کد خبر: ۲۳۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور همچنین افزایش آلودگی هوا در برخی کلانشهرها خبر داد.

سامانه بارشی جدید وارد کشور می شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور همچنین افزایش آلودگی هوا در برخی کلانشهرها خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز(۱۸ آذر) در مناطقی از غرب، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین و البرز ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود.

 وی افزود: یکشنبه(۱۹ آذر) در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم است. دوشنبه(۲۰ آذر) در گیلان، شرق مازندران و مناطقی از شمال غرب، بارش باران و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر نیز مواج خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: سه‌شنبه (۲۱ آذر) با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور، ابرناکی و رگبار باران، در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز و تهران همچنین غرب سواحل دریای خزر آغاز می‌شود و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به‌صورت برف خواهد بود.

وی افزود: چهارشنبه (۲۲ آذر) سامانه بارشی ضمن تشدید فعالیت به جنوب غرب و مناطقی از مرکز کشور نیز کشیده خواهد شد.

به گفته ضیاییان از روز یکشنبه تا اوایل شب سه‌شنبه در شهرهای صنعتی تهران، کرج، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۱۹ آذرماه) صاف و کمی ابری و وزش باد، بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و در ‌روز دوشنبه (۲۰ آذر) صاف تا قسمتی ابری و غبار صبحگاهی با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۳۱ و ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

برچسب ها: هواشناسی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار