کد خبر: ۲۳۰۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
در عملیات محیط زیست 3 توله خرس دنا نجات پیدا کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از نجات ۳ قلاده خرس قهوه ای گرفتار شده در استخر آب کشاورزی در محدوده ضلع شمالی دنا خبر داد. 

اسلام جاودان خرد گفت: مردم طبیعت دوست یکی از روستاهای پادنا واقع در ضلع شمالی منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا، طی تماسی با محیط بانان از گرفتار شدن ۳ قلاده خرس قهوه ای در استخر بدون آب در محدوده باغات روستا خبر دادند. 

جاودان خرد گفت: فورا اکیپی از محیط بانان مجرب با تجهیزات مناسب به محل اعزام می شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت : مشاهدات میدانی محیطبانان حاکی از آن بود که سه قلاده خرس در استخری بدون آبی گرفتار شدند که اطراف آن کاملا با فنس کشی محافظت شده بود اما گوشه ای از این فنس باز مانده بود که خرس ها از همین مسیر وارد استخر شده و گرفتار شدند. 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گفت: با توجه به فرا رسیدن شب ماموران در گوشه ای از استخر  نردبانی را که به صورت امانی از هلال احمر بیده گرفته بودند تعبیه نموده و بنا به رعایت مسائل ایمنی کمی از استخر فاصله گرفتند. 

جاودان خرد گفت: خوشبختانه هر سه قلاده خرس از مسیر نردبان بالا آمده و بدون کوچکترین آسیبی نجات پیدا کرده و به دامان دنا بازگشتند. 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان ضمن تشکر از همکاری خوب مردم و مسوولان در نجات این گونه شاخص جانوری استان تصریح کرد : با توجه به همجواری مناطق حفاظت شده دنا با ۴۲ روستا و ۲ شهر و فصل برداشت محصولات کشاورزی این امکان وجود دارد که حیات وحش به حاشیه باغات، اراضی کشاورزی و روستاها بیایند، فلذا ار مردم تقاضامندیم که ضمن اندیشیدن تدابیر امنیتی در حاشیه باغات و استخرهای آبی اراضی خود در صورت مشاهده چنین مورادی موضوع را به سامانه رایگان ۱۵۴۰ یا نزدیک ترین پاسگاه محیط بانی خود اطلاع دهند.

پایان پیام/
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار