کد خبر: ۲۲۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
۱۴ کشته و ده‌ها مصدوم
منابع خبری از وقوع زلزله‌ای نسبتا قوی و چندین پس‌لرزه با فاصله زمانی اندک طی صبح امروز (شنبه) در شمال‌غرب افغانستان خبر دادند و مقامات هرات می‌گویند که این زلزله تاکنون دستکم ۱۴ کشته و ده‌ها زخمی داشته است.

زلزله شدید شمال‌غرب افغانستان را لرزاند؛

خبرگزاری فرانسه به نقل از «طالب شهید»، یکی از مقامات محلی اعلام کرد: متأسفانه این زمین‌لرزه خسارات سنگینی به بازماندگان در هرات وارد کرده و تاکنون ۷۸ مورد مصدومیت تایید شده است.

«ملا جان سید»، سخنگوی اداره مبارزه با حوادث طبیعی افغانستان نیز به خبرگزاری فرانسه گفته است که احتمال افزایش قربانیان به ویژه در مناطق روستایی وجود دارد.

اطلاعات اولیه در مورد بزرگی نخستین زلزله متفاوت بوده است. در حالی که مرکز زمین‌شناسی آمریکا شدت این زلزله را ۶.۳ ریشتر اعلام کرده اما «مرکز تحقیقات علوم زمین آلمان» اعلام کرد که بنابر داده‌های اولیه، بزرگی زلزله ۶.۲ ریشتر بوده هرچند در به‌روزرسانی داده‌ها، بزرگی آن به ۵.۶ ریشتر کاهش یافته است.

در عین حال منابع خبری منطقه‌ای نیز بزرگی این زلزله را ۶.۲ ریشتر اعلام کردند که با چندین پیش‌لرزه و چند پس‌لرزه نسبتا شدید همراه بوده است.

بنابر گزارش شبکه بی بی سی، گزارش‌های اولیه «مرکز زمین شناسی آمریکا» احتمال تلفات انسانی قابل توجه را ممکن دانسته است.

با این حال از منابع رسمی هنوز گزارشی در مورد خسارات یا تلفات احتمالی ناشی از وقوع این زمین لرزه منتشر نشده است.

همچنین تصاویری از خساراتی به ساختمان‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه در هرات نیز گفته است که ساکنان و مغازه‌داران با وقوع اولین زمین لرزه حوالی ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی از ساختمان‌ها بیرون ریختند.

بنابر گزارش ایندیا تودی، کانون زلزله حدود ۴۰ کیلومتری شمال غرب شهر هرات بوده است. این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

این زمین‌لرزه در ترکمنستان و ازبکستان نیز احساس شده است. همچنین بنابر گزارش ایسنا، این لرزه‌ها در برخی مناطق ایران هم احساس شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار