کد خبر: ۲۲۷۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲
ویدئویی که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد که پریگوژین در مورد "حذف" خود و این که آیا "زنده است" اظهار نظر می‌کند. این کلیپ نشان می‌دهد که پریگوژین در حالی که با لباس نظامی در خودرو نشسته اصرار دارد که حال‌اش "خوب" است.

پنج سرنخ هولناک؛ «پریگوژین» زنده است!

چهارشنبه گذشته اعلام شد که "یوگنی پریگوژین" ۶۲ ساله فرمانده گروه مزدور واگنر پس از سقوط هواپیمای شخصی‌اش جان‌اش را از دست داده است. در خبر‌ها اعلام شد که هر ده سرنشین آن پرواز جان شان را از دست دادند. با این وجود، این گمانه زنی وحود دارد که پس از پنهان شدن جزئیات مراسم تشییع جنازه اش پریگوژین کماکان زنده باشد.

این اولین باری نبود که خبر مرگ پریگوژین اعلام می‌شد. در سال ۲۰۱۹ میلادی نیز اعلام شد که او در آفریقا جان‌اش را از دست داده، اما سه روز بعد دوباره ظاهر شد. اکنون دست کم پنج سرنخ هولناک وجود دارند که به نظریه توطئه در این باره که ممکن است پریگوژین واقعا زنده باشد دامن می‌زنند:

- بدل در هواپیما

پنج سرنخ هولناک پریگوژین که به نظریه توطئه‌ در مورد احتمال زنده بودن او دامن می زند

شایعه شده که پریگوژین در هواپیما از بدل خود استفاده کرده بود. این میلیاردر روس به استفاده از بدل به جای خود و پوشیدن لباس‌های مبدل معروف بود. دکتر "والری سولووی" تحلیل‌گر سیاسی روس مدعی شده که پریگوژین در کشوری که نام‌اش فاش نشده زندگی می‌کند و سالم است.

پنج سرنخ هولناک پریگوژین که به نظریه توطئه‌ در مورد احتمال زنده بودن او دامن می زند

این استاد سابق موسسه روابط بین‌الملل مسکو مقام‌های روس را به دروغگویی در مورد کشف DNA پریگوژین در محل سقوط هواپیما متهم کرده است. او معتقد است که پریگوژین در روز پرواز از بدل اش در هواپیما استفاده گرده بود. او می‌گوید:"پوتین از این موضوع کاملا آگاه است". پیش‌تر نیز تصاویری از گذرنامه‌های جعلی و با نام‌های دیگر منتشر شده بودند که پریگوژین از آن استفاده می‌کرد.  

۲- همسر جعلی در مراسم تشییع جنازه

پنج سرنخ هولناک پریگوژین که به نظریه توطئه‌ در مورد احتمال زنده بودن او دامن می زند

همسر فرضی پریگوژین در مرم تشییع جنازه او در روز سه‌شنبه در تصاویر مشاهده شد، اما ادعا می‌شود آن فرد نیز بدل همسرش بوده است. زنی که در قبرستان در سن پترزبورگ مشاهده ابتدا به عنوان "لیوبوف پریگوژینا" ۵۲ ساله همسر پریگوژین معرفی شد.

پنج سرنخ هولناک پریگوژین که به نظریه توطئه در مورد احتمال زنده بودن او دامن می‌زند

با این وجود، رسانه‌های روس بعدا ادعا کردند که او "ایرینا کراساوینا" بدل همسر اصلی پریگوژین بوده که در مراسم حضور یافته بود. مراسم تشییع جنازه محرمانه بود و تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.

۳- شعر عجیب و غریب بر روی سنگ قبر پریگوژین

پنج سرنخ هولناک پریگوژین که به نظریه توطئه‌ در مورد احتمال زنده بودن او دامن می زند

شعر قرار گرفته بر روی سنگ قبر پریگوژین برای ادای احترام از سوی طرفداران او باعث تردید بیش‌تر شده است. در متن این شهر آمده است: "چگونه پا بر آستانه بگذارم، نه این که بفهمم، نه تصمیم بگیرم. تو پسر من هستی یا خدا؟ یعنی مرده یا زنده"؟ این واژگان گزیده‌ای از شعری است که "جوزف برودسکی" نویسنده دوران اتحاد جماهیر شوروی با عنوان "زندگی بی جان"سروده بود.

علی‌رغم آن که بسیاری باور دارند این شعر صرفا یک ادای احترام از صمیم قلب از سوی هواداران پریگوژین نسبت به یاد و خاطره او بود برخی دیگر باور دارند که این نشانه دیگری است که نشان می‌دهد پریگوژین واقعا نمرده است. هم‌چنین، ذکر شعری از برودسکی انتخاب جالبی بوده، زیرا او مرتبا با رهبران شوروی در ستیز بود.

۴- هواپیمای مرموز دوم

پنج سرنخ هولناک پریگوژین که به نظریه توطئه‌ در مورد احتمال زنده بودن او دامن می زند

شایعات مبنی بر فرار پریگوژین از مرگ پس از مشاهده هواپیمای دوم مرتبط با رئیس واگنر در حال حرکت به سمت مسکو به گوش رسید. این هواپیما نیم‌ساعت پیش از سقوط هواپیمای آسیب دیده در ۴۹ کیلومتری کاخ مجلل پوتین در والدای در شمال روسیه روی رادار پروازی که از سنت پترزبورگ به مسکو می‌رفت دیده شد.

ویدئوی منتشر شده در این باره نشان می‌دهد هواپیای دوم یک فروند  Embraer ERJ-۱۳۵BJ Legacy ۶۵۰ با شماره ثبت شده RA-۰۲۷۴۸ بوده که در فرودگاه اوستافیوو فرود آمد. "کِیر گیلز" کارشناس مسائل روسیه در اندیشکده چتم هاوس هشدار داد که ممکن است پریگوژین هنوز زنده باشد.

او می‌گوید: "چند نفر نام خود را به یوگنی پریگوژین تغییر داده اند تا بخشی از تلاش‌های او برای مبهم کردن سفرهایش باشند. من تعجب نخواهم کرد اگر به زودی ویدئوی تازه‌ای از او در آفریقا ببینیم".

۵- جنگ سالار "در ویدئوی تازه دیده شد"

پنج سرنخ هولناک پریگوژین که به نظریه توطئه‌ در مورد احتمال زنده بودن او دامن می زند

ویدئویی که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد که پریگوژین در مورد "حذف" خود و این که آیا "زنده است" اظهار نظر می‌کند. این کلیپ نشان می‌دهد که پریگوژین در حالی که با لباس نظامی در خودرو نشسته اصرار می‌ورزد که حال اش "خوب" است.

او در آن ویدئو می‌گوید: "برای کسانی که بحث می‌کنند که آیا من زنده هستم یا خیر این که حال ام چطور است باید بگویم اکنون آخر هفته است در نیمه آگوست. من در آفریقا هستم. بنابراین، به طرفداران‌ام که درباره حذف شدن‌ام یا هر موضوع دیگری بحث می‌کنند می‌گویم که همه چیز خوب است".  

این ویدیو توسط Gray Zone یک کانال تلگرامی مرتبط با واگنر به اشتراک گذاشته شده بود. مشخص نیست این ویدئو در چه تاریخی فیلمبرداری شده با این وجود، این موضوع به گمانه زنی‌ها را در مورد زنده بودن پریگوژین دامن زده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار