کد خبر: ۲۲۹۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
«تجارت آنلاین» از فاجعه انسانی و شهادت صدها غیرنظامی فلسطینی در بیمارستان «المعمدانی» غزه گزارش می‌دهد؛
جنگ غزه در شرایطی دوازدهمین روز خود را از سر گذراند که جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان المعدانی غزه، جهانیان را در بهت و ماتم فرو برد.

رژیم خون آشام صهیونیستی

گروه سیاسی: رژیم صهیونیستی، بر خلاف تمامی موازین اخلاقی و حقوق‌بشری، شبانگاه سه‌شنبه (25 مهر) با حمله به این بیمارستان بیش از 500 نفر از شهروندان بی‌گناه و غیرنظامی را به شهادت رساند تا نشان دهد که این رژیم جعلی هیچ محدودیتی برای کرامت و شرافت انسانی قائل نیست. رژیم صهیونیستی و سران کودک‌کش آن در میان حمایت‌های بی‌دریغ غربی‌ها اعم از آمریکا و اروپا، انسانیت را قصاص کردند تا تحفه‌ای در آستانه سفر بایدن به تل‌آویو باشد.

واکنش‌های جهانی به نسل‌کشی صهیونیست‌ها در بیمارستان المعمدانی غزه
جنایات هولناک صهیونیست‌ها در حمله به بیمارستان المعمدانی و نسل کشی غیرنظامیان در این منطقه، واکنش‌های بزگ جهانی را به همراه داشت. در مهم‌ترین واکنش، مقام‌های سیاسی مختلف کشورمان یک صدا، این جنایت را محکوم و کشورهای اسلامی را به وحدت و ضرورت عدم سکوت در مقابل رژم صهیونیستی دعوت کردند. دولت جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی تاکید کرد؛ لازم است تمامی ملت‌های مسلمان و دولت‌های اسلامی در مقابل این رژیم جعلی به پا خیزند و با به‌کارگیری همه ابزارهای لازم به این ظلم بی‌انتها و کشتار مسلمانان بی‌گناه پایان دهند. سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ضمن محکومیت جنایت شنیع رژیم صهیونیستی در بمباران این بیمارستان در غزه و تسلیت به مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه، همه فلسطینی‌ها گفت: باید ضمن توقف فوری این جنایات، عاملان و حامیان آن مورد مواخذه و محاکمه قرار گیرند. محمد باقر قالیباف نیز رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود امت اسلام برای مبارزه با ظلم رژیم شیطانی صهیونیستی اقدامات عملی را انجام دهند. همچنین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که در جده حضور دارد با اشاره به جنایت هولناک صهیونیست‌ها در بمباران بیمارستان المعمدانی تصریح کرد: زمان برای اتحاد جهانی بشریت علیه این رژیم جعلی منفورتر از داعش و ماشین کشتارش فرارسیده است.
در سطحی دیگر، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل هم بامداد چهارشنبه در واکنش به حمله به بیمارستان «المعمدانی» در نوار غزه، گفت که از کشته‌شدن صدها فلسطینی وحشت‌زده شده است! گوترش ضمن محکوم کردن حمله به این بیمارستان، اظهار داشت: «قلب من با خانواده‌های قربانیان است. بیمارستان‌ها و پرسنل پزشکی تحت قوانین بشردوستانه بین‌المللی محافظت می‌شوند». صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز حمله به این بیمارستان را به شدت محکوم کرد و خواستار آتش‌بس فوری شد. «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه هم به این حمله واکنش نشان داد و در این باره گفت: «حمله به بیمارستانی که زنان، کودکان و غیرنظامیان بی‌گناه را درمان می‌کند، آخرین نمونه از حملات اسرائیل است که از اساسی‌ترین ارزش‌های انسانی خالی است. من از همه بشریت می‌خواهم که برای توقف این وحشی‌گری بی‌سابقه در نوار غزه اقدام کنند». وزارت خارجه قطر هم در بیانیه‌ای حمله به بیمارستان المعمدانی غزه را محکوم کرد و آن را کشتاری وحشیانه و جنایت علیه غیرنظامیان خواند. وزیر امور خارجه اردن هم در این خصوص اعلام کرد که نشست سران اردن، آمریکا، مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین که قرار بود روز چهارشنبه در امان برگزار شود را لغو کرده است.
«محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم صبح دیروز چهارشنبه در سخنانی ضمن توصیف بمباران هوایی بیمارستان «المعمرانی» توسط رژیم صهیونیستی به «جنایت جنگی»، اذعان کرد که تل‌آویو خطوط قرمز را رد کرده است. وی گفت: بمباران بیمارستان المعمرانی غزه توسط اسرائیل یک تراژدی بزرگ و جنایت جنگی فجیع است که قابل تحمل نیست و «تجاوز به مردم ما باید متوقف شود». «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر هم گفت: «من حمله اسرائیل به بیمارستان غزه را شدیداً محکوم می‌کنم، این اقدام نقض آشکار قوانین بین‌المللی است». وزارت خارجه عربستان هم شامگاه سه‌شنبه در بیانیه‌ای ضمن درخواست از جامعه بین‌الملل برای دوری از معیارهای دوگانه در قبال جنایت صهیونیست‌ها، حمله وحشیانه اسرائیل به بیمارستان المعمدانی نوار غزه را به شدت محکوم کرد. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هم در اظهاراتی حمله به بیمارستان غزه را فاجعه انسانی خواند و خواستار توقف فوری جنگ شد. «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه هم اظهار داشت:‌ «حمله به بیمارستان غزه را که منجر به تلفات بسیاری از فلسطینی‌ها شد محکوم می‌کنیم. هیچ چیز نمی‌تواند بمباران یک بیمارستان و هدف قرار دادن غیرنظامیان را توجیه کند». سخنگوی وزارت خارجه چین نیز گفت پکن از حمله به بیمارستان در غزه شوکه شده و آن را شدیداً محکوم می‌کند.

بالا رفتن آمار شهدا به 3300 نفر
واپسین گزارش‌ها از غزه، از وخامت شدید اوضاع در این باریکه حکایت دارد. وزارت بهداشت غزه از افزایش تلفات شهدا و قربانیان خبر داد و اعلام کرد که تجاوزات ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی بیش از ۳۳۰۰ شهید و ۱۱۰۰۰ زخمی برجای گذاشته است که بیشتر آنها کودک و زن هستند. خبرنگار المیادین اعلام کرد، هزاران خانواده در غزه بدون سرپناه هستند و در خیابان‌ها می‌مانند و اکثر بیمارستان‌ها درهای خود را به روی آوارگان باز کرده‌اند. این خبرنگار افزود: بیش از ۱۵۰۰ جسد همچنان زیر آوار هستند و فاجعه زیست محیطی را در پی دارد. به گفته این خبرنگار، بیش از ۳۰ مرکز بهداشتی در غزه دیگر قابل استفاده نیستند و تعطیلند، برخی بیمارستان‌ها نیز همچنان در معرض تهدید حملات هستند. طبق گزارش این خبرنگار، بطری‌های آب معدنی در بازارها تمام شده و کمبود شدید مواد غذایی در سراسر غزه گزارش شده است. وزیر بهداشت فلسطین نیز گفت، در غزه کمبود شدید دارو وجود دارد و در انتقال زخمی‌ها به بیمارستان‌ها مشکل جدی وجود دارد.

حضور بایدن در تل‌آویو برای حمایت از جنایات تل‌آویو
مطابق اعلام‌های قبلی، دیروز –چهارشنبه- جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با هدف نشان دادن حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در مواجهه با عملیات نیروهای مقاومت فلسطین وارد تل‌آویو شد. این سفر در شرایطی صورت گرفت که قبل‌تر دیدار بایدن با سران سه کشور
مصر، اردن و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز برنامه‌ریزی شده بود که در نتیجه حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان «المعمدانی» در نوار غزه و شهادت بیش از 500 شهروند فلسطینی لغو شد. طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «الجزیره»، نتانیاهو خطاب به بایدن در ادامه اذعان کرد: «من می‌دانم که شما هم در عزم ما برای بازگرداندن کسانی که توسط حماس ربوده شده‌اند، همراه ما هستید». نخست‌وزیر رژیم اشغالگر ضمن تاکید بر اینکه «جهان باید برای شکست حماس متحد شود»،
به بایدن گفت: «شما اولین رئیس‌جمهور [آمریکایی] هستید که در شرایط جنگی به اینجا آمده است». رئیس‌جمهور آمریکا نیز در مقابل و در دیدار با نتانیاهو درباره حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به بیمارستان «المعمدانی» مدعی شد: از انفجار بیمارستان ناراحت و عصبانی شدم اما به نظر می‌رسد که این حمله «کار دیگران است نه شما [اسرائیل]». وی طی ورود به تل‌آویو، درباره هدفش از این سفر گفت: می‌خواستم به اسرائیل بیایم تا مردم آن و تمام جهان بدانند که ما در کنار اسرائیل می‌ایستیم». بایدن با تکرار این ادعا که «حماس جنایاتی انجام داد»، افزود: می‌خواهیم مطمئن شویم که اسرائیل هر آنچه برای پاسخ به حملات حماس نیاز است، را در اختیار دارد. رئیس‌جمهور آمریکا خطاب به نتانیاهو مدعی شد: جهان نظاره‌گر است تا ببیند ما چه خواهیم کرد و من مشتاقانه منتظر گفت‌وگوهای عمیق با شما هستم. همچنین، رئیس‌جمهور آمریکا با شرکت در جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اذعان کرد: کابینه جنگ اسرائیل متحد است و ما مانند گذشته به حمایت از آن‌ها ادامه خواهیم داد.

برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در جده درباره فلسطین
پس از چند روز تعلل، بالاخره دیروز –چهارشنبه- نشست فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی با حضور وزرای خارجه و مقامات کشورهای عضو دقایقی قبل در جده آغاز به کار کرد. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که شب گذشته برای شرکت در این نشست در رأس هیأتی راهی جده شد، در نشست دیروز (چهارشنبه) ۲۶ مهر ماه حضور پیدا کرد. امیرعبداللهیان در نشست اضطراری کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای امور خارجه که اکنون در جده عربستان گفت: رژیم صهیونیستی مرتکب کشتار در بیمارستان المعمدانی غزه شد و این کشتار چهره شیطانی نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را نشان داد. وی تاکید کرد که مسئولیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه برعهده آمریکا است. امیرعبداللهیان گفت: منطقی نیست که مقاومت بیمارستان المعمدانی را بمباران کرده باشد. وزیر خارجه ایران در ادامه گفت: باید دادگاه بین‌المللی مختص جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی تشکیل داد. وی گفت: زمان آن رسیده است که کشورهای اسلامی روابط خود را به طور کامل با رژیم صهیونیستی قطع کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار