کد خبر: ۲۲۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به برگزاری جشن عید سعید غدیر در تهران از اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی در معابر پایتخت خبر داد و از شهروندان خواست که عصر امروز از تردد با خودروی شخصی در این محدوده خودداری کنند.

تشریح محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی جشن عیدغدیر در تهران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به برگزاری جشن عید سعید غدیر در تهران از اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی در معابر پایتخت خبر داد و از شهروندان خواست که عصر امروز از تردد با خودروی شخصی در این محدوده خودداری کنند.

سردار محمدحسین حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا با تبریک عید سعید غدیر خم به برگزاری جشن خیابانی این عید در عصر روز جاری اشاره کرد و گفت: به منظور برگزاری این مراسم یکسری محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی در طول خیابان‌های انقلاب و آزادی اعمال شده که لازم است شهروندان با اطلاع از آن مدیریت درستی برای تردد خودرویی در معابر این محدوده داشته باشند.

محدودیت تردد در کدام خیابان‌ها وجود دارد؟

وی با بیان اینکه این جشن از ساعت ۱۸ عصر امروز آغاز می‌شود، گفت: محدودیت‌های تردد از ساعت ۱۴ امروز آغاز شده و تا پایان مراسم ادامه خواهد داشت. در همین راستا در خیابان آزادی از میدان آزادی تا میدان انقلاب و در ادامه در خیابان انقلاب اسلامی تا میدان امام حسین(ع) محدودیت‌ تردد اعمال شده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه محدودیت تردد در برخی از محورها و معابر دارای تقاطع با این مسیر نیز اعمال شده است، گفت: در مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید نواب صفوی از میدان جمهوری تا خیابان آزادی و نیز مسیر شمال به جنوب خیابان توحید از میدان توحید تا خیابان آزادی محدودیت تردد وجود دارد. همچنین در مسیر شمال به جنوب خیابان حافظ از تقاطع کریمخان این محدودیت اعمال می‌شود.

حمیدی ادامه داد: در خیابان‌های حبیب‌الهی و بلوار برادران شهید عزیزی از آخرین تقاطع به سمت جنوب تا خیابان آزادی، خیابان کارگر حدفاصل خیابان جمهوری اسلامی تا بلوار کشاورز، خیابان‌های فردوسی و سپهبد قرنی حدفاصل خیابان‌های جمهوری اسلامی تا سمیه نیز با محدودیت تردد مواجه است.  

وی با بیان اینکه در طول خیابان ولیعصر در حدفاصل خیابان جمهوری اسلامی تا خیابان آیت‌الله طالقانی و میدان ولیعصر(عج) نیز محدودیت تردد اعمال شده است، گفت: در طول خیابان دماوند از بزرگراه امام علی(ع) به سمت شرق این محدودیت تردد وجود دارد.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خیابان‌های ضلع شمالی عمود بر خیابان انقلاب شامل خیابان استاد نجات‌الهی از سمیه به سمت جنوب، خیابان فلسطین، وصال شیرازی و خیابان قدس از تقاطع آیت‌الله طالقانی به سمت جنوب و خیابان ۱۶ آذر از بلوار کشاورز و پورسینا، خیابان شهید مدنی از تقاطع بخشی‌فرد، خیابان دکتر علی شریعتی از تقاطع خیابان سمیه، خیابان ایرانشهر از تقاطع سمیه، کنار گذر خیابان سپاه به خیابان انقلاب و خیابان لاله زار از تقاطع شهید قائدی نیز محدودیت تردد وجود دارد.

وی اضافه کرد: در طول خیابان‌های ضلع جنوبی عمود بر خیابان انقلاب شامل خیابان‌های خارک از تقاطع استاد شهریار، خیابان‌های ابوریحان، رازی، دانشگاه، ۱۲ فروردین، فلسطین، منیری جاوید و فخررازی نیز از تقاطع خیابان دکتر لبافی‌نژاد به سمت شمال تا خیابان انقلاب اسلامی محدودیت تردد از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی اعمال شده است.  

حمیدی با بیان اینکه در طول خیابان پارس از تقاطع خیابان شهید تقوی، خیابان شهید مدنی از تقاطع خیابان مازندران و خیابان روشندلان از میدان ابن سینا نیز محدودیت تردد برای وسایل نقلیه اعمال شده است، گفت: در طول خیابان‌های ضلع شمالی عمود بر خیابان آزادی شامل خیابان‌های دکتر قریب، اسکندری شمالی از خیابان فرصت شیرازی به سمت خیابان آزادی، رودکی شمالی و خوش شمالی از خیابان نیایش تا آزادی نیز وضعیت مشابه وجود دارد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: در خیابان‌های ضلع جنوبی عمود بر خیابان آزادی خیابان‌های جمالزاده، نوفلاح، زارع، اوستا، ساسان به سمت خیابان آزادی، اسکندری جنوبی، رودکی جنوبی، خوش جنوبی از کلهر به سمت شمال تا خیابان آزادی، خیابان جیحون از بهنود به سمت شمال تا خیابان آزادی، خیابان آذربایجان از تقاطع قصرالدشت و کارون و خیابان‌های حیدرتاش، اسداللهی و خیابان شهیدان از دکتر هوشیار نیز محدودیت تردد وجود دارد.

روز جمعه در خیابان‌های انقلاب و آزادی پارک نکنید

وی همچنین تاکید کرد که از بامداد امروز تا پایان مراسم جشن عید غدیر درهر دو مسیر خیابان‌های آزادی و انقلاب اسلامی یعنی از میدان آزادی تا میدان امام حسین (ع) ممنوعیت توقف وسایل نقلیه اعمال شده است.

اعلام مسیرهای جایگزین در طول اجرای محدودیت‌های ترافیکی

حمیدی درباره مسیرهای جایگزینی که در طول برگزاری مراسم جشن امکان تردد از آن برای حرکت به سمت شمال و جنوب شهر وجود دارد نیزگفت: شهروندانی که قصد تردد از شمال به جنوب تهران با بالعکس را دارند می‌توانند از بزرگراه امام علی(ع)، مسیر شمال به جنوب خیابان مفتح، تونل توحید، زیر گذر استاد معین، پل چوبی، بزرگراه محمد علی جناح و بزرگراه سعیدی تردد کنند.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، همچنین برای تردد در مسیر شرق به غرب و بالعکس نیز می‌توان از خیابان‌ آیت‌الله خیابان طالقانی، بلوار کشاورز، خیابان ستارخان، خیابان آذربایجان، خیابان جمهوری اسلامی و خیابان مولوی استفاده کرد.

با کدام ایستگاه‌های مترو می‌توان در جشن عیدغدیر شرکت کرد؟

حمیدی با بیان اینکه توصیه پلیس این است که شهروندان برای شرکت در این مراسم از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند، گفت: از طریق ۱۲ ایستگاه مترو امکان حضور در مراسم جشن عید سعید غدیر خم وجود دارد که این ایستگاه‌ها عبارتند از ایستگاه‌های مترو میدان آزادی، استاد معین، دکتر حبیب الله، شادمان، نواب صفوی، توحید، میدان انقلاب، تئاترشهر، فردوسی، دروازه دولت، دروازه شمیران، میدان امام حسین (ع).

وی در خصوص نحوه حضور در  مراسم به وسیله تاکسی نیز در خیابان دماوند حدفاصل بزرگراه امام علی(ع) تا میدان امام حسین(ع)، خیابان مدنی از بخشی‌فرد تا میدان امام حسین(ع)، خیابان شریعتی از سه راه طالقانی تا خیابان انقلاب، خیابان سپهبد قرنی از خیابان طالقانی تا قبل از میدان فردوسی، خیابان فردوسی حدفاصل چهارراه استانبول تا قبل از میدان فردوسی، خیابان حافظ از تقاطع کریمخان تا زیر پل کالج، خیابان ولیعصر از میدان ولیعصر(عج) تا تقاطع خیابان انقلاب اسلامی، خیابان ولیعصر(عج) از تقاطع جمهوری اسلامی تا تقاطع خیابان انقلاب، خیابان کارگر حدفاصل تقاطع فاطمی تا تقاطع نصرت، خیابان کارگر جنوبی از تقاطع جمهوری اسلامی تا قبل از میدان انقلاب، خیابان توحید از میدان توحید تا تقاطع فرصت، میدان تیموری، خیابان صالحی، خیابان اکبری در تقاطع خیابان آزادی برای تاکسی در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه ۱۶ مسیر نیز برای توقف و چینش اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: این مسیرها عبارتند از خیابان دماوند غرب به شرق از خیابان منتظری، خیابان پیروزی غرب به شرق از میدان شهداء تا قبل از خیابان شکوفه، جنوب به شمال خیابان سپهبد قرنی از ۱۰۰ متر بالاتر از تقاطع انقلاب، شمال به جنوب خیابان فردوسی از میدان فردوسی، خیابان ولیعصر(عج) جنوب به شمال از خیابان جمهوری اسلامی تا قبل از میدان فردوسی، شمال به جنوب خیابان ولیعصر(عج) از ۱۰۰ متر پایین تر از تقاطع انقلاب، خیابان کارگر جنوب به شمال از از خیابان فرصت به شمال، خیابان کارگر شمالی به جنوب از ۱۰۰ متر پایین تر از میدان انقلاب، جنوب به شمال نواب قبل از میدان توحید، شمال به جنوب بزرگراه چمران قبل از میدان توحید، بزرگراه یادگار امام(ره) از خیابان آزادی به شمال، بزرگراه یادگار امام(ره) از خیابان آزادی به جنوب، جنوب به شمال خیابان اکبری، شمال به جنوب خیابان استاد معین، خیابان معراج به سمت شرق و پایانه آزادی.

وی درباره محل‌های مجاز پارک خودرو به صورت مورب نیز گفت: رینگ داخلی میدان آزادی، خیابان رحمانی و بزرگراه لشگری. خیابان های صالحی، تیموری، اردبیل، پرچم، خیابان‌های استادمعین، آذربایجان، جمهوری اسلامی، توحید حدفاصل نصرت تا میدان توحید  و بزرگراه شهید نواب صفوی از میدان جمهوری اسلامی تا خیابان کلهر برای این منظور در نظر گرفته شده است.

به گفته حمیدی ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز از ساعاتی پیش از شروع این جشن تا پایان مراسم و تخلیه معابر از مردم در آماده‌باش کامل قرار دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار