کد خبر: ۲۲۷۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
کیم جونگ اون با قطار زرهی خود وارد روسیه شد تا در نشستی با ولادیمیر پوتین درباره یک توافقی احتمالی و تقویت روابط گفت‌وگو کند.

سفر جنجالی کیم جون اون به روسیه + فیلم

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد که این سفر به روسیه گواه روشنی بر اهمیتی است که کره شمالی برای روابط با روسیه قائل است.

کیم جونگ اون برای اولین بار از سال ۲۰۱۹ به روسیه سفر کرده، او از طریق قطار زرهی وارد روسیه شد.

وی پیش از این با اولگ کوژیمیاکو، فرماندار منطقه پریمورسکی و الکساندر کوزلوف، وزیر منابع طبیعی گفت‌وگو کرده  و انتظار می‌رود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز دیدار کند.

در این راستا ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه وارد پایگاه فضایی وستوچنی در ولادیووستوک در شرق این کشور شد تا برای دیدار با کیم جونگ اون آماده شود.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه سه شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که این مذاکرات در خاور دور انجام خواهد شد؛ اما محل دقیق آن را مشخص نکرد.

بر اساس عکس‌های منتشر شده توسط رسانه‌های کره شمالی، چو سون هی، وزیر امور خارجه کره شمالی، پاک جون چئون، رئیس بخش امور نظامی کمیته مرکزی حزب کارگران این کشور، لی بیون چول نایب رئیس کمیته نظامی مرکزی حزب کارگران و دیگران، کیم جونگ اون را در سفر خود به روسیه همراهی می‌کنند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه تاکید کرد که مذاکرات بین رهبران فدراسیون روسیه و کره شمالی در پس زمینه تغییرات ژئوپلیتیکی در حال وقوع در جهان مهم است.

ماریا زاخارووا به «هم افزایی نشان داده شده توسط G۲۰"، گسترش بریکس، فرآیندهای دلارزدایی در جهان و انتقال به پرداخت با ارزهای ملی» به عنوان راهی برای خروج از بحران‌های بی‌پایانی که ایالات متحده ایجاد می‌کند، اشاره کرد.»

زاخارووا در گفت‌وگو با اسپوتنیک در حاشیه مجمع اقتصادی شرق ۲۰۲۳ افزود: طبیعتاً در این زمینه، تماس‌های دوجانبه بسیار مهم است و شکی نیست که وضعیت شبه جزیره کره برای امنیت و ثبات در این کشور بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد که همکاری دوجانبه بین فدراسیون روسیه و کره شمالی که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا قطع شده بود، «در حال حاضر در حال بازسازی است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ادامه داد: زندگی به تدریج به روال عادی خود باز می‌گردد؛ اما هنوز مسائلی وجود دارند که باید حل شوند، از اینجا شروع می‌کنیم و دلیل نشست دیپلمات‌ها و سران کشورها در سطوح مختلف این است که بر همه مسائل غلبه کنند و همه چیز را بر اساس احترام متقابل حل کنند. «این کاری است که ما معمولاً انجام می‌دهیم.»

به گفته تحلیلگران، احتمالا گفت‌وگو بین کیم و پوتین که در خاور دور روسیه اتفاق می‌افتد، یک تحول مهم خواهد بود، اما هنوز هیچ کدام از این کشورها زمان و مکان انجام دیدار را مشخص نکرده‌اند. هر چند کره شمالی اکنون تحت تحریم‌های سازمان ملل و ایالات متحده به دلیل برنامه‌های تسلیحاتی خود قرار دارد، اما موفق شده در طول دو سال گذشته برنامه موشکی بالستیک خود را با سرعتی سرسام آور توسعه دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار