کد خبر: ۲۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
درحالی فروش بلیت پروازهای عتبات عالیات همزمان با اربعین حسینی برای بازه زمانی 5 تا 18 آذرماه امسال با نرخ 850 هزار تا 1.2 میلیون تومان از فردا صبح آغاز می‌شود که هنوز لیست دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری طرف قرارداد با ایرلاین‌های داخلی اعلام نشده است.
 سازمان هواپیمایی کشوری با چند ساعت تاخیر نسبت به رسانه‌ها از تعیین نرخ ثابت برای بلیت‌ پروازهای عتبات عالیات در ایام اریعین حسینی در بازه زمانی 5 تا 18 آذرماه امسال خبر داد. این سازمان اعلام کرد: « با وجود این‌که پروازهای مسیر نجف و بغداد نظیر سایر پروازهای خارجی مشمول قیمت‌گذاری تکلیفی نبوده و تابع عرضه و تقاضاست، اما سازمان هواپیمایی کشوری برای پیشگیری از ایجاد بازار سیاه بلیت و فعالیت واسطه‌گران و کنترل نرخ‌های بلیت هواپیما، با برنامه‌ریزی مدون و تفاهم با ایرلاین‌ها نسبت به تعیین نرخ ثابت بلیت اقدام کرد. بر این اساس شرکت های هواپیمایی از روز شنبه 16 آبان امسال در سایت های خود یا نمایندگان رسمی فروش، اقدام به فروش بلیت در مسیر پروازی نجف و بغداد با سقف قیمتی اعلام شده، خواهند کرد.»

بر اساس تفاهم سازمان هواپیمایی و ایرلاین‌های داخلی سقف نرخ بلیت با توجه به خالی بودن پروازها در یک طرف پروازی، برای مسیر تهران - نجف - تهران 950 هزار تومان و تهران - بغداد - تهران 850 هزار تومان مصوب شد. همچنین نرخ بلیت هر صندلی هواپیما در مسیر مشهد - نجف - مشهد برای این ایام یک میلیون و 200 هزار تومان و در مسیر مشهد - بغداد - مشهد یک میلیون و 100 هزار تومان تعیین شد و نرخ بلیت در سایر مسیرها مشابه مسیر تهران است.

سازمان هواپیمایی همچنین اعلام کرده است که شرکت‌های هواپیمایی به هیچ عنوان اجازه ندارند نرخ بلیت عتبات را در این ایام بالاتر از نرخ مصوب بفروشند در غیر اینصورت تخلف محسوب می شود. از آنجا که احتمال کلاهبرداری و فروش بلیت غیرواقع وجود دارد سازمان هواپیمایی کشوری از متقاضیان بلیت سفرهای هوایی خواست از خرید بلیت از سایت های اینترنتی متفرقه که به شرکت های هواپیمایی تعلق ندارند جدا خودداری کرده و در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیرقانونی با شماره تلفن های 61022355- 61022015، تلفکس 66048007، پست الکترونیکی www.shekayat@cao.ir و صندوق پستی 1798-13445 دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان هواپیمایی کشوری تماس بگیرند.

مقصود اسعدی‌سامانی نیز در این‌باره با اشاره به این‌که سال گذشته بلیت پرواز تهران-نجف-تهران بین یک میلیون و 200 تا دو میلیون 200هزار در اختیار مردم قرار می‌گرفت،به تسنیم گفته بود: طی سال‌های اخیر در حق مردم اجحاف می‌شد و دلالان بلیت‌های این پرواز را با چند برابر قیمت واقعی می‌فروختند.

وی با اشاره به بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: بر اساس مصوبه این سازمان از تاریخ 5 آذرماه امسال تا 18 آذرماه قیمت پرواز تهران-نجف-تهران 950 هزار و تهران-بغداد-تهران 850 هزار تومان تعیین شد.

وی ادامه داد: همچنین بلیت پرواز مشهد-نجف-مشهد یک میلیون و 200 هزار تومان و مشهد-بغداد-مشهد نیز یک میلیون و 100 هزار تومان تعیین شد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان این که سال گذشته نرخ پایه پروازهای تهران و مشهد به نجف و بغداد و بالعکس کمتر از این بود یادآور شد: فرودگاه های نجف و بغداد بیشترین عو ارض فرودگاهی و رویالیتی را دریافت می کنند چرا که مقامات عراقی می گویند به ازای هر تعداد صندلی پرواز که به این کشور انجام می شود باید شرکت های هواپیمایی عراقی نیز به ایران پرواز داشته باشند اما چون در این زمینه مشکل دارند از هر صندلی پروازی ایران 20 دلار دریافت می کنند.

سامانی همچنین گفت: بر اساس بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری برای مسیرهای یک طرفه به شهرهای نجف و بغداد 75 درصد نرخ یک بلیت دو سره دریافت می شود.

وی با اشاره به این که مردم می توانند از طریق دفاتر شرکت های هواپیمایی، سایت های این شرکت ها یا آژانس های مجوز دار بند الف اقدام به خرید بلیت کنند تاکید کرد مسافران در صورت مشاهده فروش بلیت توسط سایت های غیر مجاز و دلالان موضوع را به تعزیرات حکومتی برای پیگیری اطلاع دهند.

  سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده  لیست دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری که در بازه زمانی یاد شده، برای فروش بلیت عتبات عالیات با شرکت های هواپیمایی طرف قراداد فروش، متعاقبا اعلام خواهد شد. این در حالی است که چند ساعت بیشتر تا زمان آغاز فروش بلیت پرواز عتبات عالیات باقی نمانده اما هنوز اطلاع‌رسانی مورد نظر از سوی سازمان هواپیمایی کشوری انجام نشده است.


منبع:تسنيم

نام:
ایمیل:
* نظر: