کد خبر: ۲۲۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
باشگاه استقلال با توجه به مشکلات مالی که دارد نمی تواند مربی گران‌قیمت استخدام کند.

چند روز از جدایی قطعی ریکاردو ساپینتو می گذرد و این مربی حتی تیم بعدی اش را هم انتخاب کرد و به تیم آپوئل قبرس پیوست. با این حال مدیران استقلال هنوز به جمع بندی نهایی برای انتخاب سرمربی بعدی خودشان نرسیدند. طی روزهای اخیر گزینه های مختلفی برای نشستن روی نیمکت استقلال مطرح شدند و حتی اعلام شد یک مربی اسپانیایی به زودی برای مذاکره با مدیران استقلال راهی ایران خواهد شد.

اعضای کمیته فنی آبی ها که به تازگی منصوب شدند، اعلام کردند در صورت عدم توافق با گزینه های خارجی به سراغ مربیان داخلی خواهند رفت که جواد نکونام اصلی ترین گزینه ایرانی هدایت استقلال به شمار می رود. نکته جالب در خصوص روند انتخای سرمربی استقلال این است که مدیران این باشگاه نمی خواهند هزینه زیادی برای استخدام سرمربی خارجی انجام دهند و دنبال گزینه های ارزان قیمت هستند.

آنطور که شنیدیم بودجه استقلال برای جذب مربی خارجی چیزی حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار دلار است و این باشگاه هزینه بیشتری برای آوردن مربی خارجی انجام نخواهد داد. پیگیری های ما نشان می دهد طی روزهای گذشته اسامی و رزومه چندین مربی خارجی که سوابق خوبی هم دارند،به دست مدیران استقلال رسیده ولی به دلیل قیمت بالای این مربیان حضور آن ها در استقلال منتفی است. این مربیان برای حضور در ایران چیزی بین ۷۰۰ تا یک میلیون دلار هزینه خواهد داشت و مدیران استقلال اعلام کردند نمی توانند چنین پولی را بپردازند. از همین رو آبی ها به دنبال استخدام گزینه ارزان قیمت هستند.

بعد از اینکه در فصل گذشته رقم قرارداد بازیکنان استقلال به طرز عجیب و غریبی افزایش یافت،مدیران استقلال با مشکلات زیادی مواجه شدند که عمده این مشکلات هنوز پابرجاست. این باشگاه به تازگی مطالبات استراماچونی و پادوانی را پرداخت کرد و به لحاظ مالی به شدت مشکل دارد. همین حالا مدیران استقلال برای تسویه حساب با کادرفنی قبلی و بازیکنان و همچنین جذب بازیکنان و سرمربی جدید به پول زیادی نیاز دارد.

بودجه ای که هنوز از سوی مدیریت باشگاه استقلال تامین نشده و کار را برای نقل و انتقالات این تیم بسیار سخت خواهد کرد. آن ها همچنین همین حالا برای نگه داشتن محمد محبی باید ۶۰۰ هزار دلار به باشگاه سانتاکلارا بدهند و برای نگه داشتن قایدی هم باید مبلغ بالایی را پرداخت کنند. از همین رو جذب سرمربی ارزان قیمت در دستور کار مدیران استقلال قرار دارد و آن ها نمی توانند هزینه زیادی برای استخدام گزینه خارجی انجام دهند.

برچسب ها: استقلال ، ایران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار