کد خبر: ۲۲۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۶
نبرد جذاب و تماشایی حسن یزدانی و دیوید تیلور که فینال رقابت‌های وزن ۸۶ کیلوگرم قهرمانی جهان بود، در شرایطی با برتری کشتی‌گیر آمریکایی به پایان رسید که یزدانی در ثانیه‌های پایانی ضربه فنی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان از ظهر شنبه ۲۵ شهریور به میزبانی شهر بلگراد صربستان آغاز شد و چهار نماینده کشورمان در روز نخست این مسابقات به روی تشک رفتند که از این جمع رضا اطری از دور مسابقات حذف شد اما امیرمحمد و حسن یزدانی به همراه امیرحسین زارع فینالیست شدند.

دیدارهای فینال سه وزن اول شامگاه امروز یکشنبه برگزار شد.

 

یزدانی اولین نقره‌ای کشتی آزاد ایران

 

امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم در دور اول با نتیجه ۱۱ بر ۱ پاتریک اولنزین از لهستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۶ بر صفر ماگومد خانیف از آذربایجان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

او در این دیدار ارنظر آکماتالیف دارنده مدال نقره و برنز جهان از قرقیزستان را با نتیجه ۱۰ بر صفر از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

یزدانی در این دیدار به مصاف «رمضان رمضان اف» کشتی گیر روسی الاصل و دارنده مدال نقره اروپا از بلغارستان رفت و در یک کشتی برتر و زیبا حریف خود را ۱۲ بر ۲ شکست داد و اولین فینالیست ایران در این دوره از مسابقات شد.

او شامگاه امروز یکشنبه در بازی فینال مقابل آلن رترفورد از آمریکا قرار گرفت و با نتیجه ۸ بر ۵ شکست خورد تا به مقام دوم رسیده و مدال نقره را بگیرد.

 

یزدانی نبرد بزرگ را واگذار کرد

 

در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با «لاورنس» از استرالیا مبارزه کرد و با برتری ۸ بر ۲ و در نهایت با ضربه فنی به پیروزی رسید. یزدانی در دومین مبارزه خود برابر بات اردن بیامباسورین از مغولستان ۱۱ بر صفر و با ضربه فنی به پیروزی رسید و راهی مرحله بعد شد.

حسن یزدانی در مرحله یک چهارم نهایی با «مایلز ناظم امینه» دارنده مدال برنز المپیک از سن مارینو مبارزه کرد و با برتری ۷ بر ۲ برابر این کشتی گیر راهی مرحله نیمه نهایی شد. یزدانی در نیمه نهایی به مصاف «جاورایل شاپیف» از ازبکستان رفت و با برتری ۱۰ بر صفر برابر این حریف فینالیست شد.

«دیوید تیلور» آمریکایی در نخستین مبارزه خود به مصاف حریفی از مراکش رفت و در ۱۵ ثانیه حریف خود را ضربه فنی کرد و در ادامه نیز حریفان خود را شکست داد و به نیمه نهایی رسید. او در نیمه نهایی برابر دولت بیکوف از قزاقستان و با برتری ۷ بر صفر برابر این حریف فینالیست شد. او باید یکشنبه شب در دیدار فینال به مصاف حسن یزدانی برود.

مبارزه دو کشتی گیر که میلیون‌ها بیننده در جهان داشت در وقت اول تماشایی و جذاب بود و هر چند کشتی گیر آمریکایی ۵ بر ۳ برنده این وقت شد اما رأی داوران روی چلنج مربی حریف تأثیرگذار بود و دادن امتیاز بیشتر به تیلور مورد اعتراض تماشاگران حاضر در سالن قرار گرفت.

در وقت دوم با وجود این که حسن یزدانی تلاش زیادی کرد اما این تیلور بود که یک خاک دیگر از حریف خود گرفت و ۷ بر ۳ از حریف ایرانی پیش افتاد و در شرایطی که ملی پوش کشورمان تلاش کرد امتیازات عقب افتاده (۹ بر ۳) را جبران کند، در ثانیه‌های پایان ضربه فنی شد و به مدال نقره رسید و دیوید تیلور به مدال طلا رسید.

منبع: مهر

برچسب ها: کشتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار