کد خبر: ۲۰۴۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
رانندگان با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، پرهیز از سرعت و سبقت غیر مجاز ،حرکات نمایشی و با رعایت فاصله اصولی با خودروی جلویی سفری ایمن داشته باشند.

سرپرست پلیس راه ناجا اعلام کرد: در محور هراز مسیر جنوب به شمال محدوده مشا، حد فاصل پلور تا گزنک و سه راهی چلاو تا تونل شماره یک شاهد ترافیک سنگین هستیم.

سرهنگ سیاوش محبی روز یکشنبه در هفتمین روز از تعطیلات نوروزی در خصوص وضعیت ترافیکی جاده ها به خبرنگار ایرنا گفت: در قسمت های بایجان و گزنک محدوده جاده هراز نیزشاهد ترافیک سنگین هستیم.

وی با اشاره به وضعیت ترافیک جاده کوهستانی منتهی به استانهای شمالی ، اظهار داشت: در جاده فیروزکوه تردد خودروها روان و بدون هیچ گره ترافیکی است و رانندگان می توانند از این مسیر برای تردد بدون ترافیک استفاده کنند.

سرپرست پلیس راه ناجا ادامه داد: در محور چالوس مسیر جنوب به شمال و حد فاصل دو راهی شهرستانک تا نسا، پل زنگوله تا سیاه بیشه، و مکارود تا مجلار و مسیر شمال به جنوب حد فاصل مرزن آباد تا مجلار و گچسر تا نسا ترافیک سنگین است.

محبی افزود: در آزاد راه قزوین – رشت محدوده عوارضی قزوین و حد فاصل منجیل تا رودبار در مسیر رشت – قزوین محدوده شهر رودبار نیز حجم ترافیک سنگین است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در مسیرهای حرم تا حرم و آزاد راه امام رضا (ع) نیز شاهد ترافیک سنگین هستیم و تردد خودروها در این جاده ها به کندی در جریان است.

سرپرست پلیس راه ناجا با اشاره به شلوغی جاده ها، گفت: با توجه به اتمام تعطیلات و بازگشت مردم از سفر های نوروزی به رانندگان توصیه می شود که سفر خود را درساعات اولیه صبح آغاز کنند.

محبی ادامه داد:ماموران پلیس راهور به طور شبانه روزی در طول مسیر حضور دارند و بهتر است که رانندگان پیش از آغاز سفر اطلاعات راه را از سامانه ۱۴۱ دریافت و برای سفر خود برنامه ریزی کنند.

وی تاکید کرد: رانندگان با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، پرهیز از سرعت و سبقت غیر مجاز ،حرکات نمایشی و با رعایت فاصله اصولی با خودروی جلویی سفری ایمن داشته باشند.

خودروهای متخلف تا پایان تعطیلات توقیف می شوند

سرپرست پلیس راه ناجا درخصوص توقیف خودروهای متخلف در اجرای طرح نوروزی پلیس در جاده‌ها که از ۲۶ اسفندماه آغازشده است، یادآور شد: پلیس در طول اجرای طرح نوروزی با تخلفات حادثه ساز برخورد خواهد کرد چرا که این تخلفات علاوه بر آنکه راننده مرتکب تخلف را دچار حادثه می کند برای دیگر کاربران ترافیکی نیز خطرآفرین و حادثه ساز است.

محبی با بیان اینکه تخلفاتی نظیر سرعت و سبقت غیرمجاز، تردد از شانه خاکی، تجاوز به چپ، حرکت خلاف جهت، حرکت مارپیچ جزو این تخلفات محسوب می شود، اضافه کرد: ماموران پلیس در صورت مشاهده چنین خودروهایی نسبت به توقیف آن اقدام خواهند کرد.

وی ادامه داد: اگر در سوابق خودرو یا راننده‌ای ارتکاب تخلفات حادثه ساز ترافیکی وجود داشته باشد، این خودرو برای مدت زمان طولانی تر و حتی تا پایان تعطیلات توقیف خواهد بود.

محبی افزود: اما اگر راننده برای بار اول دست به چنین تخلفی زده باشد خودرو به صورت موقت و تا ۷۲ ساعت در توقیف خواهد ماند و علاوه بر توقیف، جریمه نیز شده و نمره منفی نیز برای گواهینامه راننده متخلف منظور خواهد شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار