کد خبر: ۲۲۶۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
کیا سورنتو در نسل چهارم خود به‌سر می‌برد. این نسل از شاسی‌بلند پرطرفدار کره‌ای‌ها از سال ۲۰۲۰ تولید می‌شود.

پرده‌برداری از مدل ۲۰۲۴ کیا سورنتو  + عکس

دیجیاتو نوشت: کیا سورنتو در نسل چهارم خود به‌سر می‌برد. این نسل از شاسی‌بلند پرطرفدار کره‌ای‌ها از سال ۲۰۲۰ تولید می‌شود. با گذشت سه سال از زمان معرفی، کمپانی کیا در نظر دارد مدل ۲۰۲۴ از سورنتو را با طراحی به‌روز و مدرن‌تر راهی بازار کند. طبق روال مرسوم در بین خودروسازان کره‌ای، دامنه تغییرات در این مدل گسترده است و بیشتر به یک تغییر نسل شباهت دارد تا مدل فیس‌لیفت.

جراحی زیبایی دماغه کیا سورنتو ۲۰۲۴

بیشترین تغییرات فیس‌لیفت کیا سورنتو به نمای روبه‌رو مربوط می‌شود؛ جایی که طراحان بیشتر اجزا را بازطراحی کرده‌اند. در مدل فعلی سورنتو، چراغ‌های اصلی ساختار افقی خیلی ساده‌ای دارند، اما در نسخه فیس‌لیفت چراغ‌ها درون قابی عمودی قرار گرفته‌اند. چراغ‌های روشنایی در روز هم گرافیکی مشابه با حرف T دارند.

به موازات تغییر شکل چراغ‌ها، جلوپنجره موسوم به پوزه ببر و سپر نیز متحمل تغییراتی شده‌اند. اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، باید بگوییم لبه پایینی جلوپنجره یک قطعه کرومی روی خود دارد و طرح شبکه آن متفاوت از قبل است. فرم سپر جدید هر چند ساده‌تر شده، اما به‌خاطر هماهنگی کامل با سایر تغییرات و تجهیز به سینی محافظ، نقشی کاملاً مثبت در جذابیت فیس‌لیفت کیا سورنتو ایفا می‌کند. به‌طور کلی، نتیجه تلاش‌های طراحان کیا ستودنی است؛ چرا که فیس‌لیفت سورنتو چهره زیباتری دارد.

پرده‌برداری از مدل ۲۰۲۴ کیا سورنتو  + عکس

در نسخه‌های فیس‌لیفت معمولاً نمای جانبی کمترین تغییرات را تجربه می‌کند. کیا نیز از این قاعده مرسوم پیروی کرده است و سورنتو ۲۰۲۴ در نمای جانبی تفاوت خاصی با مدل فعلی ندارد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که نسخه فیس‌لیفت با رینگ‌های آلیاژی جدید به دست خریداران خواهد رسید.

پرده‌برداری از مدل ۲۰۲۴ کیا سورنتو  + عکس

در نمای عقب با تغییرات کمتری نسبت به نمای روبه‌رو مواجه هستیم. در مدل فعلی چراغ‌های دوتکه عقب ارتباطی با هم ندارند، اما در مدل فیس‌لیفت چراغ‌ها در قسمت فوقانی به یکدیگر متصل شده‌اند. ضمن اینکه گرافیک چراغ‌ها متفاوت از قبل است. در کنار این‌ها باید گفت سپر عقب فیس‌لیفت کیا سورنتو اندکی تغییر شکل داده است و قسمت پایینی توسط سینی محافظت می‌شود. چراغ‌های دنده‌عقب نیز به پایین‌ترین قسمت سپر منتقل شده‌اند.

پرده‌برداری از مدل ۲۰۲۴ کیا سورنتو  + عکس

پرده‌برداری از مدل ۲۰۲۴ کیا سورنتو  + عکس

تغییرات مثبت در کابین

در نگاه نخست به تنها تصویر موجود از کابین، تغییر خاصی به‌چشم نمی‌خورد. اما با کمی دقت بیشتر می‌توان چند به‌روزآوری را در داشبورد مشاهده کرد. برای مثال، دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع دیگر برآمده و عمودی نیستند و اکنون ساختاری باریک و افقی دارند. این تغییر جزئی امکان نصب نمایشگر مرکزی بزرگ‌تر را فراهم کرده است. دکمه‌های کنترلی سیستم تهویه مطبوع مثل اسپورتیج و EV۶، لمسی شده‌اند. همانند محصولات جدید هیوندای و جنسیس، فیس‌لیفت کیا سورنتو هم از حسگر اثرانگشت برای احراز هویت راننده بهره می‌برد. این کراس‌اوور زیبا با چهار رنگ جدید داخلی قابل انتخاب خواهد بود که عبارتند از: خاکستری، طیف خاصی از قرمز، قهوه‌ای و سبز تیره.

پرده‌برداری از مدل ۲۰۲۴ کیا سورنتو  + عکس

درحال‌حاضر در رابطه با مشخصات فنی و امکانات فیس‌لیفت کیا سورنتو اطلاعاتی در دست نیست و کره‌ای‌ها به انتشار چند تصویر از نمای بیرونی و کابین اکتفا کرده‌اند. گفتنی است سورنتو ۲۰۲۴ در اواسط آگوست به‌طور کامل رونمایی خواهد شد.

برچسب ها: خودرو ، کیا ، سورنتو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار