کد خبر: ۲۲۸۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
در اولین همایش بین المللی تحول دیجیتال درصنعت فولاد،معدن و صنایع معدنی انجام شد:
اولین همایش بین المللی تحول دیجیتال در صنعت فولاد،معدن و صنایع معدنی با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو و مدیران شرکت های مبین نت و شرکت های دانش بنیان برگزار شد.

امضا قرار داد شرکت مبین نت با شرکت دانش بنیان نوآوری هوش مصنوعی

در اولین همایش بین المللی تحول دیجیتال در صنعت فولاد،معدن و صنایع معدنی که با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو و مدیران شرکت های مبین نت و شرکت های دانش بنیان برگزار شد، رییس هیت مدیره مبین‌نت تحول دیجیتال را لازمه ماندگاری در صنعت اعلام کرد و هوش مصنوعی را لازمه این تحول دانست،طبق این تفاهم‌نامه قرار شد مبین‌نت با همکاری بنیان نوآوری هوش مصنوعی وارد تولید محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی شود.

مهدی غیناقی رئیس هیات مدیره مبین‌نت در این باره گفت: هدف ما از امضای این تفاهم‌نامه تکمیل توانمندی‌های اکوسیستم است. چون دریافته‌ایم توانمندی‌هایی در کشور وجود دارد که می‌توانیم از کنار هم قرار دادن آنها امکان ارائه سرویس‌های حرفه‌ای و تخصصی را فراهم کنیم.غیناقی در ادامه به عبور از تئوری‌ها و اجرایی کردن آنها پرداخت و گفت: هوش مصنوعی فناوری منحصر به فردی است، اما نکته مهم اینجاست که بتوانیم از آن به محصولات قابل اطمینان برسیم. مباحث نویی در داخل کشور به وجود آمده که هر یک از آنها سرویس‌های تازه‌ای را می‌طلبد و تجربه مبین‌نت در زمینه اینترنت اشیا می‌تواند به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک کند. هوش مصنوعی یکی از تکنولوژی‌های لازم برای تحول دیجیتال است اما باید به مرز قابل اطمینانی برای اجرا برسد و اینجاست که مفهوم همکاری با شرکای تجاری مفهوم تازه‌ای پیدا می‌کند.

امضا قرار داد شرکت مبین نت با شرکت دانش بنیان نوآوری هوش مصنوعی

یا وارد تحول دیجیتال می‌شوید یا از رقابت خارج می‌شوید

او همچنین ورود به حوزه تحول دیجیتال در صنایع را امری الزامی دانست و افزود: یا سازمان‌ها وارد تحول دیجیتال می‌شوند یا خواسته یا ناخواسته از میدان رقابت خارج می‌شوند، علاوه بر این، تحول دیجیتال به کاهش هزینه تمام‌شده و بهبود بهره‌وری کمک می‌کند و این در شرایط سرسام‌اور هزینه‌ها به شدت مهم است و ما هم در همین راستا قدم برداشته‌ایم.در ادامه احسان ظفری مدیرعامل شرکت بنیان نوآوری هوش مصنوعی هم درباره این تفاهم‌نامه گفت: در واقع کشور ما زیرساخت‌های لازم برای اجرای پروژه‌های هوشمندسازی در صنایع و معادن را به خوبی ندارد و این عرصه بازیگران کمی دارد. خوشحالیم که مبین‌نت در حوزه زیرساخت‌های لازم برای اجرای پروژه تحول دیجیتال به خصوص در حوزه اینترنت اشیا تجربه ارزشمندی دارد و کاملا عملیاتی به مسئله نگاه کرده است. دلیل امضای این تفاهم‌نامه خلق ارزش افزوده بیشتر و هم‌رسانی است. هر چقدر این اکوسیستم بزرگتر و قوی‌تر باشد اعتماد پذیری به این اکوسیستم بیشتر می‌شود. به عقیده من تفاهم‌نامه ما این هدف را محقق کرده و اکوسیستم را قوی‌تر می‌کند و به این شکل می‌توان از تمام ظرفیت‌های اکوسیستم استفاده کنیم. بحث‌های هوشمندسازی را به طور جدی دنبال کرده‌ایم و هدف ما انتقال دانش و رفع نیازهای صنایع است.

در ادامه مهندس امیرصالح احیایی مدیر کل فروش سازمانی مبین‌نت در خصوص تحول دیجیتال گفتتد وفق مدل‌های استاندارد و بین المللی در تحول دیجیتال می بایست به ۱۰ ابعاد مهم آن ساخته و پرداخته شود که ۶ بعد از این ابعاد توانمندسازها می باشند و این 6 بعد ( رهبری ، استراتژی ، داده ، فناوری ، نوآوری ، فرهنگ و مهارت) چنانچه به درستی در دستور کار سازمان و کسب و کار ها قرار گیرد قادر خواهند بود تا ۴ بعد دستاورد ها شامل مدل کسب و کار ، فرایند ها ، تجربه کارکنان و تجربه مشتریان را به شکل مطلوبی منبعث و زیر و رو نماید.ما در بخش توانمند ساز ها و در بعد فناوری بر این باوریم که تکنولوژی5G و ایجاد شبکه های private LTE برای صنایع می تواند نسل 4 صنعت یا industrial 4 را شعله ور نماید، معادن متصل ، پایش لحظه ای محیط ، اتصال بخش های IT و OT ، بکار گیری تکنولوژی Cloud از نوع عمومی و خصوصی ، پلتفرم هوشمند سازی در ورتیکال های خاص و مواردی از این قبیل دلایلی است که باعث گردیده خود را در بخش صنعت به عنوان پیش ران تحول دیجیتال position و یا جانمایی نماییم.

امضا قرار داد شرکت مبین نت با شرکت دانش بنیان نوآوری هوش مصنوعی

در ادامه مهندس احیایی در خصوص حضور مبین نت در اولین همایش بین المللی تحول دیجیتال در صنعت فولاد،معدن و صنایع معدنی گفت،شرکت مبین‌نت در مسیر تحول دیجیتال می تواند پاسخگوی نیاز بسیاری از صنایع باشد و از همین بابت نیز بواسطه تفاهم نامه و توافق نامه های امضا شده جهت کامل سازی این اکو سیستم قادر خواهد بود تا با ایجاد هم افزایی در کنار شرکای تجاری خود افزایش سهم بازار را در حوزه معادن و صنایع فولادی محقق سازد،احیایی در ادامه یکی از اهداف مبین‌نت در این همایش را تشکیل یک اکو سیستم بزرگ در راستای خلق ارزش با محوریت فناوری های تحول آفرین برشمرد .

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار