کد خبر: ۲۲۸۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
رژیم صهیونیستی در میان خشن‌ترین حملات هوایی، دریایی و زمینی در چهار روز گذشته، جنگ وحشیانه خود را در نوار غزه عمیق‌تر کرده و صدها شهید و هزاران زخمی بر جای گذاشته است.

قتل‌عام جدید توسط اشغالگران در چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی

ایسنا نوشت: در نتیجه بمباران یک ساختمان مسکونی که دفاتر مطبوعاتی در غرب شهر غزه در آن واقع شده بود، پنج شهروند از جمله سه خبرنگار در بامداد امروز سه‌شنبه شهید شدند.

سلامه معروف، رئیس دفتر رسانه‌ای دولت غزه، شهادت خبرنگاران سعید الطویل و محمد صبح که بر اثر هدف قرار گرفتن هواپیماهای اشغالگر هنگام پوشش خبری تخلیه یکی از ساختمان‌های در معرض تهدید بمباران در غرب به شهادت رسیدند، تسلیت گفت.

این در حالی است که همکار دیگرشان هشام النواجحه نیز که در کنار آنها بود و به شدت زخمی شده بود پس از انتقال به بیمارستان به شهادت رسید.

معروف تاکید کرد که جنایت اشغالگران علیه این شهیدان یک ترور عمدی بوده است، زیرا آنها تجهیزات ایمنی و لباس خبرنگاری به عنوان روزنامه نگار را به تن داشتند و هواپیماهای اشغالگر می‌توانستند این را ببینند.

وی افزود: ما ساعاتی پیش، پس از اخطار درباره تخلیه ده‌ها ستاد رسانه‌ای، نسبت به نیت تجاوزکارانه اشغالگران علیه خبرنگاران و رسانه‌ها هشدار دادیم.

وی ادامه داد: «مسلم شده است که رفتار جنایتکارانه رژیم اشغالگر علیه خبرنگاران در هر تجاوزی و هدف قرار دادن عمدی مستقیم خبرنگاران و رسانه‌ها تکرار خواهد شد و شاهدان جنایت و چشمان حقیقت را از بین می‌برند درحالی که تمام دنیا از طریق دوربین‌ها و پوشش‌هایشان قتل عام‌های اشغالگران علیه مردم بی‌دفاع ما را می‌بینند.»

دو شهید در حمله صهیونیست‌ها به جبالیا

سحرگاه سه‌شنبه در حمله رژیم صهیونیستی به خانه‌ فلسطینی در جبالیا در شمال نوار غزه، دو شهروند شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند.

خبرنگار خبرگزاری فلسطینی سما، گزارش داد که هواپیمای اشغالگر خانه‌ای در جبالیا متعلق به خانواده دحلان را هدف قرار داد که منجر به شهادت دو شهروند و زخمی شدن تعدادی دیگر شد که متعاقباً به بیمارستان منتقل شدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین سه خانه دیگر را هدف قرار دادند و آنها را به طور کامل ویران کردند، اولی متعلق به خانواده الحسن در منطقه النصر در شهر غزه، دومی متعلق به خانواده جنین در نزدیکی استادیوم یرموک در مرکز غزه و سومی به خانواده سرحان در شهرک بنی سهیلا در شرق خان یونس تعلق داشت.

شهادت یک زن در حمله صهیونیست‌ها در دیرالبلح و بمباران ۴ آمبولانس در عبسان

بامداد سه شنبه یک زن در حمله رژیم صهیونیستی به منزلش در دیرالبلح نوار غزه به شهادت رسید.

خبرنگار سما گزارش داد که هواپیمای اشغالگر خانه‌ای را در منطقه الحدبه در دیرالبلح هدف قرار داد که منجر به شهادت یک زن و زخمی شدن تعدادی دیگر شد که متعاقباً به بیمارستان الاقصی منتقل شدند.

همچنین تعدادی از شهروندان در حمله صهیونیست‌ها به خانه‌ای متعلق به خانواده قدیح در شهر عبسان الکبیره در شرق استان خان یونس زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی چهار آمبولانس را که برای انتقال مجروحان در منطقه عبسان الکبیره حضور داشتند، بمباران کرد.

بمباران یک برج مسکونی، دو مسجد و دو خانه در غزه

بامداد روز سه شنبه، جنگنده‌های رژیم اشغالگر چندین هدف از جمله یک برج مسکونی، دو مسجد، دو خانه و یک قبرستان را در نوار غزه بمباران کردند.

شاهدان عینی گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برج البدرساوی در نزدیکی مجتمع پزشکی الشفا در غرب شهر غزه را پس از هدف گیری با موشک‌های هشدار دهنده از یک هواپیمای شناسایی بمباران کردند و این جنگنده‌ها همچنین دو خانه را در شهر رفح در جنوب غزه بمباران کرد که منجر به نابودی کامل آنها شد.

به عنوان بخشی از هدف قرار دادن مساجد، هواپیماهای اشغالگر مسجد احمد یاسین در اردوگاه مغازی در مرکز نوار غزه را بمباران کردند و همچنین مسجد ابوجنب در شرق خان یونس را هدف قرار دادند.

شاهدان توضیح دادند که جنگنده‌های صهیونیست چندین حمله را در مجاورت قبرستان شرقی در شرق شهر غزه انجام دادند.

قتل عام جدید در بیت لاهیا: ۱۴ شهید از خانواده المدهون

نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه در شهر بیت لاهیا در شمال نوار غزه اقدام به کشتار خانواده المدهون کردند که منجر به شهادت حداقل ۱۴ نفر شد.

منابع محلی به خبرنگار فلسطین الیوم گفتند که هواپیماهای اشغالگر خانه دو برادر محمد و احمد اکرم المدهون را بمباران کردند که منجر به شهادت ۱۴ نفر از اعضای خانواده شد. این در حالی است که پدرشان اکرم موسی المدهون، مادر و دو برادرشان در جریان حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سال ۲۰۲۱ در بمباران خانه‌ای در کنار خانه‌شان به شهادت رسیدند.

شهادت هشت شهروند در خان یونس که اکثرشان کودک بودند

هشت شهروند که بیشتر آنها کودک بودند، شامگاه دوشنبه در حمله صهیونیست‌ها به خانه‌ای در خان یونس در جنوب نوار غزه شهید شدند.

درگیری‌های مسلحانه در غلاف غزه

رسانه‌های عبری بامداد امروز گزارش دادند که پس از نفوذ اعضای حماس به منطقه کفار سعد در نوار غزه، درگیری‌های مسلحانه آغاز شد.

رسانه‌ها گزارش دادند که اعضای حماس برای مانع تراشی در مسیر نیروهای صهیونیست منطقه سعد را با خمپاره گلوله باران کردند. به گفته این رسانه‌ها، بالگردهای نظامی صهیونیست‌ها نیز برای پشتیبانی از اشغالگران وارد درگیری در چهارراه سعد شدند و گلوله باران خمپاره همچنان ادامه دارد.

منابع عبری گزارش دادند که پس از نفوذ رزمندگان مقاومت به شهرک‌ها و درگیری‌ها، دستوراتی به شهرک نشینان در کفار سعد در غلاف غزه داده شد که در پناهگاه‌ها بمانند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار