کد خبر: ۲۲۹۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
رئیسی در پاسخ به تماس تلفنی رئیس جمهور فرانسه:
رییس جمهور ایران به رییس جمهور فرانسه گفت: اگر کشتار مردم و محاصره غزه، متوقف نشود وضعیت پیچیده می شود و صحنه توسعه می یابد.

کشتار مردم و محاصره غزه متوقف نشود صحنه توسعه می یابد

رئیس جمهور با تاکید بر مسئولیت کشورهای غربی و سازمان‌های بین‌المللی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی، قطع فوری بمباران مناطق مسکونی غزه، رفع محاصره و رساندن آب، برق، سوخت و اقلام اساسی به این منطقه و توجه به حقوق حقه مردم فلسطین را به عنوان سه اقدام اصلی برای جلوگیری از گسترش بحران در منطقه ضروری دانست.

سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز یکشنبه در پاسخ به تماس تلفنی آقای «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه ضمن محکومیت شدید حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و ابراز نگرانی از وضعیت اسفبار مردم غزه، 70 سال ظلم، جنایت، تبعیض و بی‌عدالتی، اعمال آپارتاید، کشتار بی‌رحمانه و غصب سرزمین ملت مظلوم فلسطین به‌دست صهیونیست‌ها را یادآوری کرد و گفت: آنچه از سوی گروه‌های مقاومت فلسطینی صورت گرفت در واقع عکس‌العملی به این جنایات و اعتراض به هفت دهه کشتار و ظلم و بی‌عدالتی نسبت به مردم فلسطین بوده است.

رئیسی در ادامه با اشاره به نقض مکرر قوانین، کنوانسیون‌های بین‌المللی و قراردادهای به اصطلاح صلح از سوی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینان تصریح کرد: این رژیم این‌بار نیز بر خلاف همه قوانین و مقررات بین‌المللی، با محاصره و قطع آب، برق، سوخت، غذا و دارو به روی مردم غزه و همچنین بمباران گسترده و کور اهداف غیرنظامی و حتی استفاده از بمب‌های فسفری مرتکب جنایات جنگی شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اقدامات رژیم صهیونیستی یادآور رفتار نازی‌ها است، تصریح کرد: در صورتی که رژیم صهیونیستی به‌دنبال جبران شکست خود با تداوم این جنایات باشد، ابعاد تحولات گسترش خواهد یافت.

رئیسی در ادامه تشریح جنایات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: حدود دو سوم شهدای غزه در حملات صهیونیست‌ها زن و کودک هستند، نیم میلیون نفر طی روزهای اخیر آواره شده‌اند و کمبود اقلام اساسی جان بسیاری از غیرنظامیان را به مخاطره انداخته است.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم پایان فوری بمباران مناطق مسکونی غزه گفت‌: کوچ دادن اجباری ساکنین غزه از زادگاهشان نه عملی است و نه با اصول و قوانین بین‌المللی سازگاری دارد و گروه‌های مقاومت فلسطینی و همه ملت‌های آزاده جهان در مقابل این جنایات خواهند ایستاد.

رئیسی با انتقاد از روایت ناصحیح و ناقص رسانه‌های غربی نسبت به آنچه علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه می‌گذرد، تصریح کرد: نباید جای ظالم و مظلوم را عوض کرد و با مقصر دانستن قربانیان به‌دنبال تبرئه ظالم و جنایتکار بود. آنچه پیش از هر اقدامی باید مورد توجه قرار گیرد فشار بر این رژیم برای توقف جنایت علیه غیرنظامیان و رفع محاصره غزه است.

رئیس جمهور با تاکید بر مسئولیت کشورهای غربی و سازمان‌های بین‌المللی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی، قطع فوری بمباران مناطق مسکونی غزه، رفع محاصره و رساندن آب، برق، سوخت و اقلام اساسی به این منطقه و توجه به حقوق حقه مردم فلسطین را به عنوان سه اقدام اصلی برای جلوگیری از گسترش بحران در منطقه ضروری دانست.

دکتر رئیسی لحظات و دقایق را برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی و جلوگیری از گسترش دامنه بحران به دیگر نقاط منطقه، مهم و حیاتی دانست و تاکید کرد: کشورهای غربی و سازمان‌های بین‌المللی باید فورا نسبت به مسئولیت خود در این زمینه اقدام کنند.

رئیس جمهور با طرح این پرسش جدی از کشورهای غربی و حامیان رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه کشتار 700 کودک مظلوم و بی‌گناه غزه توسط این رژیم با کدام ملاک و معیاری قابل توجیه است، افزود: اگر معتقد به خدا هستید جواب خدا را چه می‌دهید؟ و اگر معتقد نیستید جواب وجدان انسانی یا تاریخ را چه خواهید داد؟ چگونه می‌توانید در مقابل کودک‌کشی این رژیم جنایتکار آن‌هم در جلوی چشم جهانیان پاسخگو باشید؟

وی همچنین با انتقاد از دولت فرانسه بابت جلوگیری از برپایی راهپیمایی حامیان مردم فلسطین در این کشور خطاب به آقای مکرون گفت: اجازه ندهید در تاریخ از نام کشور فرانسه به عنوان کشور حامی رژیم کودک‌کش صهیونیستی یاد شود و برای جلوگیری از ظلم و بی‌عدالتی علیه یک ملت مظلوم نقش آفرینی کنید.

رئیسی حمایت از حقوق مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت خود را سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: معتقدیم دفاع از جریان مقاومت فلسطین دفاع از ملتی مظلوم است که مورد ستم قرار گرفته است.

«امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز در این مکالمه تلفنی ضمن ابراز نگرانی از تشدید بحران در نوار غزه، استفاده از نقش تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در منطقه برای کنترل اوضاع را خواستار شد که در پاسخ به او گفته شد گروه‌های مقاومت خود صاحب تشخیص و تصمیم هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار