کد خبر: ۲۲۶۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه به‌ هیچ عنوان در مسیرهای داخلی و عملیات اربعین فروش چارتری نداریم، گفت: بلیت‌های اربعین به‌ صورت حضوری یا تلفنی به فروش نمی‌رسد و فقط از طریق سایت‌های رسمی شرکت‌های هواپیمایی یا سایت‌های فروش آنلاین امکان‌پذیر است.

بلیت اربعین را از کدام سایت ها و به چه قیمتی بخریم؟

جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در جمع خبرنگاران اعلام کرد: با توجه به بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی به‌هیچ عنوان بلیت‌های اربعین به‌صورت حضوری یا تلفنی به فروش نمی‌رسد و زوار اربعین فقط از طریق سایت‌های رسمی شرکت‌های هواپیمایی یا سایت‌های فروش آنلاینی که توانسته باشند الزامات ذیل بخشنامه ۲۳۵۰۵ تاریخ 21 مرداد ۱۴۰۲ سازمان هواپیمایی کشوری را برآورده کنند، می‌توانند بلیت بخرند.

بازه زمانی اربعین از اول صفر برابر با ۲۷ مردادماه تا ۲۵ صفر برابر با ۲۰ شهریور ماه خواهد بود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری فهرست دفاتر حائز شرایط فروش آنلاین OTA بلیت‌های اربعین را اعلام کرد.

جعفر یازرلو  گفت: در خصوص اجرای عملیات پروازی اربعین حسینی ۱۴۰۲ و انتخاب و اعلام دفاتر حائز شرایط فروش آنلاین OTA جهت نمایش و فروش مستقیم بلیت الکترونیکی به زائران اربعین فهرست دفاتر منتخب فروش آنلاین اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی باید از سایت رسمی فروش خود نسبت به فروش بلیت‌های اربعین اقدام کنند، در صورتی‌که ایرلاین‌ها از زیرساخت‌های لازم برای فروش بلیت برخوردار نباشند صرفا مجاز به عرضه بلیت در بازه زمانی اربعین ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور از طریق این دفاتر خواهند بود: شرکت‌آرا جهان‌نوین گستر اطلس به نشانی سایت snapptrip.ir؛ شرکت آبنوس گشت تهران به نشانی سایت flytoday.ir و شرکت سفرهای علی بابا به نشانی سایت alibaba.ir.

سخنگوی سازمان هواپیمایی خاطرنشان کرد: هرگونه فروش خارج از دو روش (سایت رسمی فروش ایرلاین یا دفاتر منتخب فروش آنلاین) تخلف بوده و متخلفان ضمن برخوردهای قانونی به مراجع نظارتی معرفی خواهند شد.

یازرلو درباره شرکت‌هایی که پروازهای اربعین را انجام می‌دهند، گفت: فلای بغداد، آتا، ایران‌ایر، ایرتور، کیش، پویا، قشم‌ایر و ساها تا به امروز مجوز فوق‌العاده اربعین گرفتند؛ یه سری از شرکت‌ها هم مجوزهای برنامه‌ای دارند که طبق برنامه انجام می‌شود و همه آمار شنبه به‌صورت کلی اعلام خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تا الان تعداد ۳۶۷ مجوز برای سازمان در بازه اربعین برای شرکت‌های هواپیمایی صادر شده و تعدادی از شرکت‌ها هم درخواست دادند که در حال بررسی است و شنبه اعلام می‌شود.

در همین حال سخنگوی ایران‌ایر در خصوص قیمت مصوب بلیت گفت: بلیت پروازهای نجف به تهران در بازه زمانی ۲۷ مرداد تا ۹ شهریور، ۲.۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

حسام قربانعلی در جمع خبرنگاران بیان کرد: از ساعت ۱ دقیقه بامداد روز ۲۶ مرداد، عرضه بلیت‌های اربعین از فرودگاه امام خمینی به نجف در نشانی iranair.com آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که ممکن است افرادی در مقطع زمانی خاصی به سایت مراجعه کنند و با عدم موجودی پرواز مواجه شوند و با توجه به اینکه ما می‌خواهیم مراجعان را در ساعت‌های مختلف توزیع کنیم، یا اگر فردی به‌علت ازدحام و شلوغی نتوانست بلیت تهیه کند، ما در طول روز چند بار نسبت به افزایش ظرفیت پروازها اقدام می‌کنیم. 

سخنگوی ایران‌ایر با بیان اینکه زوار اربعین نگران عدم تهیه بلیت نباشند، گفت: عدم وجود صندلی در وب‌سایت ما به معنی تکمیل ظرفیت نخواهد بود؛ ما توزیع را در زمان‌بندی‌های مختلف پخش کرده و افراد می‌توانند در زمان‌بندی‌های مختلف مراجعه کنند و  مدت نسبت به افزایش ظرفیت پروازها اقدام خواهیم کرد. 

قربانعلی اظهار کرد: در مسیرهای فرودگاه امام خمینی به فرودگاه نجف، حداکثر قیمت اعلام‌شده، چهار میلیون تومان بود که ما مسیر نجف به فرودگاه امام خمینی را در بازه ۲۷ مرداد تا ۹  شهریور، ۲.۵ میلیون تومان برای ایجاد تسهیلات و ارایه خدمات در اختیار زوار قرار دادیم. 

وی ادامه داد: احتمال می‌دهیم که در روزهای آتی با توجه به سنجش میزان تقاضا با ایجاد تسهیلات برای کسانی که احتمالا در طول مسیر قصد بازگشت دارند، با یک نرخ مناسب و حداقل نرخ موجود، در روزهای قبل از اربعین، سفر خود را از نجف اشرف به فرودگاه امام خمینی انجام دهند .

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار