کد خبر: ۲۲۷۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
اظهارات خانواده مهماندار هواپیمای یوگنی پریگوژین سناریوی جدیدی را در مورد چگونگی کشته شدن رهبر واگنر و دلایل انفجار هواپیمای وی در آسمان مسکو فاش کرد.

راز سقوط هواپیمای پریگوژین فاش شد

اظهارات خانواده مهماندار هواپیمای یوگنی پریگوژین سناریوی جدیدی را در مورد چگونگی کشته شدن رهبر واگنر و دلایل انفجار هواپیمای وی در آسمان مسکو فاش کرد.

تنها مهماندار این پرواز، کریستینا راسپوپووا، تصویری از آخرین وعده غذایی خود را قبل از سوار شدن به هواپیما در حساب کاربری خود در پلتفرم «X» منتشر کرد.

به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، مهماندار هواپیما به اعضای خانواده خود اطلاع داد که هواپیما به دلیل «معاینه فنی و تعمیرات نامشخص» تأخیر داشته است.

پریگوژین در هواپیمای تجاری خصوصی امبرائر ۱۳۵ تنها نبود، بلکه شش نفر از همراهانش از جمله دستیارش دیمیتری اوتکین و خدمه سه نفره، خلبان، دستیارش و مهماندار نیز حضور داشتند. هواپیما هنگام سقوط از مسکو عازم سن پترزبورگ بود.

به گزارش العربیه، هواپیمای Embraer Legacy 600 روز قبل از آخرین پرواز خود معاینه فنی و تعمیر شده بود.

قبل از حادثه، رستم کریموف، کمک خلبان هواپیما پس از تعمیر و معاینه فنی سوار هواپیما شد تا به همراه گروهی از مسافران از جمله پریگوژین و دیمیتری اوتکین، بنیانگذار واگنر به سن پترزبورگ برود.

این منابع اعلام کردند: نمی‌توان وجود مواد منفجره در هواپیما در محل تعمیر را بعید دانست. فرضیه‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه بمب در محفظه یکی از چرخ‌های فرود هواپیما کار گذاشته شده باشد. اطلاعات اولیه حاکی از آن است که انفجاری در یکی از چرخ‌ها در هوا رخ داده که منجر به سقوط یکی از بال‌های هواپیما شده است. در اثر انفجار و افت فشار، همه سرنشینان هواپیما بلافاصله از هوش رفتند که باعث شد خدمه نتوانند وضعیت اضطراری را گزارش کنند.

بوریس جانسون: پریگوژین می‌دانست چه کسی موجب سقوط هواپیمایش است!

در همین حال  «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر سابق انگلیس و ستون‌نویس روزنامه دیلی میل در مطلبی برای این روزنامه نوشت: یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر در آن لحظه می‌دانست دستان چه کسی موجب سقوط هواپیمایش از ارتفاع ۲۸ هزار فوتی شد. احتمالا در لحظه سقوط، وقایع مربوط به کودتای نافرجام واگنر علیه کرملین از پس ذهن پریگوژین عبور می‌کرد.

جانسون ادعا می‌کند: مهم نیست چه روشی برای سقوط هواپیما استفاده شد. مهم نیست که آیا کار یک بمب یا یک موشک زمین به هوا بوده است. مهم این است که کل جهان داستان کامل را می‌دانند و قرار است بدانند، مردی که پشت مرگ پریگوژین بود، همان مردی است که مجوز مسمومیت «الکساندر لیتویننکو» افسر سابق امنیتی روسیه و «سرگئی اسکریپال» رئیس سابق آژانس اطلاعات روسیه در انگلیس را صادر کرد.

راز سقوط هواپیمای پریگوژین فاش شد

نخست وزیر سابق انگلیس که مواضع سفت و سختی علیه روسیه و شخص ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری آن دارد، می‌گوید: همزمان در لحظه سقوط، درست هنگامی که پریگوژین آخرین نفس‌هایش را می‌کشید، شرط می‌بندم که آخرین فکری که او در جمجمه به‌ فنا رفته‌اش کرد، «پوتین» بود! پریگوژین به عنوان رهبر گروه واگنر، رئیس و حامی‌اش را تحقیر و سرافکنده کرد. نیروهای پریگوژین در نزدیکی مسکو رژه می‌رفتند اما رسانه‌های روسی وجود چنین رخدادی را تکذیب می‌کردند. پریگوژین می‌دانست؛ او بهتر از هر شخص دیگری می‌دانست که پوتین به «انتقام‌جویی» باور دارد. حتی زمانی که در تاریخ ۲۹ ژوئن پس از کودتای نافرجام، پوتین او را به کرملین دعوت کرد، باید می‌فهمید که چه خبر است. حتی چند روز پیش که به نشست آفریقا-روسیه رفت، باید عمیقا می‌فهمید که او در یک زمان قرضی زندگی می‌کند.

راز سقوط هواپیمای پریگوژین فاش شد

جانسون در پایان نوشته است: از سقوط هواپیمای یوگنی پریگوژین یک نتیجه می‌توان گرفت. خطاب به همه شما افرادی که می‌گویید ما می‌توانیم به راه‌حلی از طریق مذاکره برسیم یا باید اوکراینی‌ها را به سمت صلح تشویق کنیم، به هواپیمای پریگوژین نگاه کنید! پس از مرگ پریگوژین به دستان ولادیمیر پوتین، هرگونه مذاکره صلح با این شخص «نامناسب» است و برای ولودیمیر زلنسکی انجام چنین کاری به لحاظ سیاسی «غیرممکن» خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار