کد خبر: ۲۲۵۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر اسبق ایتالیا در سن ۸۶ سالگی درگذشت.

سیلویو برلوسکنی درگذشت

به گزارش ایسنا، به نقل از گاردین، سیلویو برلوسکنی که اخیرا گزارشهایی درباره وخامت وضعیت سلامتش منتشر شد، در بیمارستانی در شهر میلان ایتالیا درگذشت.

این سرمایه‌دار رسانه‌ای که بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۱ سه دولت ایتالیا را رهبری کرد و حزبش "فورزا ایتالیا" یکی از شرکای کوچک در ائتلاف حاکم فعلی است، مدتی بود که از سرطان خون رنج می‌برد.

برلوسکنی یکی از پر زرق و برق‌ترین سیاستمداران ایتالیا بود که در سال ۲۰۱۷ علیرغم فعالیت حرفه‌ای آلوده به رسوایی‌های جنسی، اتهامات بی شمار در مورد فساد و محکومیت به تقلب مالیاتی، بازگشت به سیاست داشت.

او در بهار امسال شش هفته را در بیمارستان سن رافائل میلان گذراند و تحت درمان برای عفونت ریوی مرتبط با لوسمی میلومونوسیتی مزمن قرار گرفت و سپس مجددا بستری شد.

برلوسکونی که در سال ۱۹۳۶ در میلان در خانواده‌ای متوسط به دنیا آمد، پیش از تأسیس Mediaset در دهه ۱۹۷۰ که بزرگترین شرکت رسانه‌ای تجاری ایتالیا بود، فعالیت تجاری خود را در توسعه املاک آغاز کرد. شرکت رسانه‌ای "مدیاست" در رابطه‌ای تنگاتنگ با رادیو و تلویزیون دولتی ایتالیا بود و بر عرصه رسانه‌ای این کشور احاطه کامل داشت. برلوسکنی در مقام نخست وزیر شخصا بسیاری از مدیران و مقامات ارشد رادیو و تلویزیون دولتی را منصوب می‌کرد.

شرکت مدیاست صاحب چندین کانال تلویزیونی و بخش قابل توجهی از بازار تلویزیون ایتالیا است. برلوسکنی همچنین مالکیت چندین شبکه و شرکت دیگر تولیدات و تبلیغات تلویزیونی شامل دو شبکه در اسپانیا را نیز در اختیار داشت.

او همچنین بین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۷ مالک باشگاه فوتبال آث میلان بود.

برچسب ها: برلوسکونی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار