کد خبر: ۲۲۸۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
رئیس‌جمهور با بیان اینکه ملت ایران همواره در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کرده‌اند، گفت: امروز اگر مسئولی از رنج مردم، رنج نکشد، جایش در این دولت نیست.

رئیس‌جمهور: جای مسئول بی‌تفاوت در دولت سیزدهم نیست

سیدابراهیم رئیسی امروز و در دومین روز سفر به استان فارس در دیدار با مردم شهرستان رستم ضمن یادآوری دلاورمردی‌های عشایر گفت: اینان در عرصه‌های مختلف خوب امتحان پس داده‌اند و ۲۲۰ شهید و بیش از ۵۰۰ جانباز و ایثارگر تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه عشایر مردم غیور و همیشه در صحنه هستند که توانسته‌اند در بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب، مدالی از امام دریافت کنند، افزود: عشایر ذخایر انقلاب هستند و بارها مورد تکریم و تمجید رهبری قرار گرفته‌اند. علی رغم کم برخورداری منطقه نسبت به حفظ ارزش‌ها و اصول، مردمی مثال‌زدنی هستند.

رئیسی ضمن قدردانی از استقبال باشکوه مردم رستم اظهار کرد: این محبت‌ها نشان از علاقه به نظام اسلامی، انقلاب و ولایت است و مربوط به شخص من نیست. من به عنوان یک سرباز ولایت و خدمتگزار مردم در این جایگاه قرار دارم و امروز به همه مسئولان می‌گویم بزرگترین افتخار بنده و مدیران، کارشناس و کارمند در جای جای ادارات و سازمان‌های دولتی آن است که خدمتگزاری و نوکری مردم را کنیم و مبادا در سازمانی بشنویم که کوچکترین کوتاهی نسبت به حق مردم شده است و روابط ناسالم جای روابط سالم را بگیرد و خدای نکرده مردمی که با این عشق و صفا و دلدادگی امروز در این اجتماع عظیم حضور پیدا کرده‌اند با مراجعه به یک مجموعه احساس نارضایتی کنند.

وی با تأکید بر اینکه جلب رضایت خداوند به وسیله جلب رضای مردم و خلق و بندگان خوب خدا حاصل خواهد شد و این را باید بدانیم، گفت: در آموخته های دینی ما آمده است که راه خدا از میان خلق می گذرد یعنی مردم باید رضایت داشته باشند. اعتماد مردم به نظام و مسئولان سرمایه بزرگی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

رئیسی با بیان اینکه این وحدت و انسجام و امنیتی که در جامعه ماست، عنایت حضرت حق و نعمت خداست که باید همواره پاسداری کنیم از نعمت های الهی، گفت: اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی توانسته است در منطقه و در جهان اقتدار و عزت خودش را اثبات کند و بگوید که این نظام به پشتوانه شما مردم از یک قدرت بسیار ارزشمندی برخوردار است یعنی قدرت مردم متدین.

رئیس جمهور، قدرت مردم را قدرت تمام‌نشدنی توصیف کرد زیرا متکی به خداست و با توکل به خداست و سپس افزود: این قدرت به عنوان مهم ترین مولفه قدرت در کشور ماست و اگر می‌بینید توطئه علیه این کشور و آب و خاک و قصد یا سخن از حمله و تجاوز به خاک ایران حتی در ادبیات مستکبرین حذف شده است، رمز آن حضور مقتدرانه مردم در صحنه است.

وی با بیان اینکه امروز شاهدیم مردم فلسطین زیر بمباران رژیم صهیونیستی هستند و خانه‌های آنان ویران می‌شود، افزود: رژیم صهیونیستی کودک‌کش امروز به مردم غزه ظلم کرده و در منطقه فساد می‌کنند لذا کشورهای حامی بدانند در ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند و هر جنایتی که امروز به دست صهیونیستها انجام می شود، آمریکا در آن شریک است.

رئیسی خطاب به آمریکا و صهیونیستها گفت: چه تصور کرده اید که با کشتن مردم فلسطین، مقاومت تمام خواهد شد. مگر ۷۵ سال به مردم فلسطین ظلم نکردید و خانه های آنان را ویران نکردید و زنان و کودکانشان را نکشتید و جوانانشان را حبس و شکنجه نکردید اما آیا توانستید آرمان فلسطین را از بین ببرید و مردم آن عقب‌نشینی کنند؟. آیا توانستید با قراردادهای مختلف مردم منطقه را فریب دهید؟ بعد از ۷۵ سال این نسلی که در مقابل شما ایستادگی می کند نسل جدید است لذا این نسخه جواب نداده است.

رئیس جمهور اظهار کرد: به آمریکایی ها می گوییم که دو دهه حضور در افغانستان را تبدیل به حضور اثرگذار کنید اما آنچه در این کشور ماند تخریب، ظلم و ویران کردن خانه مردم بوده است. شما در کجای دنیا توانسته‌اید حرفتان را پیش ببرید، ظلم و ستم و تعدی حدی دارد.

وی با بیان اینکه آیا گمان می‌کنید با خراب کردن خانه‌های مردم فلسطین مسئله فلسطین حل می‌شود، خیر گریبان شما را مردم جهان خواهند گرفت، گفت: ما هم دفاع از فلسطین و مردم مظلوم غزه را وظیفه خود می دانیم و بارها اعلام کردیم در سیاست خارجی جمهوری اسلامی دفاع از مظلومان در دستور کار است. ما مدافع حقوق فلسطینی ها هستیم.

رئیسی در ادامه با اشاره به سفر خود به شهرستان رستم و ممسنی افزود: نکته اول مسئله سلامت و درمان مردم این منطقه است که مردم را تاکنون به زحمت انداخته و مجبور بودند برای درمان به مرکز استان یا شهرهای دیگر بروند اما امروز شاهد افتتاح بیمارستانی هستیم که همه تجهیزات درمانی با تولید ایرانی در آن تهیه شده است.

رئیس جمهور مسئله دیگر این منطقه را اشتغال و نگرانی خانواده‌ها نسبت به اشتغال فرزندانشان عنوان کرد و گفت: کارخانه قند ممسنی آغاز به کار می‌کند و نیروهایی که باید جذب می کند و به خط تولید وارد می شوند و در گام های مقدماتی بخشی از ظرفیت به کار گرفته می‌شود و در گام های بعدی به صورت کامل این کارخانه فعال خواهد شد.

وی با بیان این اینکه این خواست مردم در دستور کار است و حتماً ظرف چند روز آینده این کار عملیاتی و اجرایی خواهد شد، افزود: صنایع تبدیلی در کنار کشاورزی یک ضرورت است. کار در کشاورزی و باغات اگر همراه با صنایع تبدیلی باشد می تواند ارزش افزوده ایجاد کند و این از کارهایی است که تصمیمش گرفته شده و بخشی از آن اجرایی شده و در خدمت مردم رستم خواهد بود.

رئیسی راه اندازی کارخانه آرد را از دیگر اقدامات در این منطقه عنوان کرد و گفت: راه اندازی این کارخانه از جمله اقداماتی است که به اقدامات و تولید کمک می کند.

رئیس جمهور با اشاره به سخنان امام جمعه ممسنی در خصوص سد پارسیان تصریح کرد: با وزیر نیرو و استاندار قرار گذاشتیم که خواست به حق مردم این سامان درباره سد پارسیان عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

وی همچنین گفت: در برخی از روستاهای این شهرستان راه های مواصلاتی مشکلاتی را به همراه دارد، قراردادهایی که با قرارگاه امام مجتبی(ع) که کار و فعالیت و مأموریتش محرومیت زدایی است و در مناطق کم برخوردار و غیربرخوردار فعال است، این راه های مواصلاتی روستایی که تولیدکننده و سرمایه ما هستند، هم در دستور کار است.

رئیسی با بیان اینکه قرارگاه امام مجتبی(ع) قطعی شده است و فعالیتش به صورت شبانه روزی در این منطقه پیش خواهد رفت و این مشکل روستاییان حل خواهد شد، افزود: طرح نهضت ملی مسکن خواست مردم این منطقه است. مسکن مسئله مهمی است و دغدغه دولت است. در این مناطق مشکل تأمین زمین نداریم، مسئله تسهیلات است.

رئیس جمهور ادامه داد: خانواده های نیازمند مسکن که برایشان امکان پیش پرداخت دارند، حتماً برابر مقررات باید پیش پرداخت داشته باشند و تسهیلاتی هم از طرف بانک اهدا می شود اما خانواده هایی که امکان پیش پرداخت ندارند نباید به خاطر آن از داشتن مسکن مناسب محروم شوند.

وی با بیان اینکه  مأموریت ما در دولت این است کسانی که توانایی پرداخت پیش پرداخت مسکن ندارد، را حمایت کنیم و ما برای همین خانواده ها آمده ایم تا آنان را صاحب مسکن کنیم، گفت: اگر خانواده ای امکان پیش پرداخت نداشت کسانی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند یا اینکه تحت پوشش هیچکدام نیستند ولی وضعیت مالی آنها اقتضا نمی کند که بتواند این مبلغ را تأمین کنند، اینها نباید از داشتن مسکن محروم شوند لذا نسبت به برنامه‌ریزی برای این دسته از خانواده ها که بعد از تحقیق مشخص می‌شود، امکان مالی ندارد، نام آنان نباید از لیست حذف شود و باید ترتیبی داده شود که کمیته امداد یا سازمان های از این دست که مأموریت دارند از این خانواده ها حمایت کنند، با حمایت دولت نوعی تقسیط کنیم که امکان پرداخت برای آنها وجود داشته باشد و فشار به معیشت آنان وارد نشود.

رئیسی از مدیران و مسئولان مربوطه خواست تا نسبت به این خانواده ها توجه خاص و ویژه داشته باشد و افزود: حضور مردم و نقش آفرینی در همه عرصه ها مثال زدنی است و نوبت به مسئولان است که درد و رنج مردم را درد و رنج خود بدانند. اگر مسئولی از رنج مردم، رنج نکشد، جایش در این دولت نیست.

وی با تأکید بر اینکه کسی که با درد مردم دردش نیاید، نمی‌تواند مدیر یا مسئول برای مردمی باشد که امروز حضور آنها را در عرصه های مختلف می بینیم اما در مدیر حس تحولی نیست، گفت: به تمام همکاران خود می گوییم با نگاه تحولی به مسائل و مشکلات و خواسته های مردم و اقشار مختلف اجتماعی در جهت رفع آنان گام بردارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه طبق فرموده رهبر انقلاب هیچ مشکل حل نشدنی در کشور نداریم و ما برای باز شدن گره ها و مشکلات نگاهمان به دست بیگانگان نیست، گفت: نگاه ما برای رفع مشکل به دستان توانای مردم و جوانان غیورمان است.

رئیسی با تأکید بر رفع مشکلات و مسائل شهرستان ممسنی گفت: آنچه که خواسته های این مردم است را دنبال خواهیم کرد و مردم هم بدانند که این مشکلات و دغدغه های آنان از دستور کار خارج نمی شود تا زمانی که به حصول قطعی رفع مشکلات برسیم.

وی ابراز امیدواری کرد: برای دفعه بعد که به این شهرستان سفر می کنم، ببینیم  آنچه عرض شد با آنچه که خواست مردم است عملیاتی و اجرایی شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار