کد خبر: ۲۲۵۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز سپاه پاسداران با تسلط اطلاعاتی در منطقه و در عرصه ملی به همه توطئه‌های دشمنان در داخل و خارج مسلط بوده و آنها را خنثی می‌کند.

قالیباف: سپاه با تسلط اطلاعاتی توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز سپاه پاسداران با تسلط اطلاعاتی در منطقه و در عرصه ملی به همه توطئه‌های دشمنان در داخل و خارج مسلط بوده و آنها را خنثی می‌کند.

محمدباقر قالیباف در کنگره بزرگداشت شهدا و سرداران شهید سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: ما در دوران دفاع مقدس همکاری جمعی و ملی را به تمام معنای خود دیدیم. میدان دفاع مقدس میدان آزمایش و عبور از خود و همه تعلقات دنیایی بود. هر کسی با هر سبک زندگی، نگاه و با هر سلیقه‌ای و از هر قشری در دفاع مقدس حضور پیدا کرد و پس از آنکه چند ماهی در میدان جنگ حضور داشت متحول شد. فضای جبهه فضای پاک و فضایی اخلاقی، با تقوا به همراه خرد جمعی، همکاری، همدلی، گذشت، دوستی و برادری به معنای واقعی خود بود. به همین دلیل با پیروزی و موفقیت بزرگ همراه شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در کنار این روحیه که عامل پیروزی بود نقش دیگری وجود داشت و آن هم نقش مردم بود. شاید خود ما هم زمانی که این کارها را انجام می‌دادیم و تصمیم می‌گرفتیم خیلی متوجه این موضوع نبودیم. شاید براساس یک نیاز به این موضوع نگاه می‌کردیم ولی هرچه گذشت وقتی مردم در میدان دفاع مقدس حضور پیدا کردند دیدیم چه اتفاقی افتاد. در حقیقت بسیج تبلور عینی سازماندهی مردم در عرصه دفاع مقدس بود. آن همکاری و حرکت ملی و مجاهدت یکپارچه از خانه‌ها تا پشت خاکریزها پیروزی را رقم زد. از ساده‌ترین امکانات از سوی مردم فراهم شد. دفاع مقدس با یک حرکت جمعی و با چنین اراده‌ای از خانه‌ها تا پشت خاکریزها ادامه پیدا کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: بنده چند روز گذشته در جمع اصناف صحبت کردم بنده گفتم یادتان باشد در دوران دفاع مقدس همه اقشار چگونه به میدان آمدند. جوشکاری که درب و پنجره می‌ساخت به میدان آمد و لوله خمپاره و مهمات خمپاره ساخت آن روحیه الهی و از خود گذشتگی و این اراده و همت و حضور مردم مهم‌ترین رمز پیروزی ما در سخت‌ترین شرایط بوده است.

وی ادامه داد: باور به سنت‌های الهی و ایمان به مردم در سایه آن خداباوری ما را به پیروزی رساند. در سال ۱۳۶۴ یا ۱۳۶۳ بود که بنده تحلیل یکی از تحلیل‌گران آمریکایی را از رادیوی بی بی سی شنیدم، تحلیل‌گر می‌گفت بنده به هر نحوی که بخواهم شرایط را تحلیل کنم یعنی از نظر امکانات و تجهیزات و از نظر آموزش و یا از نظر حمایت‌هایی که از رژیم بعث عراق صورت می‌گیرد باید عراق در جنگ پیروز شود اما هر روز وضعیت جنگ به نفع ایران رقم می‌خورد. در آن زمان دو قطبی شرق و غرب در دنیا کامل بود کشورها یا در اردوگاه شرق بودند و یا در اردوگاه غرب به سر می‌بردند، تنها جمهوری اسلامی ایران بود که در این دو قطبی وجود نداشت تنها نقطه‌ای که آمریکا و شوروی با هم همکاری کردند جنگ ظالمانه و تحمیلی بود که صدام به نمایندگی از مبتکران علیه انقلاب اسلامی به راه انداخته بود.

وی در ادامه تاکید کرد: تحلیلگر معتقد بود که ما عاجز هستیم که چرا اینگونه پیش می‌رود و چه اتفاقی در حال رخ‌دادن است، تحلیل‌گر اذعان داشت تنها عاملی که پیدا کردم این بود که در جمهوری اسلامی ایران وقتی افراد جان خود را در میدان از دست می‌دهند از مرگ هراسی ندارند. آیا این بدان معناست که این افراد جان خود را دوست ندارند یا نسبت به خانواده خود احساسات ندارند؟ در پاسخ باید بگویم خیر، اینها هم مانند سایر افراد علاقه و احساسات دارند اما این فرهنگ غدیر، عاشورا و طهارت روح و گذشت قربان است که پا بر روی همه این خواسته‌های مادی می‌گذارد و سبب می‌شود تا افراد از مرگ هراسی نداشته باشند. تحلیل‌گر بیان داشت عامل دیگر این است که وقتی شهدا در عراق باز می‌گردند رژیم بعث بدون تشریفات آنها را دفن می‌کند ولی در شهرهای ایران مراسم تشییع باشکوهی برگزار می‌شود و بعد از آن مجدد جمع کثیری به جبهه‌ها می‌روند.

قالیباف اضافه کرد: فرهنگ جهاد و شهادت در کنار آن سازماندهی و حضور مردم توامان با هم موفقیت را در جنگ به وجود آورد. امروز حتی در عرصه‌های صنعتی که ما می‌بینیم موشک سوپرسونیک با این کیفیت تولید می‌شود نتیجه همان روحیه دوران دفاع مقدس است که با ابتدایی‌ترین امکانات از تراشکاری‌های خیابان خمپاره ساختیم. باید باور کنیم که خدای دوران دفاع مقدس و فرهنگ جهاد و شهادت خدای عرصه فرهنگ، سیاست و اقتصاد است اگر با همین باور جمعی در عرصه اقتصادی، مدیریتی و نحوه حکمرانی گام برداریم قطعا موفق خواهیم شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: ما در دهه ۹۰ دیدیم که مدافعان حرم و شهید سلیمانی با همین دو عامل در مقابل آمریکایی‌ها و همه اجانب آنان در منطقه ایستادند. مگر شهید قاسم سلیمانی چه امکاناتی داشت به جز این‌که به سنت‌های الهی باور داشت و با همراهی مردم به میدان رفت. شهید قاسم سلیمانی توانست با نوع رفتاری که متکی بر باورهای دوران دفاع مقدس بود و با همان روحیه در جنگ پیروز شود و بار دیگر باورهای دوران دفاع مقدس را زنده کرد.

قالیباف ادامه داد: همه اینها برخاسته از همین فرهنگ ایثار و شهادت است. این حرکت جمعی در دهه ۹۰ نشان داد که این جامعه و ملت هنوز هم به آن باورها و فرهنگ ایثار و شهادت پایبند است. امروز مفتخریم که بگوییم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد انقلابی است، یک نهاد مکتبی است، یک نهاد ارزشی است، امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میراث‌ دار فرهنگ شهداست.

وی ادامه داد: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برخاسته از بطن مردم است، سپاه به تمام معنا یک نهاد انقلابی و کارآمد است. چه در دوران دفاع مقدس و بروز و ظهورش در آن عرصه که افتخارهای بزرگی آفرید و برای همیشه در تاریخ این ملت باقی خواهد ماند و چه در دوران بعد از دفاع مقدس که این سپاه که برخاسته از بطن مردم است در هر زمان به فکر خدمت رسانی به مردم بوده و در عرصه محرومیت زدایی و حل مشکلات معیشتی مردم و هر حادثه‌ای که برای مردم رخ داده است در خدمت به مردم درنگ نکرده است. امروز سپاه پاسداران با قدرت در عرصه‌های ملی و منطقه‌ای حضور دارد. امروز سپاه پاسداران با تسلط اطلاعاتی در منطقه و در عرصه ملی به همه توطئه‌های دشمنان در داخل و خارج مسلط بوده و آنها را خنثی می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار