کد خبر: ۲۳۰۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
یکی از بزرگترین مشکلاتی که ویلا‌های شمال به خصوص ویلا‌هایی که در مناطق بسیار مرطوب قرار دارند، رطوبت است. رطوبت در دیوار‌های ویلا، کف ویلا، پشت بام ویلا و یا حتی در مبلمان ویلا دیده می‌شود.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که ویلا‌های شمال به خصوص ویلا‌هایی که در مناطق بسیار مرطوب قرار دارند، رطوبت است. رطوبت در دیوار‌های ویلا، کف ویلا، پشت بام ویلا و یا حتی در مبلمان ویلا دیده می‌شود. از دلایل ایجاد رطوبت در ویلا می‌توان به ترکیدگی لوله‌های آب، ترک در سقف و دیوار‌ها و همچنین نفوذ آب باران، آب‌بندی نامناسب و یا رطوبت بیش از حد اشاره کرد. این مشکل نه تنها منجر به پوسیدگی و از بین رفتن تدریجی بافت‌های مختلف ویلا می‌شود، بلکه خسارات مالی عمده‌ای را به همراه خواهد داشت و از همه مهمتر امنیت ویلا را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در واقع در صورت بروز هرگونه حادثه در ویلا ممکن است آسیب جدی به ویلا وارد شود و ویلا دیگر ایمنی و استحکام قبلی ر را نداشته باشد.

در این مقاله قصد داریم در مورد چگونه از ورود رطوبت به ویلا جلوگیری کنیم صحبت کنیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 برای مشاهده و خرید ویلا در نوشهر می توانید به تیم املاک تعطیلات مراجعه کرد.

چگونه از ورود رطوبت به ویلا جلوگیری کنیم؟

 

مشکل ورود رطوبت به ویلا

علاوه بر مشکلاتی مانند گرمای آزاردهنده در تابستان، نفوذ رطوبت به داخل خانه باعث بروز مشکلات زیر می‌شود:

 

  • خشک نشدن لباسها
  • آسیب به شیرآلات فلزی و لوازم خانگی
  • کاهش استحکام ساختمان
  • پوسیدگی و باد کردن اشیاء چوبی
  • آسیب به ظاهر دیوارهای خانه و کنده شدن گچ آنها
  • زنگ در و پنجرهها
  • ایجاد بیماریهایی مانند روماتیسم و ​​بیماریهای قارچی در بین ساکنین خانه

 

از بین بردن رطوبت ویلا

اگر می‌خواهید از مشکلات ناشی از رطوبت زیاد جلوگیری کنید، باید روش‌های مختلف زیر را برای از بین بردن رطوبت ویلای خود امتحان کنید:

 

حذف اسکلت فلزی

بدیهی است که بسیاری از فلزات به خصوص تیرآهن مقاومت کمی در برابر رطوبت دارند و پس از مدتی در اثر زنگ زدگی دچار پوسیدگی می‌شوند. به همین دلیل در ساخت ویلا در شمال بهتر است به اسکلت بتنی تکیه کنید و در صورت امکان اسکلت فلزی را با اسکلت استیل جایگزین کنید.

 

پشت بام شیروانی دار

در طول قرن‌ها، معماری در شمال با سقف‌های شیروانی تزئین شد. این نوع سقف‌ها با هدایت آب باران به سمت پایین از ورود رطوبت به داخل ویلا جلوگیری می‌کنند. از مواد جدید ضد زنگ برای ساخت سقف استفاده کنید و از سالم ماندن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

 

استفاده از درب و پنجره پی وی سی

در و پنجره‌های چوبی یا فلزی نه تنها ضد آب هستند، بلکه نمی‌توانند مانع از ورود رطوبت به خانه شوند. بنابراین بهترین انتخاب برای ساخت ویلا در شمال کشور استفاده از درب و پنجره‌های پی وی سی و دوجداره است که علاوه بر عایق بودن در برابر بخار آب نیز مقاوم هستند.

 

استفاده از لوله‌های پلاستیکی

اقدام دیگری که به رفع رطوبت خانه در شمال کشور کمک می‌کند، تعویض لوله‌های فلزی با لوله‌های پلاستیکی ضد آب است.

برای خرید ویلا در رویان می توانید به سایت املاک تعطیلات مراجعه کنید.

چگونه از ورود رطوبت به ویلا جلوگیری کنیم؟

 

نصب رطوبت گیر

فناوری‌های جدید وسایل مختلفی را برای کاهش رطوبت داخل ساختمان‌ها ایجاد کرده‌اند. این اختراعات بشری با افزایش جریان هوا و ایجاد تهویه یا با جذب رطوبت و جمع‌آوری آن در مخزن به تهویه هوا کمک می‌کند.

از جمله رطوبت گیر‌های رایج می‌توان به دستگاه‌های تهویه مطبوع یا رطوبت گیر اشاره کرد. این فن‌ها از طریق لوله‌ای بخار آب را از ساختمان خارج می‌کنند و دمای داخلی را بسته به فصل متعادل می‌کنند.

از عایق‌های مقاوم در برابر رطوبت استفاده کنید

اگر ویلای شما بیش از حد رطوبت می‌گیرد و بار‌ها این موضوع را تجربه کرده‌اید، باید از عایق‌های ضد رطوبت استفاده کنید. بسیاری از رنگ‌های ساختمانی و همچنین کاغذ دیواری‌ها و دیوارپوش‌ها خاصیت عایق رطوبتی دارند و از نفوذ رطوبت به دیوار‌ها جلوگیری می‌کنند. بسیاری از پوشش‌های عایق ظاهر زیبایی دارند و حتی می‌توانند فضای داخلی ویلای شما را جذاب‌تر کنند. بنابراین، می‌توانید از پوشش‌های عایق رطوبت برای حذف رطوبت و جلوگیری از مرطوب شدن دیوار‌ها استفاده کنید.

 

وسایل تهویه مناسب را در ویلا نصب کنید

نصب دستگاه‌های تهویه مناسب در قسمت‌های مختلف ویلا به خصوص در جا‌هایی که رطوبت برای مدت طولانی‌تری ادامه دارد می‌تواند بسیار مؤثر باشد. برای مثال می‌توانید یک سیستم تهویه مناسب در آشپزخانه و حمام نصب کنید تا به تدریج رطوبت را مکیده و از فضا خارج کند. اگر ویلای شما در منطقه بسیار مرطوب با رطوبت بالا قرار دارد، بهتر است از دستگاه‌های تهویه قوی‌تری استفاده کنید. گاهی لازم است حتی زمانی که در ویلا نیستید این سیستم‌ها را روشن کنید تا رطوبت به طور کامل از ویلا خارج شود.

 

از پنجره‌های دو جداره استفاده کنین

یکی دیگر از راه‌های کاهش رطوبت در ویلا استفاده از پنجره‌های دوجداره است. اگر در منطقه شرجی زندگی می‌کنید، به خصوص در فصل گرما نباید در و پنجره‌ها را برای تهویه هوا باز بگذارید، در غیر این صورت رطوبت به داخل ویلا نفوذ می‌کند. در عوض باید از پنجره‌های دو جداره استفاده کنید.

چگونه از ورود رطوبت به ویلا جلوگیری کنیم؟

 

لباس‌ها را بیرون از ویلا خشک کنید

یکی از دلایلی که باعث می‌شود ویلای شما نمناک شود، خشک شدن لباس در ویلا است. این باعث می‌شود تمام رطوبت و لباس‌های خیس در هوای ویلا پراکنده شود. سعی کنید از خشک کن استفاده کنید و هرگز لباس‌های خیس را در ویلا خشک نکنید.

 

استفاده از مواد با کیفیت بالا

اگر متوجه شدید که دیوار‌های ویلا، کف ویلا یا سقف دائماً نمناک است، باید مصالحی را که برای ساخت ویلا استفاده کرده‌اید، تعمیر و تعویض کنید. برای مثال لوله‌هایی که برای لوله کشی ویلا استفاده کرده‌اید ممکن است کیفیت کافی نداشته باشند و نشتی داشته باشند. بنابراین سعی کنید لوله‌های ویلایی را از نوع لوله‌های نسل جدید انتخاب کنید. هرچه مصالحی که برای ساخت و تعمیر ویلا انتخاب می‌کنید استانداردتر باشد، احتمال نشتی و رطوبت در ویلا کمتر خواهد بود. بد نیست هر از چند گاهی لوله‌های ویلا را چک کنید تا از پوسیدگی، نشتی و زنگ زدگی مطمئن شوید.

 

از نمک استفاده کنید

یکی از روش‌های قدیمی اما مؤثر برای رفع مشکل رطوبت ویلا و خانه می‌تواند استفاده از نمک باشد. می‌توانید در جایی که رطوبت هوا زیاد است از ظرف نمک استفاده کنید. شاید عجیب به نظر برسد، اما نمک می‌تواند تمام رطوبت محیط را جذب کند. این روش می‌تواند بسیار مفید باشد به خصوص اگر متوجه رطوبت در یک منطقه خاص شوید. اگرچه نمی‌توان از این روش انتظار استاندارد بالایی داشت، اما سادگی آن، آن را به روشی بسیار کارآمد و پاسخگو تبدیل می‌کند.

 

نتیجه‌گیری

در این مقاله در مورد راه‌های چگونه از ورود رطوبت در ویلا جلوگیری کنیم آشنا شدیم. رطوبت ویلا با تغییر بوی ویلا قابل مشاهده است. رطوبت بوی خاصی دارد و حتماً با ورود به فضا متوجه آن خواهید شد. حتی ممکن است رشد قارچ‌ها، کپک‌ها و حشرات را در ویلا مشاهده کنید که باز هم نشان‌دهنده مرطوب بودن ویلا است. برای جلوگیری از رطوبت ویلا سعی کنید در تعمیر ویلا از مصالح استاندارد استفاده کنید و هر از چند گاهی امکانات ویلا را بررسی کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار