کد خبر: ۲۲۷۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
ساعت کاری ادارات از شنبه، ۱۸ شهریورماه به حالت قبل برمی‌گردد و بر اساس تصویب نامه هیئت وزیران در زمستان 1401خواهد بود.

ساعت کار ادارات و بانک ها از فردا تغییر می کند

ساعت کاری ادارات از  شنبه، ۱۸ شهریورماه به حالت قبل برمی‌گردد و بر اساس تصویب نامه هیئت وزیران در زمستان 1401 خواهد بود.

تغییر ساعت کاری ادارات در تابستان به علت مدیریت مصرف برق بود که با عبور از این شرایط ساعت کاری ادارات طبق اعلام میثم لطیفی - رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور- از فردا شنبه به حالت قبل برمی‌گردد.

بنابراین ساعت آغاز به کار ادارات دستگاه‌های اجرایی ملی مستقر در شهر تهران از ۷ تا ۹ صبح به شکل شناور شروع می‌شود.

در خصوص ادارات واحدهای استانی و شهرستانی و اینکه ساعت شروع آنها  ۷ صبح خواهد بود  هم اعلام شده که در واحدهای نظامی، انتظامی و امنیتی ساعت شروع به کار  ۶ و ۳۰ دقیقه صبح و در واحدهای صنعتی نیز ساعت شروع به کار ۷ صبح خواهد بود.

«میثم لطیفی» در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه تغییر ساعت کاری ادارات در تابستان به جهت مصرف بهینه برق بود، افزود: با همکاری همه ادارات و کارکنان دستگاه‌های اجرایی توانستیم فصل گرما را با حفظ و پایداری بهتر انرژی پشت‌سر بگذاریم. بر این اساس با عبور از این شرایط، ساعت کاری ادارات از هجدهم شهریور به حالت قبل برمی‌گردد و بر اساس تصویب‌نامه هیئت‌وزیران در زمستان ۱۴۰۱ خواهد بود.

وی گفت: بنا بر این، ساعات آغاز به کار ادارات دستگاه‌های اجراییِ ملیِ مستقر در شهر تهران از هفت الی ۹ صبح به صورت شناور و ادارات واحدهای استانی و شهرستانی هفت صبح آغاز به کار خواهند کرد. در واحدهای نظامی، انتظامی و امنیتی ۶ و ۳۰ دقیقه صبح و در واحدهای صنعتی هفت صبح خواهد بود.

لطیفی درباره ساعت آغاز به کار مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز درمانی نیز خاطرنشان‌کرد: مدارس مقطع متوسطه اول و دوم نیز از هفت و ۳۰ دقیقه صبح و مدارس ابتدایی هشت صبح باز خواهند شد. مراکز آموزش عالی و پژوهشی و بخش‌های آموزشی وزارت بهداشت اعم از دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها هم از هشت صبح فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

رئیس‌ سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر اینکه بانک‌ها نیز بر اساس این مصوبه از هفت صبح آغاز به‌کار می‌کنند، بیان‌داشت: شورای هماهنگی بانک‌ها نیز بر همین اساس اطلاعیه‌ای به بانک‌ها داده که زمان خدمات‌دهی به مشتریان در شعب بانک ها در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح الی ۱۳ و ۳۰ دقیقه و ساعات حضور کارکنان در این ایام از ساعت هفت صبح الی ۱۴ و ۳۰ دقیقه خواهد بود.

وی ادامه‌داد: همچنین در روزهای پنجشنبه، زمان خدمات‌دهی به مشتریان در شعب بانک‌ها از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه الی ۱۲ و ۳۰ دقیقه و ساعات حضور کارکنان در شعب از ساعت هفت صبح الی ۱۳ خواهد بود.

لطیفی درباره ساعت شروع به کار مادران یا پدران کارمندی که فرزندان خردسال یا محصل در مقطع ابتدایی دارند، گفت: ساعت آغاز به کار دستگاه‌های اجرایی ملی مستقر در شهر تهران، به صورت شناور از هفت تا ۹ صبح است و مشکل این خانواده‌ها را حل خواهد کرد؛ اما به واحدهای استانی که ساعت آغاز به کار آنها هفت صبح است نیز تاکید شده که با شناور شدن ساعت آغاز به کار بانوان یا یکی از والدینی که فرزند زیر هفت سال دارند و مهد کودکی هستند، مساعدت کنند.

وی با اشاره به آیین‌نامه سال ۱۳۸۹ افزود: دستگاه‌ها مکلفند که با دورکاری بانوان یا یکی از والدینی که فرزند به‌ویژه فرزندان زیر هفت سال دارند و مهد کودکی هستند، مساعدت کنند.

این مقام مسوول در پایان گفت: به موجب مصوبه هیات وزیران، استانداران این اختیار را دارند که متناسب با گرمی و سردی هوا و طول روز نسبت به جابجایی ساعات شروع کاری تا سقف یک ساعت در استان، تصمیمات مقتضی را اتخاذ و در استان اعمال کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار