کد خبر: ۱۷۰۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
اقدام جدید و جالب عباس تابش، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان
عباس تابش، معاون وزیر صمت (صنعت، معدن و تجارت) و رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، چهارشنبه گذشته با حضور در ساختمان شرکت «حساب رایان پارس» ضمن بازدید از این مجموعه، تندیس نقره‌ای حمایت از حقوق مصرف کننده را به مدیرعامل این شرکت اهدا کرد.

تندیس نقره‌ای حمایت از حقوق مصرف کنندگان به شرکت «حساب رایان پارس» اهدا شد

عباس تابش، معاون وزیر صمت (صنعت، معدن و تجارت) و رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، چهارشنبه گذشته با حضور در ساختمان شرکت «حساب رایان پارس» ضمن بازدید از این مجموعه، تندیس نقره‌ای حمایت از حقوق مصرف کننده را به مدیرعامل این شرکت اهدا کرد.

به دلیل فراگیری ویروس کرونا در جامعه و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در اسفندماه سال 98 برگزار نشد و عباس تابش، رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در اقدامی جدید با حضور در بنگاه‌های اقتصادی که موفق به کسب نشان حمایت از حقوق مصرف کنندگان شده‌اند، تندیس را شخصا و حضوری به آنها اهدا می‌کند.

در همین راستا، چهارشنبه گذشته مورخ 26/03/1400 نیز عباس تابش با حضور در ساختمان مرکزی شرکت حساب رایان پارس، اقدام به اهدای تندیس نقره‌ای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان به ابوالقاسم قاسم پور، مدیر عامل شرکت حساب رایان پارس کرد.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: بدیهی است اعطای این تندیس که حاصل ارزیابی و سنجش عملکرد یک‌ساله منتهی به سال 98 بنگاه اقتصادی توسط دستگاه‌ها و نهادهای مختلف نظارتی و اجرایی مرتبط از جمله سازمان حمایت، سازمان ملی استاندارد، انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، بانک مرکزی، وزارت اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، وزارت صمت، برنامه و بودجه و سایر نهادهای ذی‌ربط است، در بالاترین سطح نظارتی اهدا شده و این جایزه با سایر جایزه‌هایی که بنگاه‌های اقتصادی دریافت می‌کنند تفاوت بسیاری دارد.

تندیس نقره‌ای حمایت از حقوق مصرف کنندگان به شرکت «حساب رایان پارس» اهدا شد

وی در ادامه یادآور شد که بقا و استمرار روند موفقیت بیشتر یک بنگاه اقتصادی ارتباط نزدیکی با خواست و نیاز مصرف کننده دارد که این موضوع در قانون حمایت از حقوق مصرف کننده تبلور یافته و باید توسط بنگاه‌های اقتصادی این امر به عینیت ملموس جامعه تبدیل شود. تابش همچنین اعلام کرد: پیش از این، از آنجا که کمیته برگزاری نمایشگاه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، از شرکت کنندگان هزینه دریافت می‌کرد، این سوءبرداشت به وجود می‌آمد که این تندیس نیز پولی است؛ ولی ما، نه به نام خودمان و نه به نام انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده، دیگر از شرکت‌ها هیچ اعتباری دریافت نمی‌کنیم و این مساله اعتبار تندیس را نشان می‌دهد.

وی همچنین به توجه ویژه سازمان حمایت به شرکت‌‌های کوچک و متوسط (SME) اشاره کرد و گفت: اعتقاد ما این است که SMEها اقتصاد کشور را به پیش می‌رانند. تابش همچنین شرکت‌های حوزه خدمات از جمله نرم‌افزاری‌ها را به دلیل ارزش افزوده، اشتغال و ارزآوری بالا، بسیار مهم خواند. ابوالقاسم قاسم‌پور، مدیر عامل شرکت حساب رایان پارس نیز در این بازدید اعلام  کرد که این جایزه، نتیجه زحمات و پشتکار کلیه اعضا و پرسنل مجموعه شرکت حساب رایان پارس در جلب رضایت مشتریان بوده است. رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در ادامه با اشاره به اینکه احراز حقوق مصرف‌کننده کار دشواری است، گفت: امیدوارم سال‌ آینده تندیس طلایی و سپس تندیس بلورین دریافت کنید. تابش سپس از بخش‌های مختلف شرکت بازدید کرد.

گفتنی است که شرکت حساب رایان پارس، با رشدی مداوم، علاوه بر تندیس نقره‌ای در سال 98، موفق به کسب تندیس برنزی در سال 97 شده و در سال‌های 95 و 96 نیز گواهی نامه رعایت حقوق مصرف کنندگان را دریافت کرده است.

در ادامه مصاحبه‌ای با آقای قاسمپور مدیر عامل شرکت حساب رایان توسط خبرنگار روزنامه فناواران اطلاعات انجام شد که در ادامه بخشی از این مصاحبه را با هم مطالعه می‌کنیم؛

شرکت حساب رایان پارس از چه زمانی در بازار حضور دارد و چه محصولاتی را ارایه می‌کند؟
شرکت حساب رایان پارس، به صورت غیر رسمی از سال 1379 آغاز به کار کرده و از سال 82 با برند حساب رایان، به ثبت رسیده است. این شرکت از همان سال 79 تا کنون، در حوزه  نرم‌افزارهای مالی و اداری فعال بوده و تا کنون سه نسل از نرم‌افزارهای خود را به بازار عرضه کرده است.

نخستین نسل محصولات ما با نام «محاسبان» یک نرم‌افزار چابک  تحت ویندوز بود که با 9 ماژول عرضه شد. در سال 83 وارد مرحله طراحی نرم‌افزارهای نسل دو شدیم  که از 25 ماژول تشکیل می‌شد. این نسل از محصولات عملا از سال 86 وارد بازار شد و همچنان نیز به مشتریان ارایه می‌شود.

در مرحله بعدی، از   سال 96 نیز نسل سوم نرم افزارهای یکپارچه محاسبان را به صورت تحت وب‌ و یکپارچه عرضه کردیم. این محصول دارای 36 ماژول است که 26 ماژول آن کامل شده و حدود 10 ماژول دیگر باقی مانده است. شرکت حساب رایان پارس هم اکنون 180 پرسنل تمام وقت دارد و با احتساب افرادی که به صورت پروژه‌ای با ما همکاری می‌کنند، می‌توان گفت که 200 نفر به صورت مستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند.

تندیس نقره‌ای حمایت از حقوق مصرف کنندگان به شرکت «حساب رایان پارس» اهدا شد

 با توجه به طراحی و ارایه سه نسل از محصول، آیا برنامه‌ای برای توسعه و استفاده از فناوری‌های جدید هم دارید؟
ما به طور جدی وارد پروسه تولید نرم‌افزارهای ابری شده‌ایم که البته فرهنگ‌سازی برای استفاده از این نرم‌افزارها کار ساده‌ای نیست.

 آیا محصولات ابری خود را عرضه کرده‌اید؟
بله. برای مثال  در سال 97 کل شهرداری‌های استان آذربایجان غربی که دارای 42 شهر است، در حوزه ذی‌حسابی از محصول ابری محاسبان استفاده می‌کنند. ولی به صورت تخصصی‌تر و کامل‌تر، بعد از تکمیل کردن نسل 3، قصد داریم محصولات با فناوری ابری را به مجموعه‌های کوچک و متوسط نیز عرضه کنیم.

باید توجه داشت که نسل سوم محصولات ما بیشتر مناسب سازمان‌های بزرگ است و ما برای رقابت در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط، ارایه محصولات ابری را در نظر گرفته‌ایم؛ زیرا هزینه اجاره لایسنس در این مدل، برای شرکت‌ها مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

 سهم بازار سازمانی محاسبان چگونه است؟
یکی از بازارهای عمده ما، زیرگروه‌های وزارت کشور، شامل شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، سازمان‌ها و مناطق  تحت پوشش شهرداری هستند که از نظر تعدادی، 680 شهرداری و 1300 دهیاری را تحت پوشش داریم و حدود 60 درصد بازار را در اختیار گرفته‌ایم. در حوزه بانکی نیز با 50 درصد بانک‌ها وارد قرارداد شده‌ایم. در حوزه سازمان‌های دولتی نیز به حوزه برق ورود خوبی داشته‌‌ایم.

به بانک‌ها چه خدماتی می‌دهید؟ آیا محصولات محاسبان با سیستم‌های بانکی یکپارچگی دارد؟
در حوزه بانکی و سازمان‌های دولتی ما بک‌آفیس ارایه ‌می‌کنیم و موضوع یکپارچگی با فرانت آفیس را نیز  با وب‌سرویس برقرار کرده‌ایم.

ارتباط با سیستم‌های بانکی مانند کربانکینگ وجود دارد. مثلا در در بانک مرکزی، خزانه‌داری کل که مبتنی بر کر است، از طریق وب‌سرویس با  سیستم‌های خزانه و حسابداری محاسبان مرتبط است.

  درباره سایر برنامه‌های توسعه‌ای‌تان نیز برای خوانندگان ما توضیح بدهید.

خط جدیدی که ایجاد کرده‌‌ایم، سرمایه‌گذاری روی هوش تجاری یا  BI است که قصد داریم به صورت بسته نرم‌افزاری آن را ارایه کنیم.همان طور که می‌دانید، BI محصول و پروژه گرانی است. ولی ما این محصول را برای شهرداری‌ها عرضه‌ می‌کنیم و سپس این ابزار را به صورت مستقل و در قالب بسته‌نرم‌افزاری، با قیمت مناسب به کل صنایع عرضه خواهیم کرد.

 شبکه نمایندگی و خدمات محاسبان به چه صورت است؟
ما در حال حاضر به جز تهران، در 7 استان مرکزی، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، آذربایجان غربی، فارس و گیلان دفتر محلی داریم و در حدود 17 نمایندگی نیز در تعدادی از استان‌ها فعال هستند.

استان‌هایی هم که نمایندگی شرکت حساب رایان یا دفتر محلی در آنها نداریم، از استان‌های هم‌جوار خدمت می‌گیرند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار