کد خبر: ۲۲۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
پس از حمایت وزیر صمت از ورود خودروهای برقی به کشور، بهمن موتور گزینه آینده خود، یعنی هونگچی E-QM۵ را معرفی کرد. این خودروی برقی، جزو خودروهای موفق این برند چینی شناخته می‌شود.

امیرمسعود عابدین: طراحی E-QM۵ در زمان معرفی، حواشی نسبتا زیادی را ایجاد کرد. این خودرو پلتفرم مشترکی با هونگچی H۵ دارد.

ماشین برقی لوکس چینی در خیابان های تهران + عکس

طراحی نمای جلویی این خودرو، با توجه به خطوط خمیده و کشیده آن، و همچنین طراحی روز دو چراغ، توجهات زیادی را به سمت خود جذب کرد. دیلایت E-QM۵، با حرف q شباهت نسبتا زیادی دارد. با توجه به برقی بودن خودرو، با جلوپنجره بسته‌ای که با خطوط کرومی تزئین شده است، روبه‌رو هستیم. چراغ اصلی، در گوشه سپر و پایین خطوط دیلایت قرار گرفته است.

شاید جالب باشد که بدانید، طراح این خودرو، طراح سابق رولزرویس بوده است.

ماشین برقی لوکس چینی در خیابان های تهران + عکس

نمای پشتی، طراحی مرسوم محصولات هونگچی را دارد. چراغ پشتی، بومرنگ شکل بوده و نمای نسبتا پهنی را به خودرو داده است.

ماشین برقی لوکس چینی در خیابان های تهران + عکس

با ورود به کابین، با کمال تعجب، با نمایشگرهای بزرگ و شلوغ‌کاری‌های فراوان چینی‌ها روبه‌رو نیستیم. البته که به احتمال زیاد، در نسل‌ بعدی این خودرو، باید شاهد این سبک طراحی باشیم.

ماشین برقی لوکس چینی در خیابان های تهران + عکس

ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سنسور نور و باران، سیستم تهویه اتوماتیک دو کاناله ردیف جلو و عقب، رادار پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز هوشمند اتوماتیک، هشدار برخورد با مانع، کنترل حرکت در سربالایی و ترمز پارک برقی و …، از جمله امکانات نسخه فول آپشن هستند.

ماشین برقی لوکس چینی در خیابان های تهران + عکس

پیشرانه برقی نصب شده در محلو جلوی خودرو، قادر به تولید ۱۳۶ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتون‌متر گشتاور است. ظرفیت باتری، ۵۴ کیلووات ساعت بوده و با هر بار شارژ، قادر است که ۴۳۱ کیلومتر مسافت را بپیماید. البته این برد ممکن است در حالت معمولی، کمتر از این عدد باشد.

در آینده، باید منتظر قیمت اعلامی و همچنین بررسی زیر ساخت‌های این نوع خودروها هم باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار