کد خبر: ۲۲۹۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات ۵٠٠ میلیارد ریالی به دهه شصتی‌ها ۳۶ ماه تعیین شده است. تسهیلات ارائه شده برمبنای عقد قرارداد قرض‌الحسنه و با کارمزد ۴ درصد است که سالانه و براساس مانده بدهی محاسبه و دریافت می‌شود و دهه شصتی‌ها باید دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران باشند.

چگونه وام ۵٠٠ میلیون تومانی بگیریم؟

اعطای تسهیلات ازدواج، جهیزیه و اشتغال به دهه شصتی‌هایی که امسال ازدواج کرده‌اند، اتفاق قابل توجهی است که در دولت سیزدهم شاهد آن هستیم.

به گزارش همشهری آنلاین، این تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال برای ازدواج، تا سقف ۲ میلیارد ریال برای خرید جهیزیه و ۲ میلیارد ریال برای تسهیلات اشتغال و در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به زوج‌های متولد دهه ۶۰ اعطا می‌شود، اما بسیاری از زوجین دهه شصتی نتوانسته‌اند تسهیلات تعیین شده را دریافت کنند و این امر اعتراض آن‌ها را به‌دنبال داشته است، اما دلیل پرداخت نشدن این تسهیلات به تعدادی از زوجین دهه شصتی چه بوده است؟

به گفته معصومه فلاحیان، معاون بررسی‌های راهبردی معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده این تسهیلات فقط به زوجین دهه شصتی تعلق می‌گیرد که در روستا‌ها یا شهر‌های کم‌جمعیت سکونت دارند.

فلاحیان دراین‌باره می‌گوید: «در این طرح متولدین دهه ۶۰ ساکن در مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت در صورت ازدواج و احراز شرایط از تسهیلات ازدواج، خرید اقساطی جهیزیه و اشتغال برخوردار می‌شوند.»

دومین شرطی که جامعه هدف دریافت تسهیلات تعیین شده را محدودتر می‌کند، تاریخ عقد زوجین است و همه زوجین دهه شصتی از این تسهیلات برخوردار نمی‌شوند. فلاحیان می‌گوید: «زوجینی که تاریخ تولد آن‌ها از اول فروردین سال ۱۳۶۰ تا پایان اسفند ماه سال ١٣٦٠ و تاریخ عقد آن‌ها از ۱۴۰۲/۰۳/۳۰ تا ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ باشد، شرایط دریافت تسهیلات را دارند.»

علت تعیین این محدوده زمانی به زمان تصویب و اجرایی شدن این قانون برمی گردد. بر اساس قوانین کشور، قوانین عطف به ماسبق نمی‌شوند و مصوبات زمانی ضمانت اجرا پیدا می‌کنند که مراحل طرح تا تصویب را طی کرده، به قوانین قابل اجرا تبدیل شوند. فلاحیان ثبت نام را اولین مرحله دریافت تسهیلات عنوان می‌کند و می‌گوید: «زوج‌های دارای شرایط ساکن روستا‌ها با مراجعه به درگاه معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری (www. women. gov. ir)، می‌توانند از نحوه ثبت نام آگاه شده و نام‌نویسی کنند.»

حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات ۵٠٠ میلیارد ریالی به دهه شصتی‌ها ۳۶ ماه تعیین شده است. تسهیلات ارائه شده برمبنای عقد قرارداد قرض‌الحسنه و با کارمزد ۴ درصد است که سالانه و براساس مانده بدهی محاسبه و دریافت می‌شود و دهه شصتی‌ها باید دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران باشند.

وام خرید اقساطی جهیزیه به‌صورت کالاکارت اعطا می‌شود و متقاضی تسهیلات کالا کارت باید حداکثر ظرف مدت ٢ ماه از تاریخ اعطا تسهیلات، نسبت به خرید کالا و یا خدمات از شبکه پذیرندگان اقدام نماید، در غیر اینصورت، بانک نسبت به تسویه تسهیلات مزبور ازمحل حساب‌های گیرنده تسهیلات نزد بانک، بدون نیاز به انجام هرگونه تشریفات قانونی و اداری و قضایی اقدام خواهد کرد. همچنین نوع ضمانت تسهیلات گیرندگان بر اساس اعتبارسنجی سامانه ضمان بانک صورت می‌پذیرد که ممکن است یک ضامن یا سفته الکترونیکی تعیین شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار