کد خبر: ۱۶۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: شاخصه‌های افراد اصلح در قرآن بیان شده و جامعه روحانیون باید این شاخص‌ها را برای مردم تبیین کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان ظهر امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان کردستان که با موضوع انتخابات و مشارکت حداکثری در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: صحنه امروز جامعه ما صحنه‌ای است که اگر با زبان قرآن بخواهیم با آن سخن بگوئیم این آیات مصدایق خود را در جامعه اسلامی باید پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: ماموریت جامعه ایمانی در پشتیبانی مقام مبارک رسول‌الله باید توسط علما تبیین، عملیاتی و پشتیبانی شود.

لطفیان تصریح کرد: راز محبوبیت علما در آیات شریفه الهی نهفته است، امروز جبهه رسول‌الله به نصرت الهی و جامعه ایمانی نیازمند است و کسی جز روحانیون و علما نمی‌تواند این صحنه را خوب بشناسند و این انگیزه را در میان امت اسلامی پیگیری کنند.

وی گفت: امروز که حلقوم مسلمانان در عالم اماج حملات کینه‌توزان دشمنان داخلی و خارجی قرار گرفته است، زبان ما روحانیون و علمای دینی باید گویاتر و قدممان باید از همیشه استوارتر برای حضور در این صحنه باشد.

وی غفلت‌زدایی و بصیرت‌افزایی را دو رسالت مهم ائمه جمعه و جماعات و علمای دینی دانست و اضافه کرد: امروز ما باید با موعظه هم غفلت‌زدایی کنیم و هم با دانشی که از همین معارف اسلامی و سنت پیامبر به ارث برده‌ایم، بصیرت‌افزایی کنیم.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: خدا یک نظام با مدیریت پیامبران الهی تاسیس کرده که مبتنی بر روابط فردی و اجتماعی است و اینها سلسله نظام‌هایی است که پروردگار برای مدیریت جامعه بشری ارائه کرده تا به تکامل برسد.

وی افزود: نظام مبتنی بر روابط فردی و اجتماعی، نظام مبتنی بر باور توحید و معاد، نظام مبتنی بر رابطه ماده و غیب، نظام مبتنی رابطه انسان با خدا و رابطه خود انسان با خود او در مجموع به خاتم پیامبران می‌رسد و همه اینها با مدیریت پیامبر اکرم ذیل عنوان حکومت اسلامی به عنوان نقطه نهایی تکامل بشر و عالم معرفی می‌شود.

لطفیان اضافه کرد: در درون این حکومت اسلامی باید روابط، روابط فردی و اجتماعی، نظام مبتنی بر اعتقاد توحیدی و باور معاد، نظام ماده و غیب، نظام اخلاقی، نظام اجتماعی، نظام سیاسی و غیره وجود داشته باشد اینجاست که خدا برای پشتیبانی از این نظام یک تنه به میدان می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مسئله انتخابات در راستای تحکیم اسلامی و تحکیم حاکمیت اسلامی است.

وی اضافه کرد: کلینتون در کتاب مبارزات سخت فصل هجدهم می‌گوید "من در سال 2008 بیش از 400 میلیون دلار برای جلوگیری از حضور مردم ایران در صحنه انتخابات هزینه کردم"، این هزینه بنا به اعتراف خودشان برای تقویت مخالفین و عدم مشارکت مردم در انتخابات انجام شده است اما با وجود تمام اینها شکست خوردند و به عجز و ناتوانی خود اذعان کردند.

لطفیان افزود: دشمنان در انتخابات سال 88 تمام توان خود را برای آموزش 5 هزار نفر در مسیر دموکرسی امریکایی بکار گرفتند، دموکراسی آمریکایی یعنی یک عده نادان به مجلس عزا و عروسی مردم حمله کنند و جامعه اسلامی را به خاک خون بکشند و بعد قرآن بخوانند و شادی کنند.

وی اضافه کرد: کاندولیزا رایس هم در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود "همه چیز برای جنگ ایران آماده بود ولی رئیس جمهور این دست و آن دست کرد و این احمقانه‌ترین تصمیمی بود که اوباما گرفته بود" رئیس جمهور باید بداند بعد از جنگ مهم‌ترین مولفه‌ای که می‌تواند ایران را به زانو در بیاورد مولفه جنگ مذهبی و اختلاف بین جامعه ایرانی است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور تصریح کرد: امروز دشمنان با راه‌اندازی جنگ مذهبی دنبال حذف وحدت هستند و این دلیل و هزاران دلیل دیگر ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات را بیشتر می‌کند.

وی افزود: مشارکت کم در انتخابات اسلام و هویت اسلامی و در گام بعدی ایران و هویت ملی و ایرانی ما به خطر می‌اندازد.

لطفیان گفت: امروز استکبار جهانی ایران را بزرگترین دشمن خود می‌داند، تا جایکه به اندازه‌ای احساس خطر می‌کنند که بوش می‌گوید "هرکجا که پا می‌گذارم رد پای ایران را می‌بینم".

وی با بیان اینکه کسینجر در جایی عنوان کرده "امروز جامعه جهانی در یک پیچ تاریخی قرار گرفته و فرمان آن دست رهبران ایران است" اضافه کرد: البته در این پیچ مشکلات، دست‌اندازها زیادی وجود دارد که با اراده الهی عبور خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه روحانیت باید امیدآفرین باشند و روحیه اعتماد و جلب اعتماد را در جامعه اسلامی تقویت کنند، گفت: هدایت معنوی، هدایت سیاسی، هدایت اجتماعی و غمخواری جامعه از رسالت‌های مهم یک روحانی و عالم دینی است که همه ما باید به این هم اهتمام داشته باشیم.

لطفیان اضافه کرد: انس با مردم از دیگر نیازهای امروز جامعه است امروز در بین اقشار مختلف مردم هیچ کس از روحانیت مانوس‌تر با مردم نیست.

وی افزود: داشتن رویکرد انقلابی روحانیون از تاکیدات مقام معظم رهبری است و ائمه جمعه و جماعات ما باید رویکرد انقلابی داشته باشد.

لطفیان در ادامه به انتخاب اصلح از دیدگاه قرآن گریزی زد و گفت: خداوند در این خصوص چند مورد را مورد اشاره قرار داده که به نظر می‌رسد ائمه جمعه و جماعات باید در خطبه‌ها به صورت جدی به آن بپردازند.

وی اضافه کرد: قوی و امانت‌دار بودن، حفیظ و علیم بودن، امین و صدیق بودن و ...از شاخص‌های فرد اصلح از منظر قرآن است که در مورد پیامبران بکار گرفته است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور افزود: رئیس جمهور در تراز انقلاب باید قوی، امانت‌دار، امین، دارای قدرت، صادق بودن و حفیظ و علیم باشد.

وی در پایان گفت: یک دنیا معارف در قرآن در زمینه انتخاب اصلح وجود دارد و این رسالت ما روحانیون و ائمه جمعه و جماعات است که این ویژگی‌های اصلح‌ بودن از منظر قرآن را برای جامعه تبین کنیم.

انتهای پیام/2330/71

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار