کد خبر: ۲۲۹۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
اپل قرار است در آخرین مراسم خود در سال ۲۰۲۳ که ۳۰ اکتبر (دوشنبه هشتم آبان) برگزار می‌شود، مدل‌های جدید رایانه مک را معرفی کند.

مک بوک جدید اپل رونمایی می‌شود

شرکت اپل برنامه‌هایی را برای مراسم هفته آینده خود که آن را «به شکل ترسناکی سریع» نامیده است، اعلام کرد. این مراسم ساعت پنج بعدازظهر به وقت کالیفرنیا برگزار می‌شود و در وب سایت اپل و در سرویس‌های ویدئویی آنلاین مانند یوتیوب پخش می‌شود.

لوگوی این رویداد به آیکن «مک فایندر» (اپلیکیشن مدیریت فایل‌ها) تغییر پیدا کرده است که نشان می‌دهد رایانه‌های جدید مک، محصول اصلی مراسم هفته آینده خواهند بود.

این دومین رونمایی محصول اپل در ماه میلادی جاری خواهد بود. این شرکت هفته گذشته قلمی را برای آی‌پد رونمایی کرد که ویژه دانش آموزان است.

موجودی رایانه‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی مک بوک پرو و همچنین رایانه رومیزی آی‌مک در فروشگاه‌های اپل و فروشگاه‌های اینترنتی دیگر کاهش پیدا کرده است و به مصرف کنندگانی که به دنبال سفارش این مدل‌ها از وب سایت اپل هستند، اعلام شده است که تا نوامبر، نمی‌توانند محصول مورد نظرشان را دریافت کنند. اینها نشانه‌ای از در راه بودن محصول جدید هستند.

اما ساعت ۵ بعدازظهر برای این رویداد، غیرمعلوم است. اپل معمولا مراسم‌های خود را در صبح برگزار می‌کند. در این بین، عنوان مراسم که «به شکل ترسناکی سریع» است، می‌تواند نشان دهنده آن باشد که اپل آماده است تراشه M۳ Mac را معرفی کند که عملکرد رایانه‌های این شرکت را به میزان قابل ملاحظه‌ای بهبود خواهد داد. تِم و زمان برگزاری رویداد هم ممکن است اشاره‌ای به هالووین باشد که روز بعد برگزار می‌شود.

پیش از این بلومبرگ نیوز گزارش کرده بود اپل آماده عرضه مدل جدید آی‌مک با تراشه M۳ و مک بوک پرو جدید با تراشه‌های M۳ پرو و M۳ مکس می‌شود. نسل جدید مدل رده بالای مک بوک پرو هم  قطعه گرافیکی حداکثر ۴۰ هسته‌ای و پردازنده ۱۶ هسته‌ای خواهد داشت. نسخه M۳ مک بوک ایر تا سال آینده عرضه نخواهد شد.

هر چند اپل معمولا مدل‌های جدید آی‌پد را در اکتبر عرضه می‌کند اما این شرکت قصد ندارد تا بهار آینده، در لاین تبلت خود تغییری دهد. اپل روی به‌روزرسانی برای آی‌پد مینی، ایر و مدل‌های رده پایین با نمایشگر OLED کار می‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل در ژانویه، مراسم مجازی در وب سایت خود برای رونمایی محصولات جدید کوچک نظیر مدل‌های فعلی مک بوک پرو و مک مینی برگزار کرد اما از قبل درباره این مراسم اطلاع رسانی نکرده بود. این نشان می‌دهد که مراسم هفته آینده ممکن است بزرگتر و مهم‌تر باشد.

برچسب ها: مک بوک ، لپ تاپ ، اپل
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار