کد خبر: ۲۲۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی نابسامانی حمل‌ونقل هوایی تشدید شده و شرکت‌های چارتری برای سود بیشتر از هوش مصنوعی برای فروش بلیت استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ در آستانه تاسوعا، عاشورا حسینی و اربعین 1402 بازار حمل‌ونقل هوایی طبق روال همیشگی نابسامان شده و شرکت‌های چارترکننده با همراهی برخی ایرلاین‌ها افسار این بخش را در دست گرفته‌اند.

خروجی این وضعیت نابسامان، فروش بلیت پروازهای اربعین با قیمت‌های بالاست. پیگیری‌ها حاکی از آن است که چارترکنندگان از "هوش مصنوعی" برای سوءاستفاده حداکثری از پرواز این ایام استفاده می‌کنند.

یکی از مخاطبان تسنیم که اخیراً بلیت پرواز تهران-نجف را خریداری کرده در این‌باره می‌گوید: از طریق یکی از سایت‌های فروش بلیت (ticet-charter.com) برایی خرید 2 بلیت پرواز تهران-نجف برای ایام تاسوعا و عاشورا حسینی اقدام کردم.

وی افزود: یک بلیت پرواز مذکور هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) را با قیمت حدود 6.2 میلیون تومان خریداری کردم، ولی برای بلیت دوم در همان پرواز، سایت مذکور نرخ بلیت را به حدود 7 میلیون تومان افزایش داد.

وی تصریح کرد: از طریق یکی از ایرلاین‌ها پیگیر این موضوع شدم که گفته شد چارترکنندگان و سایت از هوش مصنوعی برای فروش بلیت با قیمت بالاتر استفاده می‌کنند. زمانیکه تقاضا برای یک مسیر پروازی بالا می‌رود هوش مصنوعی پای کار آمده و در لحظه قیمت‌ را افزایش می‌دهد!

وی با انتقاد از عدم نظارت مناسب بر عملکرد ایرلاین‌های هوایی و سایت‌های فروش، گفت: مشخص نیست سازمان هواپیمایی دقیقاً در حال انجام چه کاری برای ارتقای خدمات‌رسانی به زائران عتبات عالیات است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار