کد خبر: ۲۲۹۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸
جماران : غذاهای پر قند و شیرینی‌هایی که به عنوان صبحانه پنهانی وارد تغذیه ما می‌شوند، در نهایت در صبح (یا در بقیه روز) کمکی به ما نمی‌کنند

برنامه‌هایی که ما با آن روز خود را شروع می‌کنیم می‌تواند به شدت بر چگونگی ادامه روزمان تأثیر بگذارد. به همین دلیل است که گفته می‌شود صبحانه مهمترین وعده غذایی در روز است.

 

چه مواد مغزی را در صبحانه نخوریم یا کمتر بخوریم ؟

شکر اضافه شده نخورید

همه ما هر از گاهی یک دونات را برای صبحانه دوست داریم، اما غذاهای پر قند و شیرینی‌هایی که به عنوان صبحانه پنهانی وارد تغذیه ما می‌شوند، در نهایت در صبح (یا در بقیه روز) کمکی به ما نمی‌کنند. آنها به سرعت متابولیزه می‌شوند که منجر به افزایش سریع سطح انرژی و متعاقب آن سقوط سریع می‌شود و اغلب سستی، ضعف و احساس گرسنگی در مدت کوتاهی پس از خوردن غذا را به همراه می‌آورند. به علاوه، قند اضافه شده بیش از حد می‌تواند به التهاب در بدن کمک کند که سیستم ایمنی و سلامت کلی را مختل می‌کند. اگر عاشق چیزی شیرین برای وعده صبحانه هستید، باید بدانید که تنها نیستید! با این حال، شیرینی های گهگاهی را انتخاب کنید و آن را در کنار یک شیرینی که منبع پروتئین و فیبر است، بخورید. شیرین کننده های خود را محدود کنید و یا سعی کنید از شیرین کننده های کمتر تصفیه شده مانند شربت افرا واقعی، خرما، مربای کامل میوه یا عسل استفاده کنید.

همچنین به یاد داشته باشید که بسیاری از غذاهای «سالم» صبحانه مملو از قندهای اضافه شده هستند؛ مانند بلغور جو دوسر فوری طعم‌دار، چوبهای طعم دارشده، ماست‌ها، آب‌میوه‌ها و اسموتی‌های خاص، گرانولا، غلات و غیره . پس برای آگاهی بهتر از میزان شکری که واقعا در زمان صبحانه دریافت می‌کنید، برچسب‌های تغذیه را بررسی کنید.

سدیم بالا غذای مناسب صبحانه نیست

با مجموعه ای از محصولات گوشتی شور که اغلب همراه با یک صبحانه مقوی مانند بیکن، سوسیس و ژامبون هستند، میزان سدیم مصرف شده می‌تواند در حد زیادی افزایش یابد. مقادیر بیش از حد سدیم در مدت زمان طولانی می‌تواند منجر به افزایش فشار خون شود، اما حتی در کوتاه‌مدت، یک وعده غذایی با سدیم بالا می‌تواند احساس نفخ و بی‌حالی در شما ایجاد کند و این ایده مناسبی برای شروع روز نیست.

چربی اشباع و کلسترول را اول صبح نخورید

بسیاری از غذاهای صبحانه نیز می‌توانند سرشار از چربی اشباع شده و کلسترول غذایی باشند. این نوع چربی ها به طور کلی سطح کلسترول و تری گلیسیرید خون شما را بالا می‌برند. برخی تحقیقات جدید نشان می‌دهند چربیها، آن‌طور که قبلا تصور می‌شد، با بیماری قلبی کاملا مرتبط نیستند. با این حال، ما می‌خواهیم از مصرف زیاد این مواد مغذی خودداری کنیم، زیرا آنها هنوز هم این پتانسیل را دارند که بر سلامت قلب ما تاثیر منفی بگذارند.

غذایی که باعث کم آبی بدن شود ممنوع

استفاده از غذاهای فوق فرآوری شده، که اغلب تمام مواد مغذی ذکر شده را ترکیب می‌کنند، می توانند چنین پیامدی داشته باشند به طور کلی، این غذاها با افزایش التهاب در سراسر بدن و خطر کلی بیماری مزمن مرتبط هستند. به علاوه، آنها انرژی پایداری را که واقعاً در یک صبحانه سالم به دنبال آن هستید، به شما ارائه نمی‌دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار