کد خبر: ۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰
رئيس سازمان دامپزشکي کشور خواستار شد:
رئيس سازمان دامپزشکي کشور با تاکيد بر اينکه اعتبارات سازمان در مقايسه با خدمات آن محدود و کم است گفت: بايد از يارانه سلامت و توليد مبلغ بيشتري به سازمان دامپزشکي کشور داده شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛خلج در مراسم روز ملي دامپزشکي با بيان اينکه تاکنون بيش از 20 هزار شغل اين سازمان برون سپاري شده است، گفت: با اين حال بايد دولت در بخش اعتبارت توجه ويژه اي به اين سازمان داشته باشد زيرا در برخي مواقع براي بخش خصوصي صرفه اقتصادي ندارد که به نقاط دورافتاده کشور برود و خدمات دامپزشکي ارائه دهد و مجبوريم با اعتبارات محدود خود اين خدمات را ارائه دهيم که گاهي کمبودهايي ايجاد مي شود.
 
وي با بيان اينکه در 11 ماه گذشته دو بار با هجوم عوامل بيماري زاي دامي از مرزهاي غربي و شرقي کشور مواجه شديم ، گفت: با اين حال دامپزشکان اين سازمان بدور از التهاب جامعه مانع از بروز و ورود اين بيماري به داخل کشور شده اند.
 
خلج با بيان اينکه 25 درصد ارزش توليدات دامي متعلق به فعاليت هاي دامپزشکي است ، گفت: سازمان دامپزشکي بايد به 95 هزار واحد توليد دام و 27 هزار واحد پرورش طيور صنعتي، خدمات ارائه دهد و بر 130 هزار مرکز عرضه دام ، هزار کارخانه توليد خوراک دام، هزار و 85 کارخانه توليد شير و 168 کارخانه توليد داروي دامي نظارت کند.
 
وي از مجلس و دولت خواست با شناسايي وظايف مهم سازمان دامپزشکي در بخش اعتبارات به اين سازمان کمک کند.
 

انتهای پیام/
برچسب ها: یارانه ، دامپزشکی ، سلامت
نام:
ایمیل:
* نظر: