کد خبر: ۲۲۶۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آمادگی کامل پلیس برای برگزاری مراسم‌های تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و برخی از محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی در معابر پایتخت را تشریح کرد.

آماده‌باش کامل پلیس راهورتهران برای تاسوعا و عاشورا

 سرهنگ احسان مومنی در گفت‌وگو با ایسنا، با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت و سوگواری حضرت سیدالشهدا و یاران ایشان، گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، شاهد افزایش حضور عزاداران حسینی در معابر و محل‌های عزاداری هستیم و در همین راستا نیز ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی از آماده‌باش کامل و آمادگی صددرصدی در این ایام برخوردارند. البته لازم است که مردم عزیز نیز نهایت همکاری را با پلیس راهور داشته باشند.

وی با بیان اینکه تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ از شب تاسوعای حسینی تا مراسم شام غریبان به صورت ویژه و صددرصدی در  معابر و اطراف محل‌های برگزاری مراسم‌های عزاداری مستقر خواهند بود، گفت: ماموران پلیس در این ایام نسبت به روان‌سازی ترافیک و تامین نظم عبور  و مرور اقدام خواهند کرد. در همین راستا نیز تصمیم بر آن شده تا در اطراف مساجد و حسینه‌ها پارک خودرو به شکل مورب انجام شود، تا هم فضای پارک بیشتری برای خودروها ایجاد شود و هم اخلالی در تردد و آمد و شد ایجاد نشود.  

مومنی ادامه داد:‌ البته در خواست ما از عزاداران این است که تا حد امکان از خودروی شخصی برای حضور در مراسم‌ها استفاده نکنند و اگر چنین قصدی هم دارند، حتما آن را در محل‌های مجاز پارک کنند، چرا که پارک در محل نامناسب و به شکل دوبله و ... می‌تواند روند ترافیک را دچار اخلال کند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره اعمال محدودیت تردد در معابر نیز گفت:‌ تا ظهر روز تاسوعا و با توجه به هماهنگی خوب میان پلیس و هیات‌ها و تکایا، محدودیتی در سطح معابر شهر تهران اعمال شد، اما این امکان وجود دارد که در ادامه با توجه به افزایش حضور دسته‌جات عزاداری در معابر، محدودیت تردد را به شکل مقطعی در معابر اجرا کنیم. این تصمیم با هماهنگی فرمانده میدان و به صورت موقتی خواهد بود.

وی ادامه داد:‌ به عنوان مثال در محدوده بازار تهران و خیابان خیام با توجه به حضور گسترده عزاداران حسینی، حتما محدودیت تردد در روز عاشورا اعمال خواهد شد و این مسیر از میدان محمدیه به سمت شمال تا چهارراه گلوبندک با محدودیت تردد مواجه خواهد بود. همچنین در  محدوده میدان تجریش و امامزاده صالح (ع) و همچنین در محدوده پادگان ۰۶ ارتش نیز  همین وضعیت را خواهیم داشت و نیاز است که در ساعات پیک حضور عزاداران اعمال محدودیت برای تردد خودروهای سواری انجام شود.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اضافه کرد:‌ در مجموع می‌توان گفت که در مناطقی مانند خیابان خیام، میدان منیریه، بلوار ابوذر، ۲۰ متری جوادیه، دانشگاه امام صادق  (ع)، خیابان شهرداری، اطراف حرم مطهر حضرت عبدالعظیم، چیذر و ... احتمال اعمال محدودیت‌های موقت تردد با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده از حضور مردم وجود دارد.

مومنی با اشاره به همزمانی نماز ظهر عاشورا و نماز جمعه تهران در محدودیت دانشگاه تهران گفت:‌ با توجه به اینکه نمازجمعه در  محدوده دانشگاه تهران برگزار می‌شود، خیابان انقلاب از  ساعت ۱۰ صبح از  میدان انقلاب تا تقاطع خیابان قدس مسدود خواهد شد. در این مدت خیابان جمهوری به عنوان مسیر جایگزین مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اضافه کرد: به طورکلی در هنگام برگزاری نماز ظهر عاشورا، پلیس راهور  محدودیت‌های مقطعی برای تردد خودروهای سواری را در برخی از معابر اعمال خواهد کرد تا نماز برگزار شود.  

وی همچنین بر ضرورت توجه بیشتر رانندگان و راکبان موتورسیکلت به ایمنی عابران پیاده تاکید کرد و گفت: با توجه به پوشش تیره‌رنگ عزاداران و همچنین با توجه به تاریکی شب احتمال تصادف وسایل نقلیه با عابران پیاده وجود دارد و در همین راستا لازم است که موتورسیکلت سواران و رانندگان با دقت بیشتری رانندگی کرده و حتما سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

مومنی از عابران پیاده نیز خواست که برای عبور از عرض معابر از محل‌های مجاز تردد کنند و از توقف در حاشیه معابر و به خصوص نقاط کور و تاریک نیز پرهیز کنند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین گفت که در این ایام ساعت مجاز تردد کامیون‌ها نیز تغییر کرده و کامیون‌ها و خودروهای سنگین تا ساعت ۲ بامداد اجازه ورود به معابر درون شهری را ندارند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار