کد خبر: ۲۲۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
رئیس‌کل دادگستری استان قزوین:
قزوین- رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: جرم سرقت بیشترین فراوانی را در جامعه دارد و باید برای کاهش آن اقدامات پیشگیرانه با همکاری دستگاه‌های متولی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری مهر علی شعبانی در دومین نشست تخصصی کمیته استانی هماهنگی پیشگیری از سرقت که در سالن سردار سلیمانی دادگستری کل استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در بین جرایمی که در جامعه وجود دارد جرم سرقت بیشترین فراوانی را داشته و حجم زیادی از پرونده‌ها را وارد دستگاه قضائی می‌کند، به همین منظور باید تدابیر ویژه ای در این زمینه اتخاذ گردد.

وی افزود: با توجه به اینکه سرقت آسیب‌های زیادی را به جامعه تحمیل می‌کند و زیان‌های وارده آن در برخی از موارد قابل جبران نیست باید با برنامه ریزی دقیق کاری کنیم که آمار سرقت در استان کاهش چشمگیری داشته باشد.

شعبانی اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی کمیته پیشگیری از وقوع سرقت باید در دستگاه‌های اجرایی تشکیل شود و با مشارکت همه قوا و همکاری و انسجام دستگاه‌های متولی برای پیشگیری از وقوع سرقت و مقابله با آن تلاش کرد.

وی با تاکید بر نقش عموم جامعه در پیشگیری از سرقت گفت: برنامه‌های طراحی شده در این زمینه به گونه‌ای باشد که مشارکت عمومی افراد و سازمان‌ها را به خود جلب نماید.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گشت‌های محله‌محور رضویون را تحقق اصل پیشگیری از وقوع جرم دانست و گفت: امیدواریم با اجرای طرح گشت‌های محله‌محور رضویون و بسیج همگانی بخش از مشکلات این حوزه حل شود.

زمینه‌های سرقت کاهش یابد

علی فولیان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین ضمن تاکید بر بهره مندی از ظرفیت نگهبان محله در محلات، ارتقا آگاهی عمومی و گسترش فرهنگ پیشگیری را ضروری دانست و بیان کرد: استفاده از نگهبان محله و سرایدار، مدیریت و ساماندهی دوربینهای مداربسته و شناسایی ضعف امنیتی اماکن نقش بسزایی در کاهش سرقت دارد.

فولیان با بیان اینکه باید زمینه‌های بروز سرقت در جامعه کاهش یابد، گفت: جمع آوری مراکز فروش اموال مسروقه، رفع نواقص روشنایی معابر و اماکن عمومی، نصب دوربین مدار بسته و حمایت مالی و معنوی از خانواده سارقان از راهکارهای پیشگیری از سرقت می‌باشد.

وی افزود: دستگاه قضائی نیز با تشکیل شعب ویژه سرقت در دادسرا و دادگاه‌های استان، پی گیری ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته حامی دستگاه‌های متولی از مهمترین عناوین برنامه‌های عملیاتی طرح جامع پیشگیری از سرقت در سال جاری می‌باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار