کد خبر: ۲۳۰۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران و رعد و برق با احتمال لغزندگی جاده‌ها و آبگرفتگی معابر در ۲۰ استان هشدار داد.

هشدار زرد هواشناسی؛ رگبار باران در راه است

ایسنا نوشت: سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد ازفعالیت سامانه بارشی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی در برخی نقاط گردوخاک ودر مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف از سه‌شنبه تا شنبه( ۱۴ تا ۱۸ آذر) خبر داد.

این شرایط جوی روز سه‌شنبه در گیلان و مازندران، چهارشنبه در نوار غربی آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و غرب استان‌های کردستان و کرمانشاه، پنجشنبه در آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، سمنان، قم، تهران، البرز، قزوین، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، کرمانشاه و کردستان، جمعه در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و شنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، قزوین، البرز، شمال تهران، مرکزی، لرستان و ایلام پیش‌بینی می‌شود.

در اثر این مخاطره جوی احتمال لغزندگی جاده‌ها، افزایش ترافیک شهری، احتمال آبگرفتگی معابر به‌طور محدود، احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی حساس به بارندگی در این بازه زمانی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، خودداری از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد را توصیه می‌کند.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار