کد خبر: ۱۵۷۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
مربیان ایرانی خوب می‌دانند که کسب یک جام قهرمانی حتی اگر اسمش جام حذفی باشد، تا چند سال موقعیت آنها را مستحکم می‌کند.

خبرورزشی - فرهاد اشراقی؛ فرهاد مجیدی ، یحیی گل محمدی و محرم نویدکیا که هر سه موقعیت مستحکمی در تیم های خود دارند، اولین بازی جام حذفی را با ترکیب اصلی شروع کردند. این مسئله قبل از هر چیز نشان می‌دهد که حتی برای بهترین مربیان لیگ هم جام حذفی اهمیت بسیاری دارد و آنها نمی‌خواهند قید این جام مهم که قهرمانش به آسیا می‌رود را بزنند.

سپاهان که امسال تیم خوبی شده و با نویدکیا چشم‌ها را خیره کرده در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارد و این مسئله برمی گردد به فصل گذشته که آنها هر دو جام را خیلی راحت از دست دادند نویدکیا با علم به این مسئله نمی‌خواهد جام‌حذفی را بی خیال شود. و حتی قصد دارد برای ادامه مسابقات لیگ و جام حذفی دوست قدیمی‌اش احسان حاج صفی را سپاهانی کند. مجیدی و گل محمدی هم جام حذفی را بسیار جدی گرفتند و حتی یحیی مقابل یک تیم لیگ دویی پرسپولیس را با تمام قوا راهی میدان کرد و در ترکیب اولیه فقط به حامد لک و احمد نوراللهی استراحت داد.

جام حذفی و اساساً جام گرفتن در فوتبال ایران آنقدر مهم است که هیچ مربی ای حاضر به ریسک نیست .گل‌محمدی پارسال هم نشان داده بود که هر دو جام را می‌خواهد اما در جام حذفی به استقلال باخت. مجیدی هم که خوب می‌داند جام حذفی یک میانبر مهم برای رسیدن به آسیاست او البته فصل گذشته خیلی راحت جام حذفی را به تراکتور داد در حالی که می‌توانست قبل از آن دیدار استعفا ندهد و همه مشکلاتش با احمد سعادتمند را به بعد از بازی فینال واگذار کند.

امسال رقابت جام گرفتن در لیگ برتر بین همین سه مربی است ولی در جام حذفی حتی تیم های دسته اولی هم شانس زیادی دارند و نمی‌خواهند این شانس را از دست بدهند. مربیان ایرانی خوب می‌دانند که کسب یک جام قهرمانی حتی اگر اسمش جام حذفی باشد، تا چند سال موقعیت آنها را مستحکم می‌کند طبعا گل محمدی، مجیدی و نویدکیا هم آمده‌اند که بمانند و  به همین دلیل هم جام حذفی به اندازه قهرمانی لیگ برایشان مهم است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار