کد خبر: ۲۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد
در حالی که مدیرکل فرودگاه بین المللی امام(ره) امروز(چهارشنبه) اعلام کرد، عدم تحویل سوخت به هواپیماهای برخی ایرلاین ها که چند پرواز را صبح امروز با مشکلاتی مواجه کرد، برطرف شده، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت درحال حاضر اقدامات لازم برای رفع این مشکل به طور جدی در حال انجام است.

به گزارش  روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، علی عابدزاده تاکید کرد: تلاش می کنیم تا از نظر تحویل سوخت وضعیت فرودگاه امام خمینی (ره) به حالت عادی بازگردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: برای رفع این مشکل سازمان هواپیمایی کشوری پیش از این برای وصول مطالبات پخش و پالایش از شرکت های هواپیمایی اقداماتی انجام داد که خوشبختانه به نتیجه رسید به طوری که امروز نیز یکی از مسئولان پخش و پالایش در مصاحبه ای با یکی از رسانه ها به پرداخت بدهی ها توسط ایرلاین ها اذعان کرده است.

وی در تاکید کرد: هرگونه اختلال در امر سوخت رسانی در فرودگاه امام(ره) موجب تاخیرات سایر پروازها می شود، لذا درصدیم هرچه زودتر بدون اتلاف وقت با تعامل با مسئولان ذیربط این مساله را حل وفصل کنیم.

عابدزاده در حالی از پیگیری برای رفع این مشکل سخن می گوید که پیش از این، سیدی مدیرکل فرودگاه بین المللی امام(ره)، اختلاف حساب شرکت پخش فرآورده های نفتی و شرکت سوخت رسان اوج در فرودگاه امام را عامل تامین نشدن سوخت مورد نیاز هواپیماهای برخی شرکت های هواپیمایی بیان کرد و گفت که مشکل برطرف شده است.

حمیدرضا سیدی در این رابطه افزود: تامین نشد که این اتفاق چندین پرواز را با تاخیر مواجه کرد اما این مشکل با مکاتبه سازمان هواپیمایی با شرکت پخش فرآورده های نفتی رفع و سوخت مورد نیاز هواپیماها تامین شده است.

در همین حال مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیز امروز در نشستی خبری اعلام کرد که تحویل سوخت به هیچ شرکتی در فرودگاه های تهران (امام خمینی(ره) و مهرآباد) متوقف نشده است.

محمدرضا مظلوم با بیان اینکه روزانه سه میلیون لیتر سوخت هواپیماها به شرکت های هواپیمایی تحویل داده می شود، افزود: هیچکدام از این شرکت ها مشکلی در تحویل سوخت ندارند و با ارائه ضمانت نامه، سوخت را به صورت اعتباری دریافت می کنند اما دو شرکت آسمان و ایران ایرتور هنوز تعیین تکلیف نکرده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه به این دو شرکت، سوخت را به صورت نقدی تحویل می دهیم، گفت: شرکت های هواپیمایی حدود یک هزار میلیارد تومان بدهی دارند از این رو مجاز نیستیم بیشتر از نرخ مصوب شورای اقتصاد از شرکت های هواپیمایی پول دریافت کنیم.

به گفته وی، شرکت آسمان 265 میلیارد تومان و ایران ایرتور نیز 60 میلیارد تومان بابت سوخت به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بدهکارند که لازم است هرچه زودتر نسبت به تعیین تکلیف بدهی خود اقدام کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: