کد خبر: ۲۳۰۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
حمیدرضا پاکروان با بیان اینکه کنترل قیمت، دست پلتفرمهای آنلاین نیست، گفت: در بسیاری مواقع پلتفرم‌های آنلاین را مقصر اتفاقات و یا متهم مشکلات پیش آمده می‌دانند، در صورتی که این آدرس غلط دادن به مخاطب است و ما همیشه در تلاشیم با نهادهای قانون‌گذار همراه باشیم.

کنترل قیمت، دست پلتفرمهای آنلاین نیست

حمیدرضا پاکروان با بیان اینکه کنترل قیمت، دست پلتفرمهای آنلاین نیست، گفت: در بسیاری مواقع پلتفرم‌های آنلاین را مقصر اتفاقات و یا متهم مشکلات پیش آمده می‌دانند، در صورتی که این آدرس غلط دادن به مخاطب است و ما همیشه در تلاشیم با نهادهای قانون‌گذار همراه باشیم.

به گزارش تجارت آنلاین، مدیرعامل شیپور در رویداد Startup Grind ماهان به بیان تجربه‌های خود در حوزه مدیریت و راه‌اندازی کسب و کارها پرداخت و با اشاره‌ به نقش مهم رقبا، به تیم‌ها و استارت‌آپ‌های جدید توصیه کرد هرگز رقبای تازه‌نفس را نادیده نگیرند. او در ادامه توضیح داد: من به استارت‌آپ‌ها و افراد دارای ایده توصیه می‌کنم در ابتدای راه لزوما به دنبال سرمایه‌گذار نباشند و سعی کنند با سرمایه‌های شخصی و تسهیلات کار را پیش ببرند‌.

پاکروان در ادامه گفت‌وگو با آرش سروری راهبر رویداد، چالش‌های کسب و کاری در ایران را هم متعدد عنوان کرد و افزود: تجارت الکترونیکی در ایران موضوع پیچیده‌ای است و زیاده‌روی در نظارت‌ها و کنترل دائمی رشد پلتفرم‌های آنلاین را سخت و کند کرده است‌‌.


او در ادامه گفت: در بسیاری مواقع پلتفرم‌های آنلاین را مقصر اتفاقات و یا متهم مشکلات پیش آمده می‌دانند، در صورتی که این آدرس غلط دادن به مخاطب است و ما همیشه در تلاشیم با نهادهای قانون‌گذار همراه باشیم. برای مثال احراز هویت یکی از عواملی است که باعث می‌شود آگهی‌های فیک (ساختگی) کم شود اما اینطور نیست که بتوان تمام آنها را از بین برد. اگر از مشاوران املاک قدیمی هم بپرسید می‌گویند برخی در روزنامه همشهری آگهی ساختگی می‌دادند تا کاربران با آنها تماس بگیرند تا گزینه‌های جدید را به آنها پیشنهاد دهند.


طبق گفته پاکروان در واقع کنترل قیمت دست پلتفرم‌ها نیست و این بازار ملتهب است که می‌توان در آن تشنج ایجاد کرد و در حال حاضر که بازار راکد است، طبیعتا دلالان هم نمی‌توانند با دستکاری قیمت‌ها به هدفی برسند و این زمان و شرایط اقتصادی است که این کار را امکان‌پذیرتر می‌سازد.

شیپور و دیوار روی قیمت‌ها ذی‌نفع نیستند

مدیرعامل شیپور در ادامه حوزه‌های فعالیت شیپور را به سه سرفصل املاک خودرو و عمومی تقسیم کرد و افزود: خوشحالیم که با دیوار در یک رقابت سالم فعالیت می‌کنیم‌ و با اینکه در برخی اوقات در رقابت تنگانگ با یگدیگر قرار می‌گیریم اما با تعامل و رفاقت مسائلمان را حل می‌کنیم‌. علاوه بر اینکه شیپور در شمال ایران در حوزه املاک سهم بیشتری از دیوار دارد.

وی ادامه داد: واقعیت آن است که شیپور و دیوار روی قیمت‌ها ذی‌نفع نیستند و قیمت‌ها هرچقدر بالا و پایین باشد برای ما تقاوتی ندارد، درآمد ما بالا بردن آگهی کاربران است و تفاوتی ندارد این آگهی در چه مورد با چه قیمتی باشد. این که ما به عنوان ذی‌نفعان در خصوص افزایش قیمت‌ها معرفی بشویم، آدرس غلط دادن است.

کلاهبرداری‌های مثلثی از آنچه در تبلیغات نشان داده می‌شود کمتر است

پاکروان خرید امن را یکی از راهکارهای جلوگیری از کلاهبرداری‌های مثلثی دانست و گفت: در پلتفرم‌هایی مثل ما می‌خواهند فروش برخی کالاها را ممنوع کنیم، در صورتی که ما پلتفرم‌ها از قیمت‌های فروش ذینفع نیستیم و اینجاست که رگولاتور باید اجازه بدهد بازار تعیین کننده باشد.


مدیرعامل شیپور در ادامه از چالش منابع انسانی در استارت‌آپ‌ها هم صحبت کرد و افزود: در حال حاضر از مهاجرت نیروها و کمبود نیروی نخبه در رنجیم اما به نظر می‌رسد بحران در حال جدی‌تر شدن است. چون جمعیت ایران رو به پیری است و زاد و ولد هم به شکل چشم‌گیری کاهش یافته است.


او همچنین در بخش پرسش و پاسخ دلیل حضور کمرنگ‌تر شیپور را ذخیره منابع و افزایش بهره‌وری عنوان کرد و از برنامه‌های آینده شیپور خبر از تغییرات جدید در حوزه املاک داد و در پاسخ به پیوست مبنی بر چگونگی انجام معاملات روی پلتفرم شیپور توضیح داد: تراکنش‌ها روی پلتفرم شیپور صورت نمی‌گیرد بلکه ما از طریق آژانس‌های املاک طرف قرارداد معاملات را انجام خواهیم داد.
او در زمینه ورود به بورس هم پاسخ داد: هیات مدیره باید در این زمینه تصمیم بگیرند و این تصمیمی با چالش‌های فراوان است که باید به شکلی منطقی بررسی شود.

استارت‌آپ گرایند چیست؟

بر اساس این گزارش استارت‌آپ گرایند ( Startup Grind) برنامه‌ای در جهت حمایت از کارآفرینان و بنیانگذاران کسب و کارهای نوپا و تقویت روابط کاری آنها در جامعه است که با هدف آموزش، تشویق و ارتباط سازی شکل می‌گیرد.استارت‌آپ گرایند با برگزاری رویدادهای ماهانه از موسسان موفق استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای مبتنی بر وب و فناوری دعوت می‌کند تا طی یک مصاحبه دوستانه، کسب و کار و زندگی حرفه‌ای خود را با حاضرین سهیم شده و از چالش‌ها و موفقیت‌های خود سخن بگویند. این رویداد در مدرسه عالی کسب‌وکار ماهان برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: