کد خبر: ۲۲۸۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴
سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی در اطلاعیه ای به متقاضیان خرید خودرو چانگان CS35 plus اعلام کرد در صورتی که تمایل به خرید خودروی دیگری دارند می توانند انصراف خود را در سامانه ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد متقاضیان خودرو وارداتی که در عرضه شماره یک‌، خودرو چانگان CS35 plus (تیپ 2 و 3) انتخاب کرده‌اند ‌و هنوز از طرف شرکت سایپا دعوت نامه دریافت نکرده اند، در صورت تمایل به دریافت سایر خودروها در عرضه های بعدی، نسبت به لغو سفارش خود در سایت خودروهای وارداتی به آدرس https://saleauto.ir/ اقدام کنند. 

در این اطلاعیه آمده است است: متقاضیان خودرو وارداتی که در عرضه شماره یک، خودرو چانگان CS35 plus (تیپ 2 و 3) انتخاب کرده‌اند و هنوز از طرف شرکت سایپا دعوت نامه دریافت نکرده‌اند، در صورت تمایل به دریافت سایر خودروها در عرضه‌های بعدی، نسبت به لغو سفارش خود طی 48 ساعت آینده (از تاریخ 1402/07/16) اقدام کنند، در غیر این صورت، متقاضیان خودرو چانگان CS35 plus در فهرست انتظار شرکت سایپا باقی خواهند ماند.

در این اطلاعیه همچنین آمده است  تا زمانی که متقاضیان فعلی خودرو چانگان CS35 plus را تحویل نگرفته‌اند، عرضه جدیدی برای این خودرو صورت نخواهد گرفت، امکان تغییر اولویت از تیپ 2 به 3 برای متقاضیان خودرو چانگان CS35 plus محیا می شود،  در صورت لغو سفارش قبل، انتخاب خودروی جدید و عدم امکان تخصیص خودروی جدید با توجه به ظرفیت موجود اولویت ایشان به قوت خود باقی خواهد ماند،  در صورت لغو سفارش قبل، انتخاب خودروی جدید و تخصیص به آنها در صورت عدم تکمیل وجه در زمان مقرر اولویت ایشان در سامانه حذف می شود.

بنابراین گزارش مهدی ضیغمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از این به فارس اعلام کرده بود که در هفته جاری سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی دوباره باز می شود و در این دوره تعدادی از خودروهای وارداتی عرضه می شود. 

وی با بیان اینک فعلا تعداد و نوع خودروهایی که قرار است در سامانه عرضه شود به صورت دقیق مشخص نشده است، گفت: خودروهای وارداتی شامل چانگان، هیوندا، کیا، تویوتا، زوتی، هونگچی و بستیون است که برحسب شرایط به مرور این خودروها در سامانه یکپارچه عرضه خواهد شد. 

 پس از مصوبه آزاد شدن واردات خودرو در ابتدای سال گذشته فرآیند ثبت‌نام و عرضه خودروهای وارداتی از سوی وزارت صمت در اسفند‌ماه سال گذشته آغاز شد. بنابراین متقاضیان خرید خودروهای وارداتی در سامانه عرضه یکپارچه خودرو وارداتی به آدرس https://saleauto.ir/  ثبت کردند و مبلغ 500 میلیون تومان را برای مدت یک ماه به حساب سازمان حمایت واریز کردند.

بعد از آن نیز وزارت صمت از طریق سامانه مذکور نوبت‌‌های تحویل خودرو به متقاضیان را اعلام کرد و براین اساس حدود30 هزار نفر در نوبت تحویل خودرو قرار دارند. 

مهدی ضیغمی معاون وزیر صمت و مدیر طرح عرضه خودروهای وارداتی گفته است که حدود 34 هزار نفر در نوبت تحویل خودروهای وارداتی قرار داشتند که با انصراف 4 هزار نفر اکنون 30 هزار نفر در نوبت تحویل خودروهای وارداتی قرار دارند.

‌شورای رقابت نرخ فروش چانگان CS35 پلاس تیپ دو درب انبار واردکننده را 8.496.288.883 ریال و همچنین نرخ فروش چانگان CS35 پلاس تیپ 3 را 9.044.708.722 ریال تعیین کرده است. 

پایان پیام/ 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار