کد خبر: ۳۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
رئیس هیأت مدیره کانون انجمن صنفی گاوداران ایران:
رئیس هیأت مدیره کانون انجمن صنفی گاوداران ایران از مکلف شدن صنایع لبنی به خرید شیرخام به قیمت مصوب 1440 تومان خبر داد و گفت: یارانه 225 میلیارد تومانی بهار سال 93 نیز به حساب وزارت جهادکشاورزی واریز شد تا بین تولیدکنندگان شیرخام توزیع شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایرنا؛سیداحمد مقدسی افزود: روز گذشته در پی جلسه ای با حضور معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با وزیر جهادکشاورزی و معاونین و روسای انجمن صنفی گاوداران و انجمن صنایع لبنی، یارانه 225 میلیارد تومانی سه ماهه بهار امسال به حساب وزارت جهادکشاورزی واریز شد.
 
وی اضافه کرد: در این راستا، پس از این پول یارانه شیرخام به حساب وزارت جهادکشاورزی واریز می شود و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز بر نحوه توزیع آن بین دامداران نظارت خواهد کرد.
 
وی تصریح کرد: همچنین مقرر شد تا 300 میلیارد تومان یارانه به حساب وزارت جهادکشاورزی برای توزیع شیر رایگان در مدارس واریز شود که تاکنون 150 میلیارد تومان آن واریز و الباقی طی روزهای آینده واریز خواهد شد.
 
مقدسی ادامه داد: همچنین صنایع لبنی مکلف به خرید شیر خام با قیمت مصوب 1440 تومان شدند و در پی آن قرار شد؛ دولت افزایش 11 درصدی قیمت فرآورده های لبنی را مورد بررسی قرار دهد.
 
وی افزود: با موظف شدن صنایع به خرید شیر خام به قیمت مصوب 1440 تومان، دولت باید با افزایش 11 درصدی قیمت لبنیات موافقت کند و در صورتی که چنین اتفاقی نیفتاد، دولت مابه التفاوت قیمت شیرخام را که تا به امروز متعلق به دامداران بود را باید به صنایع لبنی بپردازد.
 
به گفته وی، در زمان تصویب نرخ خرید شیرخام به 1440 تومان، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان افزایش نرخ فرآورده های لبنی را 26 درصد تعیین کرده بود که تاکنون 15 درصد آن اعمال شده است.
 
رئیس هیأت مدیره کانون انجمن صنفی گاوداران افزود: قرار است، وزیر جهادکشاورزی برای کاهش ضرر و زیان دامداران مابقی مطالبات آنان را در دولت مطرح و پیگیری کند.
 
وی گفت: مطالبات دامداران شامل کسری یارانه نقدی 4 ماهه پایانی سال 92 به مبلغ 65 میلیارد تومان، علوفه معوق 5 ماهه (تیرماه تا پایان آبان ماه سال 92)و مابه التفاوت پول شیرخام از تیرماه سال 93 تاکنون (به دلیل نخریدن شیر با قیمت مصوب 1440 تومان) از طریق وزیر جهادکشاورزی پیگیری تا خسارات دامداران جبران شود.
 
به گزارش ایرنا، این در حالیست که قبل از اجرای طرح انتزاع و واگذاری وظایف بخش کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی، پول یارانه مرحله اول شیرخام که مربوط به 4 ماهه پایانی سال 92 بود به حساب وزارت صنعت، معدن و تجارت وازیر شده بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: یارانه ، شیرخام ، واریز
نام:
ایمیل:
* نظر: