کد خبر: ۲۲۸۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
با راه‌اندازی سامانه کیف پول الکترونیک از امروز، گوشی‌های هوشمند جایگزین بلیط‌های مترو و بی‌آرتی شدند!

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سعید جهانی؛ مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در حاشیه رونمایی از کیف پول الکترونیک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با رونمایی از کیف پول الکترونیک، مسافران می‌توانند علاوه بر شارژ کارت‌های مترو و بی‌آرتی به‌شکل‌های قدیمی از طریق تلفن‌های هوشمند نیز نسبت به شارژ کارت خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

ورود نخستین متروباس به تهران

وی تصریح کرد: مسافران مترو و بی‌آرتی از امروز می‌توانند با نصب اپلیکیشن "شهرزاد" به‌روی گوشی‌های هوشمند خود نسبت به شارژ کارت بلیط‌های خود اقدام کنند همچنین مسافران می‌توانند با نصب اپلیکیشن شهرزاد و از طریق کیوآر کد به ایستگاه‌های مترو و بی‌آرتی وارد شوند.

جهانی ادامه داد: بنا داریم تا پایان سال خدمات بیشتری را در قالب اپلیکیشن شهرزاد ارائه کنیم که از جمله می‌توان به خدماتی در قالب فرهنگسراها، سینماها، تاکسی‌ها و اتوبوس‌های خصوصی و... اشاره کنیم.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران درباره نحوه نصب اپلیکیشن شهرزاد به‌روی گوشی‌های هوشمند گفت: شهروندان می‌توانند از طریق بازار این اپلیکیشن را روی گوشی‌هایشان نصب کنند و پرداخت‌های خود را در مترو و بی‌آرتی از طریق گوشی‌های همراه انجام بدهند.

به گزارش تسنیم، محسن هرمزی؛ سرپرست معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران نیز درباره سامانه کیف پول الکترونیک گفت: هفته گذشته با مجوزی که شهرداری تهران از شورای شهر تهران اخذ کرده است نسبت به رونمایی و راه‌اندازی این سامانه در آستانه سال تحصیلی اقدام کرده است.

وی گفت: راه‌اندازی این سامانه محسنات ویژه‌ای را دارد که می‌توان به عدم تشکیل صف در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس جهت خرید بلیط و ارائه خدمات مطلوب اشاره کرد و ان‌شاءالله تا پایان سال خدمات بیشتری در سامانه شهرزاد جهت رفاه بیشتر شهروندان افزوده خواهد شد.

هرمزی با بیان اینکه "در زمان حاضر یک میلیون و 700 هزار تراکنش در مترو انجام می‌شود"، گفت: با افزوده شدن ایستگاه‌های جدید و واگن‌های جدید این تراکنش به 2 میلیون مسافر در روز می‌رسد و راه‌اندازی این سامانه می‌تواند کنترل بهتری را بر عملکرد حوزه حمل‌ونقل داشته باشد.

وی گفت‌: کسانی که در مهرماه این سامانه را روی گوشی‌هایشان نصب بکنند از تخفیف 30درصدی بلیط مترو و اتوبوس بی‌آرتی بهره‌ خواهند برد.

انتهای پیام/

برچسب ها: گوشی هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار