کد خبر: ۲۳۰۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
از ۱۱ مدل خودرو عرضه شده در دور پنجم عرضه خودروهای خارجی ۱۰ مدل چینی و یک مدل ژاپنی است.

دور پنجم عرضه خودروهای خارجی‌ در قرق چینی‌ ها

همشهری نوشت: سامانه یکپارچه خودروهای خارجی روز گذشته برای پنجمین بار بازگشایی شد تا متقاضیانی که اسفند سال گذشته در اولین نوبت فروش یکپارچه خودروهای خارجی ثبت‌نام کرده‌ و خودرو مورد نظر خود را در چهار عرضه قبلی پیدا نکرده‌اند بتوانند گزینه مورد نظر خود را از میان عرضه شده‌های دور جدید انتخاب کنند.

در این دور ۱۱ مدل خودرو برای عرضه معرفی شده و بر اساس اعلام مدیر سامانه یکپارچه، متقاضیان تا آخر وقت فردا چهارشنبه ۱۵ آذر فرصت دارند برای انتخاب خودرو مورد نظرشان در این دور اقدام کنند.

عرضه خودروهای وارداتی در سایت سامانه یکپارچه، از مهرماه امسال تاکنون بدون وقفه ادامه داشته و تاکنون ۱۹ مدل خودرو خارجی در چهار دور عرضه در معرض انتخاب متقاضیان قرار گرفته است. در تازه‌ترین دور عرضه ۱۱ مدل خودرو روی سایت قرار گرفته از این تعداد تنها دو خودرو جیلی و ونوسیا جدید هستند.

نگاهی به جدول خودروهای عرضه شده در پنجمین دور نشان می‌دهد از میان ۱۱ محصول معرفی شده، به جز یک محصول بقیه همگی تولید یا محصول مشترک چین هستند. چانگان CS۳۵ پلاس در دو مدل تیپ۲ و تیپ۳، چانگان CS۵۵ پلاس، زوتی DL۵، بستیون T۷۷ ، جتا در مدل‌های VS۵ و VS۷ ، سوزوکی سیاز، جیلی آزکارا و ونوسیا در دو مدل‌ استار و پلاس D۶۰، خودروهای عرضه شده در دور پنجم هستند که از میان آنها فقط سوزوکی محصول چین نیست.

قیمت خودروهای عرضه شده

خودروهای عرضه شده در پنجمین دور نیز به سیاق عرضه‌های گذشته با قیمت پایه در مبادی ورودی عرضه شده‌اند. برای ۶ مدل از ۱۱ مدل عرضه شده قیمت قطعی اعلام شده و ۵ مدل دیگر با قیمت علی‌الحساب عرضه شده‌اند. قیمت نهایی این خودروها برای مصرف‌کننده، با افزودن کلیه هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص به قیمت‌ قطعی مشخص خواهد شد و رقم‌های اعلام شده در سامانه، قیمت نهایی خودروها نیست.

بااین حال و بر اساس قیمت های قطعی و علی‌الحساب مندرج در سایت سامانه یکپارچه، زوتی با قیمت ۸۲۶ میلیون تومان ارزان‌ترین و جتا VS۷ با قیمت ۲ میلیارد و ۲۲ میلیون تومان گرانقیمت‌ترین خودرو خارجی عرضه شده است. جتا VS۷ ، محصول مشترک چین و فولکس واگن آلمان، تا امروز گران‌ترین خودرو خارجی عرضه شده در دور جدید واردات بوده است.

از میان بیش از یکصد هزار متقاضی خودروهای وارداتی که اسفند پارسال با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان پول در بانک‌های منتخب، در سامانه یکپارچه ثبت نام کردند، ۳۳ هزار نفر واجد شرایط دریافت خودرو شناخته شدند که تاکنون بیش از ۲۰ مدل خودرو برای انتخاب این متقاضیان در ۵ نوبت در سامانه یکپارچه عرضه شده است.

آغاز مرحله دوم ثبت نام خودروهای خارجی از هفته آینده

درحالی که عرضه خودروهای وارداتی برای متقاضیان مرحله اول همچنان ادامه دارد، بر اساس اعلام مدیر سامانه یکپارچه، دومین مرحله ثبت نام خودروهای خارجی نیز از هفته آینده آغاز خواهد شد.

به گفته مهدی تقدسی، شرایط ثبت نام در مرحله جدید همانند مرحله اول است با این تفاوت که نیازی به بلوکه کردن وجه در بانک‌ها نیست. همچنین عرضه خودرو به متقاضیان جدید از محل مازاد خودروهای وارداتی خواهد بود که خریداری از میان متقاضیان مرحله اول نداشته‌اند.

طرح واردات خودرو از سال گذشته با شعار واردات خودرو اقتصادی کلید خورد اما بسیاری از متقاضیان با مشاهده قیمت‌های نجومی خودروهای وارد شده، که تازه قیمت نهایی آنها هم نیست، از خرید منصرف شدند. کارشناسان معتقدند تسریع در روند واردات خودرو می‌تواند گره رکود بازار خودرو را بگشاید و قیمت خودرو را رد بازار کاهش دهد.

 

دور پنجم عرضه خودروهای خارجی‌ در قرق چینی‌ ها | فقط این مدل ژاپنی است

دور پنجم عرضه خودروهای خارجی‌ در قرق چینی‌ ها | فقط این مدل ژاپنی است

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار