کد خبر: ۲۲۸۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور:
روح الله دهقانی فیروزآبادی اعلام کرد که تا آخر پاییز بازار ویژه دانش‌بنیان‌ها در بورس افتتاح می‌شود.

روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با اعلام اینکه تا آخر پاییز بازار ویژه دانش بنیان‌ها در بورس افتتاح می‌شود، گفت: شاخص دانش بنیان در بازار سرمایه ارزش گذاری می‌شود و اولین اوراق بدهی دانش بنیان‌ها نیز به زودی منتشر خواهد شد.

روح الله دهقانی فیروزآبادی در مراسم امضای تفاهم‌نامه افزایش سرمایه ثبتی صندوق‌های پژوهش و فناوری در وزارت اقتصاد تاکید کرد: وزارت اقتصاد از دستگاه‌های پیشرو در تقویت دانش بنیان کشور است که با برنامه و جدیت موضوع را پیگیری می‌کند.

وی با یادآوری اینکه نزدیک به دو دهه است که ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در مسیر تبدیل علم و فناوری به ثروت از ایده تا اجرا در کشور دنبال می‌شود افزود: سه دسته شرکت در زیست بوم شرکت‌های نو تاسیس وجود دارد که یک دسته استارتاپ‌ها، دسته دیگر شرکت‌های پایدار شده و دسته سوم صنایع دانش بنیان هستند که در این حوزه سود‌های ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصدی می‌سازند که هر کدام از این شرکت‌ها نظام تامین مالی متفاوتی دارد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور ادامه داد: شرکت‌های استارتاپی کمک‌های بلاعوض نیاز دارند؛ شرکت‌های متوسط که به سود ماهیانه ۴ تا ۵ درصد رسیده‌اند نیاز به کمک‌های بزرگتر، ولی ترجیحی دارند و شرکت‌های دانش بنیانی که صنعت شده‌اند به پول‌های بزرگ سریع و حتی معادل سود بازارشان نیاز دارند.

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: اگر بودجه عمومی دولت ۲ هزار میلیارد تومان باشد باید ۲۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان منابع تحقیق و توسعه از جنس صندوق‌های پژوهش فناوری داشته باشیم و الان این نسبت بسیار کم است و نه تنها بخش دولتی که بخش خصوصی این صندوق‌های ضمانت باید در این زمینه همراه و تقویت شود.

وی اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای شرکت‌های بزرگ گفت: دو ماه پیش نظام جدید ارزش گذاری دارایی‌های نامشهود را داشتیم و با این نظام بسیاری از مشکلات و بحث ارزش گذاری حل خواهد شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور در ادامه به سه اتفاق مهم که به زودی در این زمینه رخ خواهد داد اشاره کرد و گفت: تا آخر پاییز بازار ویژه دانش بنیان‌ها در بورس افتتاح می‌شود. شاخص دانش بنیان در بازار سرمایه ارزش گذاری می‌شود و اولین اوراق بدهی دانش بنیان‌ها نیز به زودی منتشر خواهد شد.

دهقانی فیروزآبادی تقویت اقتصاد دانش بنیان را یکی از نقاط قوتی دانست که در تعامل با کشور‌های دنیا نیز محوریت دارد.

برچسب ها: بورس ، دانش بنیان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار