کد خبر: ۲۲۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
توصیه وزیر انگلیس در پی کمبود صیفی جات؛
در پی کمبود صیفی جات در فروشگاه‌های انگلیس، وزیر محیط زیست و غذا پیشنهاد کرد که مردم به جای استفاده از گوجه‌های وارداتی در سالاد، شلغم استفاده کنند.

 به نقل از راشاتودی، ترز کافی، وزیر محیط زیست، غذا و امور روستایی انگلیس، روز پنجشنبه پیشنهاد کرد که خریداران بریتانیایی به جای خرید گوجه فرنگی خارجی، به شلغم و سایر سبزیجات فصلی که در بریتانیا برداشت می‌شود روی آورند.

او گفت: بسیاری از مردم در حال حاضر شلغم می خورند تا اینکه لزوماً به خواص کاهو و گوجه فرنگی و موارد مشابه فکر کنند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای خواربارفروشی در بریتانیا موسوم به "تسکو" روز چهارشنبه اعلام کرد این فروشگاه نیز مانند رقبای خود یعنی فروشگاه‌های آسدا Asda، موریسونز Morrisons  وآلدی Aldi، فروش سبزیجات مورد استفاده در سالاد را به دلیل کمبود عرضه با محدودیت انجام می‌دهد.

تسکو اعلام کرد که تصمیم گرفته است فروش گوجه فرنگی، فلفل و خیار را در فروشگاه‌های خود به سه عدد برای هر نفر محدود کند.

این شرکت تأکید کرد که محدودیت‌های اعمال شده را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای اطمینان از اینکه افراد بیشتری کالاهای مورد نیاز خود را دریافت می کنند، اعلام کرده است.

شرکت سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای آلدی نیز محدودیت "موقت" سه عددی را برای این صیفی جات در نظر گرفته است.

شرکت آسدا هم محدودیت خرید را به سه عدد برای هر نفر در 8 محصول، از جمله کلم بروکلی و تمشک اعمال کرد، در حالی که موریسونز محدودیت خرید را به دو عدد برای هر نفر در چهار محصول، از جمله بروکلی، اعمال کرد.

تحلیلگران می گویند مشکلات کنونی از دو دلیل ناشی می شود. اولاً، تأمین‌کنندگان در مراکش و اسپانیا، بزرگترین منابع سبزیجات تازه بریتانیا در زمستان، به دلیل برودت هوا، باران و سیل در ماه گذشته میلادی دچار ضرر و زیان شده‌اند که برداشت را مختل کرده و صادرات به بریتانیا را متوقف کرده است.

ثانیاً، کشاورزان در بریتانیا به دلیل افزایش قیمت انرژی برای تامین انرژی گلخانه‌های خود با مشکل مواجه شده‌اند.

به گفته کنسرسیوم خرده فروشی بریتانیا که نماینده تمام سوپرمارکت‌های بزرگ و زنجیره‌ای در این کشور است، محدودیت‌های اعمال شده احتمالا "چند هفته" ادامه خواهد داشت، تا زمانی که فصل رویش آغاز شود و مغازه‌ها تامین کنندگان جایگزین را پیدا کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار