کد خبر: ۲۲۸۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
زمین‌لرزه‌ای به بزرگی۶.۳ ریشتر افغانستان را لرزاند که این لرزش در شهرستان‌های خراسان رضوی هم احساس شد.

زلزله مشهد را لرزاند

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی۶.۳ ریشتر افغانستان را لرزاند که این لرزش در شهرستان‌های خراسان رضوی هم احساس شد.

بر اساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشور این زمین‌لرزه ساعت ۱۰:۱۱:۰۲ امروز شنبه ، ۱۵ مهرماه به وقوع پیوست و در عمق ۷ کیلومتری زمین، رخ داد.

زلزله دیگری با شدت ۵.۶ ریشتر نیز دقایقی بعد و در ساعت ۱۰:۱۹:۴۵ در عمق ۲۰ کیلومتری به وقوع پیوست که این زمین‌لرزه در بخش‌های مختلف استان خراسان رضوی از جمله مشهد نیز احساس شد.

در پی وقوع دو زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۱ و ۵.۶ ریشتر در افغانستان تمامی اعضاء ستاد مدیریت بحران منطقه ترشیز و برخی شهرهای دیگر نیز به حالت آماده‌باش درآمدند.

فرماندار کاشمر ۱۵ مهر با بیان اینکه شدت این زمین‌لرزه به حدی بود که بسیاری از شهرهای خراسان رضوی احساس شد، افزود: درپی وقوع این زمین لرزه که مرکز آن افغانستان بوده است دستگاه‌های امدادی، خدماتی و ... به حالت آماده‌باش درآمدند.

حجت‌الله شریعتمداری اظهار کرد: گروه‌های ارزیاب جمعیت هلال‌احمر به مناطقی که بیشتر متأثر از زلزله بوده‌اند اعزام شده‌اند و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر نیز به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. تاکنون نیز گزارشی از وقوع خسارت مخابره نشده است.

همچنین فرماندار بردسکن، کوهسرخ و خلیل‌آباد نیز از آماده‌باش تمامی دستگاه‌های مدیریت بحران خبر دادند.

منطقه ترشیز نیز در نزدیکی دومین گسل بزرگ کشور درونه قرار دارد، گسل بزرگ درونه با طول حدود ۷۰۰ کیلومتر از نایین شروع و پس از عبور از شرق ایران به خاک افغانستان وارد می شود این گسل در نواحی شرقی روند شرقی- غربی و در غرب روند شمالی- جنوبی به خود می گیرد. بر اساس بررسی های انجام شده با وجود این که گسل درونه از گسل های فعال ایران محسوب شده و زلزله های مخربی را تاکنون در منطقه ایجاد کرده است.

 

برچسب ها: زلزله ، مشهد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار