کد خبر: ۲۲۶۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ضمن اعلام آماده باش و تشدید تمهیدات پلیس برای ماه محرم توصیه‌ها و هشدارهای ایمنی و ترافیکی را نیز به مردم و عزاداران ارائه کرد.

آماده‌باش و تمهیدات پلیس برای محرم

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ضمن اعلام آماده باش و تشدید تمهیدات پلیس برای ماه محرم توصیه‌ها و هشدارهای ایمنی و ترافیکی را نیز به مردم و عزاداران ارائه کرد.

سردار محمدحسین حمیدی در نشستی که صبح امروز برگزار شد با تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری حضرت سید الشهداء (ع) اظهار کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی تسهیلات ویژه‌ای را برای تسهیل تردد در ایام عزاداری و به خصوص ساعت پایانی شب و همچنین ارتقای ایمنی عزاداران اتخاذ کرده‌ است و در همین راستا نیز در تمامی این شب‌ها ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در آماده باش صددرصد خواهند بود.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس راهور در کنار دسته‌های عزاداری و هیات‌ها و تکایا و همچنین محل‌های پر تجمع عزاداری مستقر خواهند بود، گفت: علاوه بر آن هماهنگی‌ها و آموزش‌های لازم با اکثر هیات‌ها و تکایا انجام شده و توصیه‌های ترافیکی لازم به همیاران انتظامی آنان ارائه شده است.

وی در ادامه توصیه‌ها و هشدارهایی را نیز به عزاداران ارائه کرد و گفت: گاهی اوقات در ایام محرم شاهد گل مالی خودروها هستیم، این اقدام به هیچ عنوان نباید بر روی پلاک خودرو یا شیشه‌ها انجام شود و در صورت انجام امری غیر قانونی محسوب می‌شود. بغل نویسی روی خودروها و شیشه‌ها نیز باید به گونه‌ای انجام شود که دید داخل خودرو مخدوش نشود. طبیعی است که اگر مواردی غیر از این انجام شود ماموران پلیس راهور بر حسب وظیفه قانونی خود نسبت به تذکر و برخورد با این تخلف اقدام خواهند کرد.

وی با اشاره به پوشش تیره عزاداران در هنگام شب، گفت: رعایت دو نکته بسیار ضروری است. اول اینکه عزاداران محترم حتما از محل‌های مناسب برای عبور از عرض خیابان استفاده کرده و از توقف در حاشیه کم نور معابر پرهیز کنند. همچنین توصیه می‌شود که عزاداران در کنار پیراهن تیره‌ای که بر تن می‌کنند شلواری به رنگ روشن‌تر داشته باشند تا در ساعات پایانی شب از سوی رانندگان رویت شوند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: دومین نکته‌ای که باید رعایت شود از سوی رانندگان درخواست ما این است که رانندگان نیز با دقت کافی و بیشتر از قبل در معابر رانندگی کرده و توجه داشته باشند که در این ایام احتمال وجود عابران پیاده با لباس تیره در معابر و اطراف آن زیاد است.

حمیدی درباره محل‌های فعالیت‌ ایستگاه‌های صلواتی نیز گفت: در این خصوص هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم و به مسئولان هیات‌ها و تکایا تاکید کردیم که ایستگاه‌های صلواتی اولا نباید در نزدیکی تقاطع‌ها و میادین اصلی دایر شود و دوما نباید وارد فضای خیابان شده و موجب انسداد مسیر شود. پیش از این نیز گفته شده و باز هم تاکید می‌کنیم که برای برپا کردن ایستگاه صلواتی لازم است به ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی مشورت صورت بگیرد تا محلی مناسب برای این امر داشته باشیم.

وی ادامه داد: هنگام حرکت دسته‌های عزاداری نیز حتما باید مقررات ایمنی رعایت شود. از جمله اینکه حتما یک یا چند نفر باید با علائم هشدار دهنده و لباس شب رنگ در انتهای مسیر حضور داشته و رانندگان را از تردد دسته عزاداری مطلع کنند. نکته دیگر این است که دسته جات نباید مسیر را بطور کامل مسدود کنند. در تمام این شرایط نیز توجه داشته باشند که اولویت و حق تقدم با خودروهای امدادی و انتظامی در حال ماموریت است و به هیچ عنوان راه چنین خودروهایی نباید سد شود.

حمیدی در پاسخ به پرسشی درباره اعمال محدودیت‌های تردد در روز تاسوعا و عاشورای حسینی نیز گفت: در این خصوص ممکن است بسته به نظر فرمانده عملیاتی منطقه بطور موقت محدودیت‌هایی اعمال شود اما این محدودیت‌ها کلی است و قطعا تلاش ما این است که معابر اصلی و خیابان‌ها باز باشد.

وی درباره جای پارک مناسب خودروها نیز گفت: عزاداران عزیز توجه داشته باشند که خودروی خود را حتما در محل‌های مناسب پارک کنند. همکاران من در اطراف محل‌های برگزاری مراسمات و هیات حضور داشته و نسبت به راهنمایی کردن عزاداران اقدام خواهند کرد. درخواست من این است که مردم عزیز با ماموران پلیس کمال همکاری و همراهی را داشته باشند.

برچسب ها: محرم ، عزاداری ، پلیس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار