کد خبر: ۱۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
بعد از ارزان شدن قیمت مسکن و کاهش میزان معاملات در تیر ماه امسال، آیا در دو ماه باقی‌مانده تابستان باز هم تغییری در قیمت مسکن ایجاد می‌شود؟
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از اقتصادنیوز، طبق آماری که اخیرا بانک مرکزی اعلام کرده، قیمت مسکن در تیرماه سال 1394 در مقایسه با تیرماه سال 1393 کاهش یافته است. همچنین میزان معاملات مسکن در تیر ماه کاهش یافته، اما در دو ماه باقی‌مانده از تابستان سال 1394، چه تغییری در قیمت مسکن ایجاد می‌شود؟ برخی از مشاوران املاک نظرات خود را در این باره بیان کرده‌اند.
 
 یکی از مشاوران در این مورد به اقتصادنیوز گفت: بازار مسکن به بازاری تبدیل شده که نمی‌توان از قیمت در یک روز آینده صحبت کرد، زیرا در این مملکت، قیمت هر چیزی که بالا می‌رود بر روی قیمت مسکن نیز تاثیر می‌گذارد و من با 27 سال سابقه در این کار، هنوز نمی‌توانم به طور دقیق بگویم که قیمت‌ها چه تغییری می‌کند، اما نظر شخصی من با توجه به شرایط فعلی این است که تا آخر تابستان نیز قیمت مسکن هیچ تغییری نمی‌کند.
 
او در ادامه بیان کرد: طبق آمار بانک مرکزی، قیمت مسکن در تیر ماه پایین آمده است، البته از نظر من قیمت پایین نیامده و تنها افراد برای فروش ملک خود میزان توقع را پایین آورده و خانه خود را با قیمت مناسب‌تری می‌فروشند.
 
یکی‌دیگر از مشاورهای املاک در این مورد گفت: از نظر من بازار مسکن دچار رانت شده و هیچ‌گاه نمی‌توان برای قیمت‌های آن پیش‌بینی کرد.
 
یکی دیگر از فعالان بازار مسکن بیان کرد: قیمت مسکن در تیرماه کاهش نیافته است، بلکه افرادی که به صورت فوری به پول احتیاج دارند، مجبور هستند ملک‌شان را زیر قیمت بفروشند، اما بسیاری دیگر نیز که نیاز فوری به پول ندارند ملک‌شان را با همان قیمت قبلی می‌فروشند.
 
او در ادامه نیز گفت: نظر شخصی من این است که قیمت‌ها نه‌تنها تا آخر تابستان،‌ بلکه تا آخر سال نیز تغییر نمی‌کند و مذاکرات هم تغییری در قیمت مسکن ایجاد نمی‌کند و تنها می‌تواند این بازار را از رکود خارج کند.
 
مشاور املاک دیگری بازار مسکن را بازاری غیرقابل پیش‌بینی دانست و بیان کرد: نمی‌توان حتی برای یک روز دیگر این بازار پیش‌بینی کرد چه برسد به دو ماه دیگر.
 
یکی دیگر از فعالان بازار به اقتصادنیوز گفت: با توجه به اینکه بازار مسکن راکد است، بنابراین فروشندگان واقعی مجبور هستند که ملک‌شان را زیر قیمت بفروشند،‌ بنابراین بسیاری از افرادی که به پول احتیاج دارند مجبور هستند برای فروش ملک خود آن را با قیمتی بسیار ارزان‌تر از قیمت واقعی برای فروش بگذارند و از نظر من به همین ترتیب تا آخر تابستان نیز قیمت‌ها پایین می‌آید.
 
بسیاری دیگر از مشاوران املاک نظر خود را در مورد قیمت مسکن تا آخر تابستان بیان کردند که برخی عقیده داشتند قیمت‌ها هیچ تغییری نمی‌کند و برخی بازار مسکن را بازاری غیرقابل پیش‌بینی دانستند.

برچسب ها: پیش بینی ، قیمت ، مسکن
نام:
ایمیل:
* نظر: