقدام به پرداخت این وام کنند، تاکید کرد: این روند می‌تواند به اثر‌بخش‌ بودن این وام در حوزه مسکن کمک کند.

دبیر کانون انبوه سازان کشور خاطر نشان کرد: پرداخت این وام برای پروژه‌هایی است که متراژ کوچکی دارند و می‌توان انتظار تحرک بازار مسکن در واحد‌های بزرگ‌تر را داشت.

وی با بیان این‌که زمانی می‌توان گفت رونق به بازار مسکن بازگشته است که واحد‌های سند اولی وارد چرخه عرضه و تقاضای بازار شود، تصریح کرد: این روند می‌تواند تولید‌کنندگان را تشویق به تولید بیشتر کند. پورهاجر در پایان درباره وضعیت فعلی بازار مسکن گفت: با توجه به این‌که از ماه‌های آتی به عنوان بخش جابه‌جایی یاد می‌شود پیش‌بینی می‌شود حرکتی در بازار مسکن به وجود بیاید.

این در حالی است که همزمان با فرا رسیدن تابستان و آغاز تعطیلات تابستانی مدارس بازار اجاره مسکن به اوج خود خواهد رسید و متقاضیان نگران این موضوع هستند که با توجه به رکود موجود در بازار خرید و فروش مسکن صاحبان مسکن نرخ اجاره مسکن را بیش از اندازه افزایش دهند.

اما حسام عقبایی رییس اتحادیه مشاوران املاک کشوری در این رابطه با اشاره به اینکه قیمت‌ها در امسال با ثبات خواهد بود،گفت: قیمت اجاره حتی با وجود کاهش نرخ سود بانکی هیچ تغییری نمی کند وحتی یک درصد هم افزایش نمی یابد.

این در حالی است که یکی از مشاوران املاک با اشاره به اینکه قیمت اجاره ها در همان ابتدای سال با افزایش 20 درصدی روبرو بوده است افزود: متاسفانه به دلیل کاهش نرخ سود بانکی بسیاری از مالکان حاضر به رهن کامل نیستند قیمت های اجاره نیز کمتر از یک میلیون تومان نایاب شده است.

یکی دیگر از مشاوران املاک نیز معتقداست : بازار اجاره تنها در فصل نقل انتقال پر رونق می شود که درحال حاضر قیمت اجاره در آستانه رسیدن این فصل رشد 15 درصدی داشته است.

در جدول زیر اجاره بها مسکن در نقاط مختلف تهران آمده است

منطقه

متراژ

اجاره بها

دهکده المپیک

140

125 میلیون تومان رهن + 300 هزار تومان اجاره

تهرانپارس

82

30 میلیون تومان رهن + یک میلیون تومان اجاره

کوی فردوس

70

25 میلیون تومان رهن + یک میلیون و 500 هزار تومان اجاره

منظریه

150

150 میلیون تومان رهن + یک میلیون و 400 هزار تومان اجاره

قصدالدشت

57

35 میلیون تومان رهن کامل

نواب صفوی

85

40 میلیون تومان رهن کامل

جردن

110

40 میلیون تومان رهن + 3 میلیون تومان اجاره

مجیدیه

75

40 میلیون تومان رهن + یک میلیون تومان اجاره

شهران

80

70 میلیون تومان رهن کامل

ستارخان

90

25 میلیون تومان رهن + یک میلیون و 950 هزار تومان

فرشته

210

4 میلیون و 200 هزار تومان اجاره

برچسب ها: اجاره ، تابستان ، قیمت
نام:
ایمیل:
* نظر: