کد خبر: ۱۹۸۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفته که قرار است بهمن ماه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در فرابورس عرضه شود. بخشی از سهام این دو باشگاه نیز به اپراتورهای همراه‌اول و ایرانسل می‌رسد. سرخابی‌ها عرضه می‌شوند؟
غول‌های مخابراتی سرخابی‌ها را مدیریت می‌کنند؟
به گزارش صبحانه،رئیس سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید: «سهام پرسپولیس و استقلال تا پایان بهمن واگذار خواهد شد.» به گفته حسین قربان‌زاده، بخشی از سهام این دو باشگاه به اپراتورهای ایرانسل و همراه اول می‌رسد.

از سوی دیگر روابط عمومی فرابورس اعلام کرده که جلسات فرابورس با سازمان خصوصی‌سازی برگزار می‌شود.

به نظر می‌رسد این نوع واگذاری بهینه‌ترین نوع واگذاری سهام ایندو باشگاه ورزشی است.

ماجرای واگذاری سرخابی‌ها که اخیرا با حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا، با رای ای.اف.سی ابعاد تازه‌تری به خود گرفته است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا دلایل مختلفی را برای حذف نام این دو باشگاه از لیگ قهرمانان اعلام کرده که مهم‌ترین آن مالک مشترک آنهاست.

با این شرایط به نظر می‌رسد واگذاری سرخابی‌ها باید با سرعت بیشتری دنبال شود. رئیس سازمان خصوصی‌سازی نیز می‌گویند: «قرار است بخشی از سهام این دو باشگاه در بهمن ماه با هدف اصلاح ساختار مالی آنها در فرابورس واگذار شود.»

آن گونه حسین قربان زاده گفته؛ این سازمان تصمیم دارد در گام نخست برای خصوصی‌سازی بخشی از سهام این دو باشگاه، آن‌ها را در بازار پایه فرا بورس و در تابلوی نارنجی عرضه کند.

عرضه اولیه برای شفافیت استقلال و پرسپولیس

رئیس سازمان خصوصی‌سازی علت این تصمیم کمک به شفاف‌سازی مالی سرخابی ها دانسته و تاکید کرده که مزیت این نوع واگذاری شفافیت صورت‌مالی دو باشگاه است.

حسین قربان‌زاده تاکید می‌کند: با عرضه سهام این دو باشگاه در فرا بورس پرسپولیس و استقلال ملزم می‌شوند، اطلاعات مالی‌شان را با دقت بیشتری ارائه کنند و این اطلاعات در اختیار عموم مردم قرارمی‌گیرد، درنتیجه شفافیت مالی آنها بیشتر می‌شود.

بر اساس گزارش همشهری آنلاین، همزمان با برنامه عرضه سهام این دو باشگاه در فرابورس، مذاکراتی نیز با دو اپراتور تلفن همراه یعنی ایرانسل و همراه اول در جریان است تا از این طریق بخشی از سهام این دو باشگاه به این دو اپراتور رقیب واگذار شود.

مذاکرات بر سر آن است که دست کم دو کرسی هیات مدیره این دو باشگاه به این دو اپراتور تلفن همراه واگذار شود. اما بقیه صندلی‌های هیات مدیره همچنان در اختیار وزارت ورزش باقی خواهد ماند.

جلسات فرابورس با سازمان خصوصی‌سازی

حدیث موسوی، روابط عمومی فرابورس نیز می‌گوید: در حال حاضر جلسات فرابورس با سازمان خصوصی‌سازی برگزار می‌شود. برای عرضه این دو باشگاه نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

اغلب کارشناسان بازار سرمایه می‌گویند که عرضه استقلال و پرسپولیس بستگی به فرابورس دارد. اگر هم قرار باشد بخشی از آن به همراه‌اول و ایرانسل برسد بازهم فرابورس باید تصمیم بگیرد.

یک کارشناس بازار سهام می‌گوید: سرخابی‌ها صورت مالی‌های خوبی ندارند. در نتیجه زمان زیادی برای عرضه نیاز دارند مگر اینکه فرابورس دست به کار شود به کمک حسابرسان صورت‌مالی را جمع‌وجور کند.

به نظر می‌رسد عرضه باشگاه و پرسپولیس در بهمن ماه انجام نشود و این عرضه به سال آینده موکول شود./تجارت‌نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار