کد خبر: ۱۸۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
باشگاه بارسلونا با وجود بحران مالی، همچنان دستمزد‌های سنگینی را به برخی از بازیکنان خود پرداخت می‌کند.

به گزارش  خبرنگار  دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال بارسلونا در سال‌های گذشته خرید‌های بدی در نقل و انتقالات انجام داده و برخی از بازیکنان را با دستمزد‌های گزاف به خدمت گرفته است که شایستگی بازی در این تیم را ندارند. سال‌ها سوءمدیریت مالی، سرانجام در تابستان امسال تاثیرش را نشان داد و منجر به جدایی لیونل مسی، بهترین بازیکن این تیم شد. بارسلونا با وجود بدهی‌های کمرشکن در تلاش است تا از بحران کنونی خارج شود و روی پای خود بایستد.

 مدیران بارسلونا در امور مالی این باشگاه بسیار بی دقت بوده اند. در دوران فاجعه بار بارتومئو، بارسلونا به بازیکنان با توانایی‌های متوسط دستمزد‌های نجومی پرداخت کرد.

آنتوان گریزمان در سال ۲۰۱۹ با مبلغ ۱۰۸ میلیون پوند به عنوان یک بازیکن ۲۸ ساله جذب شد. دستمزد سالانه مهاجم فرانسوی در ابتدا ۱۵.۴ میلیون پوند بود که او را با کمترین بازدهی به یکی از پردرآمدترین بازیکنان دنیا تبدیل کرد.

همین اتفاق درباره عثمان دمبله و فیلیپ کوتینیو که با مبلغ ۱۲۱.۵ میلیون پوند به بارسلونا پیوستند، رخ داد. میرالم پیانیچ (۵۴ میلیون پوند) و مالکوم (۳۶.۹ میلیون پوند) از دیگر نمونه‌های قابل توجه نقل و انتقالات بی فایده این باشگاه هستند.

در حالی که جدایی چند بازیکن و کاهش حقوق بازیکنان توسط خوان لاپورتا بار مالی بارسلونا را کاهش داده است، این باشگاه هنوز ۳۵۷ میلیون پوند دستمزد به بازیکنانش پرداخت می‌کند. بسیاری از بازیکنان کنونی بارسلونا سهم زیادی از این مبلغ هنگفت دارند. 

در این گزارش پردرآمدترین بازیکنان بارسلونا در فصل جاری را معرفی می‌کنیم.

۱- عثمان دمبله - ۲۱۰ هزار پوند در هفته 

این واقعیت که بارسلونا برای جذب عثمان دمبله در سال ۲۰۱۷ مبلغ ۱۲۱.۵ میلیون پوند پرداخت کرد، با توجه به وضعیت فعلی او دردناک است. دمبله در بورسیا دورتموند از پتانسیل بالایی برخوردار بود و زمانی که به نیوکمپ نقل مکان کرد، یکی از بهترین بازیکنان دنیا بود، اما مصدومیت‌های پیاپی مسیر دوران حرفه‌ای او را به انحراف کشاند.

بازی‌ساز فرانسوی در حال حاضر از دوازدهمین مصدومیت خود در ۴ سال گذشته رنج می‌برد. دمبله که قبل از پیوستن به بارسلونا بازیکن سرعتی و تاثیرگذاری بود، در فصل گذشته اجمالی از نبوغ خود را به نمایش گذاشت و ۱۱ گل به ثمر رساند.

با این وجود با توجه به قیمت بالای او، ۱۱ گل باید بدترین آمار بازیکن فرانسوی باشد، نه بهترین عملکرد او. علاوه بر این دستمزد هفته‌ای ۲۱۰ هزار پوند دمبله، بار زیادی روی دوش باشگاه گذاشته است. قرارداد فعلی او در تابستان آینده به پایان می‌رسد و بلوگرانا باید دوباره با این بازیکن ۲۴ ساله مذاکره کند تا در قرارداد جدید دستمزد او را به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد. 

پردرآمدترین بازیکنان بارسلونا در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱

۲- ساموئل اومتیتی ​​- ۲۰۸ هزار پوند در هفته

ساموئل اومتیتی نمونه ملموس اشتباهات بارسلونا در نقل و انتقالات است که بدون بار فنی قابل توجیه، دستمزد هفتگی ۲۰۸ هزار پوندی دریافت می‌کند. این بازیکن فرانسوی با وجود قرار گرفتن در لیست بارسلونا، نیمکت نشین صرف و به طور کامل از ترکیب اصلی خارج شده است.

اومتیتی ​​خلاف شرایط فعلی خود، قبل از سال ۲۰۱۶ در المپیک لیون مهره تاثیرگذاری بود. این مدافع فرانسوی در روز‌های ابتدایی حضورش در بارسلونا با جرارد پیکه مشارکت فوق العاده‌ای داشت و مورد تحسین قرار گرفت. 

اومتیتی در سال‌های گذشته به دلیل آسیب دیدگی‌های زیاد دچار افت شدیدی شده است. مدافع ۲۷ ساله که زمانی به عنوان یک مدافع قابل اعتماد روی او حساب می‌شد، در آخرین بازی هایش سایه‌ای از شخصیت سابق خود بود. 

پردرآمدترین بازیکنان بارسلونا در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱

۳- سرخی روبرتو - ۱۷۰ هزار پوند در هفته

سرخی روبرتو یکی از قدیمی‌ترین بازیکنان تیم بارسلونا در حال حاضر است. او تمام دوران حرفه‌ای خود را در نیوکمپ گذرانده است. استعداد پرورش یافته در لاماسیا نخستین بازی خود را در سال ۲۰۱۰ در پست هافبک میانی انجام داد و در حال حاضر  یکی از ۴ کاپیتان تعیین شده بارسلونا در فصل جاری است. 

روبرتو با توانایی بازی در چند پست به یکی از بازیکنان اصلی تیم لوئیس انریکه تبدیل شد. سرعت و استحکام او اصلی‌ترین ویژگی‌ بود که او را به مهره‌ای موثر برای بارسلونا تبدیل کرد.

در شرایطی که بارسلونا با کمبود بازیکن در پست دفاع مواجه است، این بازیکن ۲۹ ساله تنها گزینه باتجربه کومان در دفاع به شمار می‌رود. با این وجود دستمزد هفتگی ۱۷۰  هزار پوند در هفته برای او بیش از اندازه است. 

۴- فیلیپ کوتینیو - ۱۴۶ هزار پوند در هفته

گران‌ترین خرید بارسلونا در رتبه چهارم این لیست قرار دارد. خرید فیلیپ کوتینیو از لیورپول با مبلغ ۱۲۱.۵ میلیون پوند یک اشتباه بزرگ بود؛ زیرا او هیچ وقت با سبک بازی کاتالان‌ها سازگار نشد. جوزپ بارتومئو برای جذب هافبک برزیلی در سال ۲۰۱۸ مبلغ زیادی پرداخت کرد که عوارض ناشی از آن هنوز در نیوکمپ احساس می‌شود. 

تاکنون کوتینیو توانسته است ۹۶ بازی انجام دهد و ۲۳ گل به ثمر برساند و ۱۴ پاس گل در این مدت بدهد. بهترین دوران حرفه‌ای او در این مدت زمانی رقم خورد که او با قرارداد قرضی یک ساله به بایرن مونیخ رفت. بازی‌ساز برزیلی در جریان شکست ۸ بر ۲ بارسلونا برابر بایرن مونیخ یک گل برای باواریایی‌ها به ثمر رساند تا کاتالان‌ها به شکل مفتضحانه‌ای از لیگ قهرمانان اروپا حذف شوند. 

کوتینیو گاهی اوقات بازی‌های خوبی برای بارسلونا انجام داده است، اما عملکرد کلی او دستمزدش در این باشگاه را توجیه نمی‌کند.


بیشتر بخوانید 


مارتین بریت‌ویت - ۸۵ هزار پوند در هفته

هیچکس به اندازه مارتین بریت‌ویت در وضعیت بد مالی بارسلونا خوش شانس نبوده است. همه انتظار داشتند بارسلونا به محض باز شدن پنجره نقل و انتقالات مهاجم دانمارکی را کنار بگذارد.

در عوض لوئیس سوارز، اسطوره باشگاه قبل از شروع فصل گذشته از باشگاه اخراج شد و بریت‌ویت پیراهن شماره ۹ باشگاه را تحویل گرفت. مهاجم ۳۰ ساله با چنین مسئولیت بزرگی مواجه شد و فصل گذشته فقط ۷ گل به ثمر رساند.

به دلیل کمبود مهاجم، بریت‌ویت همچنان در بالاترین سطح فوتبال اسپانیا بازی می‌کند و دستمزد ۸۵۰۰۰ پوند در هفته را به جیب می‌زند. در شرایط عادی بازیکنی مانند بریت‌ویت با توانایی‌های متوسط هیچ جایی در لیست بارسلونا ندارد. 

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار