کد خبر: ۱۸۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
گزارش خبرورزشی
در دنیای حرفه‌ای فوتبال همواره تیم‌هایی در تورنمنت‌های باشگاهی یا در رده ملی عناوین قهرمانی را از آن خود می‌کنند که ستاره‌های بزرگی در ترکیب خود دارند.
خبرورزشی -

محمدرضا مدنی؛ نگاهی به سه قهرمانی تیم استقلال در ادوار بیست ساله لیگ برتر مشخص می کند این تیم زمانی توانسته عنوان قهرمانی در لیگ برتر را از آن خود کند که در جمع بازیکنانش مهره‌های بزرگ و صاحب نامی در اختیار داشته است. این در حالی است که تیم استقلال در ابتدای راه سخت لیگ برتر بیست و یکم هیچ ستاره سرشناسی را در جمع بازیکنان خود نمی‌بیند.

لیگ پنجم؛ اولین قهرمانی

استقلال در لیگ برتر پنجم در شرایطی در هفته آخر توانست با شکست دادن تیم برق شیراز با نتیجه ۴ بر یک به عنوان قهرمانی اول خود در لیگ برتر دست پیدا کند که این تیم بازیکنان سرشناس و صاحب نامی چون علیرضا نیکبخت واحدی، غلامرضا عنایتی، امیرحسین صادقی، محمود فکری، سید مهدی رحمتی و ... را در اختیار داشت که در همان سال ها جزو برترین بازیکنان فوتبال ملی و البته باشگاهی بودند که بسیاری از باشگاه ها آرزوی در اختیار داشتن آنها را داشتند. استقلال در این فصل با کسب ۵۹ امتیاز در حالی به این عنوان دست یافت و توانست جواز حضور در لیگ قهرمانان ۲۰۰۷ آسیا به صورت مستقیم کسب کند که تیم پاس تهران با ۵۸ امتیاز دوم شد.

هشدار به استقلالی‌ها؛ جام را به متوسط‌ها نمی‌دهند/ استقلال با این ستاره‌ها ۳ بار قهرمان شد

لیگ هشتم؛ دومین قهرمانی

نگاهی به قهرمانی استقلال در لیگ هشتم و ترکیب بازیکنانی که در آن فصل به میدان رفتند بار دیگر مشخص می‌کند که این تیم تا چه اندازه با تکیه بر چهره های سرشناس و ستاره هایش توانست این عنوان را از آن خود کند. استقلال در ابتدای این فصل ستاره هایی همچون خسرو حیدری، فابیو جانواریو، سیاوش اکبرپور و هاشم بیک‌زاده را به خدمت گرفت تا در کنار بازیکنان بزرگی مانند آرش برهانی، علیرضا منصوریان، محمد نوازی، امیرحسین صادقی و وحید طالب لو وارد مسابقات لیگ برتر شود. این تیم با تکیه بر توانایی این ستاره های بزرگ توانست در نهایت فصل را با ۶۶ امتیاز و با تفاضل گل مثبت ۳۶ به پایان برده و قهرمانی را از آن خود کند. فصلی که استقلال در آخرین بازی خود در مشهد مقابل تیم پیام با نتیجه یک بر صفر و تک گل فابیو جانواریو ستاره برزیلی اش توانست سه امتیاز کسب کند تا از ذوب آهنی که در اهواز مقابل فولاد شکست خورد با تفاضل گل پیشی گرفته و قهرمان شود. استقلال در این فصل جواز حضور در لیگ قهرمانان ۲۰۱۰ آسیا را هم به صورت مستقیم دریافت کرد.

لیگ دوازدهم؛ سومین قهرمانی

تیم استقلال در دوازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر باز هم یک تیم پر مهره و پر ستاره بود. تیمی کهکشانی با حضور ستاره هایی همچون فرهاد مجیدی، جواد نکونام، فابیو جانواریو، آندرانیک تیموریان، میلاد میداوودی، سید مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، هاشم بیک زاده و خیلی‌های دیگر که شاید در همان فصل بسیاری از تیم ها آرزوی داشتن چنان ستاره هایی را داشتند. استقلال با تکیه بر توانایی های این بازیکنان و کاپیتانی فرهاد مجیدی توانست لیگ دوازدهم را با ۶۷ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۲۴ به پایان برساند. در حالی که تراکتورسازی با ۶۵ امتیاز پشت سر این تیم بود و سپاهان با ۶۴ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد. استقلال در آن فصل توانست جواز مستقیم صعود به لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۱۴ را هم کسب کند.

این تیم در سال هایی که عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر را کسب کرده‌ نیز همواره ستاره‌های سرشناسی را در جمع بازیکنان خود داشته اما نگاهی به فهرست اسامی بازیکنان استقلال برای ورود به لیگ برتر بیست و یکم این هشدار را به طرفداران این تیم می دهد که استقلال ستاره سرشناسی برای حضور در ماراتن سخت و فشرده لیگ برتر ندارد.

هشدار به استقلالی‌ها؛ جام را به متوسط‌ها نمی‌دهند/ استقلال با این ستاره‌ها ۳ بار قهرمان شد

ستاره های جدا و وارد شده

استقلال در فصل گذشته بازیکنان تأثیرگذاری همچون مسعود ریگی، محمد نادری، مهدی قائدی، شیخ دیاباته، فرشید اسماعیلی و رشید مظاهری را در اختیار داشت اما حالا برای ورود به فصل جدید هیچ یک از این نفرات را در جمع خود نمی بیند. شاید بازیکنان تازه وارد استقلال مانند محمدرضا آزادی، زبیر نیک نفس، عارف آقاسی، امیرحسین حسین زاده، امیرعلی صادقی، جعفر سلمانی و علیرضا رضایی بتوانند با گذشت یکی دو فصل در این تیم تبدیل به ستاره های درخشان آینده فوتبال ایران شوند اما این تیم برای پنجه در پنجه انداختن با تیم‌های پرمهره ای مانند سپاهان و پرسپولیس چهره هایی متوسط را در جمع نفراتش می بیند. اگر پرسپولیس فصل قبل قهرمان لیگ برتر شد ستاره‌هایی همچون مهدی ترابی، سیدجلال حسینی، عیسی آل کثیر، احمد نوراللهی، حامد لک و بازیکنانی از این دست را در فهرست بازیکنانش داشت و هنوز هم اغلب آنها را حفظ کرده است و تازه ستاره هایی مانند رضا اسدی را به جمع نفراتش افزوده است.

وقتی استقلال که به گفته فرهاد مجیدی فصل گذشته تیمی پرمهره بود نتوانست از این فرصت برای تکرار قهرمانی استفاده کند حالا چطور می خواهد در فصل جدید با یک تیم جوان با تیمهای مدعی کسب قهرمانی نبرد کند؟

سرنوشت بارسا در انتظار استقلال

شاید ذکر یک مثال در همین باره مشخص کند ستاره ها چه نقشی در موفقیت یک تیم دارند. امروز بارسلونا کجای جدول رده بندی لالیگاست؟ این تیم در لیگ قهرمانان ابتدا ۰-۳ مقابل بایرن مونیخ شکست خورد و چند شب پیش با همین نتیجه به بنفیکا باخت تا طرفدارانش را به کلی ناامید کند. بارسلونا در لالیگا با ۱۲ امتیاز از ۶ بازی در رده ششم ایستاده در حالی که در ابتدای این فصل لیونل مسی را از دست داد. اما در سالهای گذشته چه بازیکنانی از تیم بارسلونا جدا شده اند؟ اینیستا، ژاوی، گریزمان، نیمار، سوارز و برخی دیگر از ستاره ها که خروجشان از جمع آبی اناری پوشان این تیم را به یک تیم با اسمی بزرگ ولی معمولی تبدیل کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار