کد خبر: ۱۵۸۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰

کمیته کارشناسان لیبی در سازمان ملل از نقض ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی و تداوم آن توسط برخی کشورها ازجمله، امارات، روسیه و ترکیه پرده برداشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، کمیته کارشناسان لیبی در سازمان ملل با ارائه گزارشی به سازمان ملل اعلام کرد که برخی کشورها قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض کرده و به ارسال سلاح و نیرو به لیبی ادامه می‌دهند.

در این گزارش ۵۵۵ صفحه‌ای آمده است که تحریم تسلیحاتی لیبی کاملاً بی‌اثر است و تخلفاتی که توسط کشورهایی حامی طرف‌های درگیر در لیبی انجام شده، کاملاً فاحش و آشکار است و این کشورها اقدامات تحریم را کاملاً نادیده می‌گیرند.

طبق این گزارش، تعدادی از کشورها محموله‌های کشتی‌های تجاری یا هواپیماهای مشکوک عازم لیبی را بازرسی نمی‌کنند چه این کشورها خودشان مبدا آن محموله‌ها بوده یا صرفاً یک محل عبور برای آنها باشد. این کشورها؛ اردن، امارات، ترکیه، سوریه و مصر هستند.

در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به تداوم حضور نظامیان خارجی در لیبی آمده است: شرکت خدمات امنیت "بلاک شیلد" که مقر آن در امارات قرار دارد از طریق دو شرکت سودانی ۶۱۱ شهروند این کشور را برای اعزام به لیبی به خدمت گرفته است. این سودانی‌ها در اردوگاه "الغیاثی" در امارات و تحت نظارت افسران اماراتی آموزش دیده‌اند.

در ادامه این گزارش، به حضور مزدوران سوری در لیبی اشاره شده و شمار آنها حدود ۴۰۰۰ تا ۱۳ هزار تن تخمین زده شده است

کمیته کارشناسان لیبی در سازمان ملل در ادامه تأکید کرد، شرکت‌های امنیتی دیگری نیز وجود دارند که در ارسال سلاح و سرباز به لیبی دست دارند، مقر این شرکت‌ها در امارات، روسیه و ترکیه قرار دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار